|
Vyučující
|
-
Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Karger Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Analýza dat v induktivním přístupu. - Otevřené kódování. Typy kódů a práce s nimi. - Tématická analýza. - Fenomenologická analýza. - Zakotvená teorie Strausse a Corbinové. - Zakotvená teorie Charmasové. - Zakotvená teorie Clarkeové. - Výzkumná studie založená na kvalitativním výzkumu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
- Domácí příprava na výuku
- 96 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 96 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 96 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| současných trendů v analýze dat v kvalitativním výzkumu |
| současných trendů v analýze dat v kvalitativním výzkumu |
| současných debat/diskurzů o interpretaci a analýze kvalitativních dat |
| současných debat/diskurzů o interpretaci a analýze kvalitativních dat |
| nejrůznějších heuristických strategií (fenomenologický přístup, interakcionistické koncepce, grounded theory a diskursivní analýza) |
| nejrůznějších heuristických strategií (fenomenologický přístup, interakcionistické koncepce, grounded theory a diskursivní analýza) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat pokročilou analýzu dat za využití specializovaného software (např. Atlas.ti , MAXQDA) |
| aplikovat pokročilou analýzu dat za využití specializovaného software (např. Atlas.ti , MAXQDA) |
| interpretovat kvalitativní data |
| interpretovat kvalitativní data |
| na základě získaných dat vyvozovat závěry |
| na základě získaných dat vyvozovat závěry |
| formulovat doporučení pro praxi a tyto aplikovat |
| formulovat doporučení pro praxi a tyto aplikovat |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza textu |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza textu |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
Clarke, A. From Grounded Theory to Situational Analysis. What?s new? Why? How?. Thousand Oaks, CA: Sage, 2015.
-
Corbin, J., & Strauss, A. Basics of qualitative research. Thousand Oaks, CA: Sage, 2008.
-
Creswell, J. W. Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Thousand Oaks: Sage, 2014.
-
Gavora, P. Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskum. Bratislava: Vydavateľstvo Univerzity Komenského, 2007.
-
Gubrium, J. et al. The SAGE Hanbook of Interview Research, The Complexity Of the Craft. Thousand Oaks, CA: Sage, 2012.
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2007.
-
Charmaz, K. Constructing Grounded Theory. London: Sage, 2006.
-
Loseke, D. R. Methodological Thinking Basic Principles of Social Research Design. Thousand Oaks, CA: Sage, 2016.
-
Reichel, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009.
-
Wiegerová, A. The careers of young Czech University teachers in the Field of Pedagogy. Zlín: UTB, 2016.
|