Předmět: Analýza dat v kvalitativním výzkumu

» Seznam fakult » FHS » CV
Název předmětu Analýza dat v kvalitativním výzkumu
Kód předmětu CV/DANAL
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kalenda Jan, doc. Mgr. Ph.D.
  • Karger Tomáš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Analýza dat v induktivním přístupu. - Otevřené kódování. Typy kódů a práce s nimi. - Tématická analýza. - Fenomenologická analýza. - Zakotvená teorie Strausse a Corbinové. - Zakotvená teorie Charmasové. - Zakotvená teorie Clarkeové. - Výzkumná studie založená na kvalitativním výzkumu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza textu
  • Domácí příprava na výuku - 96 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 96 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 12 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 96 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
současných trendů v analýze dat v kvalitativním výzkumu
současných trendů v analýze dat v kvalitativním výzkumu
současných debat/diskurzů o interpretaci a analýze kvalitativních dat
současných debat/diskurzů o interpretaci a analýze kvalitativních dat
nejrůznějších heuristických strategií (fenomenologický přístup, interakcionistické koncepce, grounded theory a diskursivní analýza)
nejrůznějších heuristických strategií (fenomenologický přístup, interakcionistické koncepce, grounded theory a diskursivní analýza)
Odborné dovednosti
aplikovat pokročilou analýzu dat za využití specializovaného software (např. Atlas.ti , MAXQDA)
aplikovat pokročilou analýzu dat za využití specializovaného software (např. Atlas.ti , MAXQDA)
interpretovat kvalitativní data
interpretovat kvalitativní data
na základě získaných dat vyvozovat závěry
na základě získaných dat vyvozovat závěry
formulovat doporučení pro praxi a tyto aplikovat
formulovat doporučení pro praxi a tyto aplikovat
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Analýza textu
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza textu
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Doporučená literatura
  • Clarke, A. From Grounded Theory to Situational Analysis. What?s new? Why? How?. Thousand Oaks, CA: Sage, 2015.
  • Corbin, J., & Strauss, A. Basics of qualitative research. Thousand Oaks, CA: Sage, 2008.
  • Creswell, J. W. Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. Thousand Oaks: Sage, 2014.
  • Gavora, P. Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskum. Bratislava: Vydavateľstvo Univerzity Komenského, 2007.
  • Gubrium, J. et al. The SAGE Hanbook of Interview Research, The Complexity Of the Craft. Thousand Oaks, CA: Sage, 2012.
  • Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2007.
  • Charmaz, K. Constructing Grounded Theory. London: Sage, 2006.
  • Loseke, D. R. Methodological Thinking Basic Principles of Social Research Design. Thousand Oaks, CA: Sage, 2016.
  • Reichel, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada, 2009.
  • Wiegerová, A. The careers of young Czech University teachers in the Field of Pedagogy. Zlín: UTB, 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr