Předmět: Anglický jazyk III

» Seznam fakult » FHS » CJV
Název předmětu Anglický jazyk III
Kód předmětu CJV/UK3A3
Organizační forma výuky Cvičení + E-learning
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krumpolcová Marcela, Mgr. DiS.
  • Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Popis vzhledu a srovnávání. Použití frázových sloves. Formulace stížnosti. Trpný rod. Použití členů a/an, the Fráze se slovesy take a have. Popis změn a rozdílů. Doporučení. Nereálné situace v minulosti - should/shouldn't have. Chování lidí v sociálních médiích, reklama. Modální slovesa. Rozhodování a omluva. Použití nepřímé řeči a nepřímých otázek. Souhlas a nesouhlas, výhody a nevýhody.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza textu, E-learning
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Úspěšné absolvování předmětu Anglický jazyk II (UK2A2). Předmět vyžaduje minimální úroveň jazyka B1, dle Společného Evropského Referenčního Rámce pro jazyky. Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia jazyka obecného. Výuka probíhá formou cvičení.
Úspěšné absolvování předmětu Anglický jazyk II (UK2A2). Předmět vyžaduje minimální úroveň jazyka B1, dle Společného Evropského Referenčního Rámce pro jazyky. Studenti navazují na jazykové dovednosti získané v rámci předchozího studia jazyka obecného. Výuka probíhá formou cvičení.
Výsledky učení
frázových sloves
frázových sloves
trpného rodu
trpného rodu
modálních sloves
modálních sloves
nepřímé řeči a nepřímých otázek
nepřímé řeči a nepřímých otázek
znalost slovní zásoby probíraných témat
znalost slovní zásoby probíraných témat
Odborné dovednosti
používat získané jazykové kompetence v každodenních situacích
používat získané jazykové kompetence v každodenních situacích
ovládat jazykové zákonitosti
ovládat jazykové zákonitosti
pracovat s autentickými materiály dané úrovně
pracovat s autentickými materiály dané úrovně
adekvátně reagovat na autentické materiály
adekvátně reagovat na autentické materiály
analyzovat situaci a vybrat potřebné jazykové prostředky
analyzovat situaci a vybrat potřebné jazykové prostředky
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
E-learning
E-learning
Analýza textu
Analýza textu
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Rozbor jazykového projevu studenta
Rozbor jazykového projevu studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Alden, E. Navigate B1+ Intermediate Workbook with Key. Oxford: Oxford University press..
  • Flower, J. Phrasal Verb Organizer with Mini-Dictionary. Hove: Language Teaching Publications..
  • Lengálová, A. Podpora prezentace vlastní práce a didaktických strategií v cizím jazyce. ANG Distanční studijní opora. Zlín: UTB ve Zlíně, 2015.
  • Mann, M. Destination B1 Grammar & Vocabulary with Answer Key. MacMillan.. 2007.
  • Murphy, R. English Grammar in Use 4th Edition. Cambridge: Cambridge university press. Cambridge University Press.
  • Roberts, R. Navigate B1+ Intermediate Coursebook with video. Oxford: Oxford University press..
  • Sparling, Don. English or Czenglish? Jak se vyhnout čechismům v angličtině. 2. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990.
  • Wyatt, R. Check Your English Vocabulary For FCE+. London: Bloomsbury, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr