Vyučující
|
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Vidomusová Hana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Formální a neformální jazyk 2. Hlavní argument a podporující důkazy 3. Struktura akademického text, "topic sentence" 4. Trpný rod 5. Abstrakt 6. Fráze pro uznání jiných argumentů 7. Správná síla tvrzení 8. Diagramy 9. Použití zájmen pro jazykovou kohezi 10. Jazyk pro porovnávání 11. Použití spojek 12. Struktura cause-effect 13. Strategie pro parafrázování textu 14. Strategie pro vyhledání zdrojů informací a jejich vyhodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza textu, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského rámce pro jazyk. |
Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského rámce pro jazyk. |
Výsledky učení |
---|
identifikovat specifika akademického a technického jazyka |
identifikovat specifika akademického a technického jazyka |
aplikovat formální členění odborné prezentace |
aplikovat formální členění odborné prezentace |
aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
identifikovat věrohodnost literárních zdrojů |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
Odborné dovednosti |
---|
napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza textu |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
E-learning |
E-learning |
Analýza textu |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Vlastní materiály.
-
Edward de Chazal & Sam McCarter. Oxford EAP - A course in English for Academic Purposes - Upper-Intermediate. Oxford University Press. 2012.
-
Jari Saramäki. How to write a scientific paper. ISBN 0781730784163.
-
Patricia Goodson. Becoming an academic writer. SAGE Publications Inc, 2016. ISBN 9781483376257.
|