Vyučující
|
-
Vidomusová Hana, Mgr.
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Formální a neformální jazyk, struktura věty, trpný rod 2. Parafrázování, synonyma, antonyma, slovesa pro nepřímou řeč 3. Odstavec a jeho struktura, topic sentence, hlavní argument a podporující důkazy 4. Jazyková koheze a použití spojek 5. Správná síla tvrzení 6. Struktura cause-effect 7. Jazyk pro porovnávání 8. Popis diagramů a výsledků 9. Korektura 10. Abstrakt
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza textu, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského rámce pro jazyk. |
Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B2 podle Společného evropského rámce pro jazyk. |
Výsledky učení |
---|
identifikovat specifika akademického a technického jazyka |
identifikovat specifika akademického a technického jazyka |
aplikovat formální členění odborné prezentace |
aplikovat formální členění odborné prezentace |
aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
aplikovat formální členění pro shrnutí odborného textu |
aplikovat kritické rozlišení věrohodnosti literárních zdrojů |
aplikovat kritické rozlišení věrohodnosti literárních zdrojů |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
Odborné dovednosti |
---|
napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
napsat srozumitelné podrobné texty na velké množství témat, předat informace, obhajovat názor |
umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
umět rozlišit a použít vhodný registr v rámci své studijní specializace |
umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
umět analyzovat obsah odborného textu v rámci své studijní specializace |
umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
umět vyjádřit základní znalosti z oboru podle zapsaného studijního programu v anglickém jazyce |
zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
zvládat řečové dovednosti čtení, psaní, poslech a mluvení na jazykové úrovni B2 podle SERRJ 2020 |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Individuální práce studentů |
Analýza textu |
Analýza textu |
Individuální práce studentů |
E-learning |
E-learning |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Systematické pozorování studenta |
Systematické pozorování studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza textu |
Analýza textu |
Doporučená literatura
|
-
Vlastní materiály.
-
Edward de Chazal & Sam McCarter. Oxford EAP - A course in English for Academic Purposes - Upper-Intermediate. Oxford University Press. 2012.
-
Jari Saramäki. How to write a scientific paper. ISBN 9781730784163.
-
Patricia Goodson. Becoming an academic writer. SAGE Publications Inc, 2016. ISBN 9781483376257.
|