Předmět: Odborný anglický jazyk pro soc. pedagogy II

» Seznam fakult » FHS » CJV
Název předmětu Odborný anglický jazyk pro soc. pedagogy II
Kód předmětu CJV/SP8OA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Outěřická Tereza, Mgr.
Obsah předmětu
Profesní angličtina v tématech: Mladí dospělí: Obecný popis a změny, problémy Mladí dospělí s postižením: práce a zaměstnanost Mladí dospělí s postižením: bydlení, volný čas, rodina a sociální život Střední věk, krize středního věku, syndrom prázdného hnízda Senioři: fyzické změny, nemoci spojené s pokročilým věkem Senioři: péče, mentální zdraví, týrání seniorů a nebezpečí Umírání, eutanazie Obchod s bílým masem, děti ulice Drogy Lidská práva

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Analýza textu, Individuální práce studentů
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B1+ podle Společného evropského rámce pro jazyk.
Předpokladem je znalost angličtiny na úrovni B1+ podle Společného evropského rámce pro jazyk.
Výsledky učení
odborné slovní zásoby z oboru
odborné slovní zásoby z oboru
vybraných témat z oboru
vybraných témat z oboru
přípravy odborné prezentace v angličtině
přípravy odborné prezentace v angličtině
komunikačních zásad se zájmovými skupinami
komunikačních zásad se zájmovými skupinami
prvků politicky korektní angličtiny
prvků politicky korektní angličtiny
Odborné dovednosti
používat osvojenou slovní zásobu v mluveném projevu
používat osvojenou slovní zásobu v mluveném projevu
používat osvojenou slovní zásobu v psaném projevu
používat osvojenou slovní zásobu v psaném projevu
vyjádřit vlastní názor
vyjádřit vlastní názor
adekvátně argumentovat
adekvátně argumentovat
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Analýza textu
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza textu
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza výkonů studenta
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Boddy, J. Working with children: social pedagogy and residential child care in Europe. London, 2003.
  • Charfe, L., Gardner, A. Social Pedagogy and Social Work. SAGE Publications Ltd. 2019.
  • LENGÁLOVÁ, A. Guide to Writing Master Thesis in English. Zlin, 2010.
  • Petrie, P. Pedagogy: a holistic, personal approach to work with children and young people, across services: European models for practice, training, education and qualification. London, 2004.
  • Storo, J. Practical Social Pedagogy: Theories, Values a Tools for Working with Children a Young People. Bristol University Press. 2013.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr