Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Schopnost hovořit o sobě - Schopnost hovořit o své práci a studiu - Schopnost charakterizovat osoby - Vyjádřit povahové vlastnosti a vzhled - Současné trendy v rodině a formy rodiny - Socializace a kriminalita - Volnočasové aktivity, práce s mládeží - Infinitiv s zu - Smíšená slovesa - Časové věty - Minulé časy vybraných silných sloves - Systém minulých časů s vybranými slovesy - Tvorba odborně zaměřené prezentace - Prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student umí komunikovat v jednoduchých běžných situacích vyžadujících přímou výměnu informací o známých tématech a činnostech. Zvládne velmi krátkou společenskou konverzaci. Umí použít řadu frází a vět, aby jednoduchým způsobem popsal vlastní obor studia, svou pracovní náplň, starosti a problémy, které musí v pracovním procesu řešit. |
Student umí komunikovat v jednoduchých běžných situacích vyžadujících přímou výměnu informací o známých tématech a činnostech. Zvládne velmi krátkou společenskou konverzaci. Umí použít řadu frází a vět, aby jednoduchým způsobem popsal vlastní obor studia, svou pracovní náplň, starosti a problémy, které musí v pracovním procesu řešit. |
Výsledky učení |
---|
Student rozumí smyslu textů, umí se dorozumět v běžných situacích, dokáže odůvodnit a obhájit své názory a plány, snadno napíše souvislý text na běžné téma, je schopen se srozumitelně a detailně vyjadřovat k tématům svého zájmu. Jeho znalosti dosahují úrovně B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
Student rozumí smyslu textů, umí se dorozumět v běžných situacích, dokáže odůvodnit a obhájit své názory a plány, snadno napíše souvislý text na běžné téma, je schopen se srozumitelně a detailně vyjadřovat k tématům svého zájmu. Jeho znalosti dosahují úrovně B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Odborné dovednosti |
---|
použít němčinu v ústní i písemné podobě provést překlad jednoduchých textů popsat události v přítomném i minulém čase zjistit a předat informace vyjádřit souhlas a nesouhlas |
použít němčinu v ústní i písemné podobě provést překlad jednoduchých textů popsat události v přítomném i minulém čase zjistit a předat informace vyjádřit souhlas a nesouhlas |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza prezentace studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 3 nově. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-7238-959-9.
|