Vyučující
|
-
Atcheson Hana, Mgr.
-
Skořepová Tereza, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu je sestaven dle lekcí 7, 8, 9 učebnice Open Mind Advanced. Součástí výuky je čtení a prezentace odborného textu dle studijního zaměření studenta. Gramatika: - Věty časové a příčinné - Vyjadřování podmínky - Konjunktiv a jeho alternativy - Vybrané předpony a přípony pro tvorbu záporu a přídavných jmen - Vybraná ustálená spojení předložek s přídavnými jmény Rozvíjení písemného projevu s přihlédnutím na specifika vybraných stylů: popis grafu, psaní recenze a krátkého článku. Jsou procvičována vybraná konverzační témata: - Nakupování a udržitelný rozvoj - Graffiti, surrealismus a vyjadřování významu v umění - Způsob jakým si hrají děti, hra a její role pro vývoj dítěte
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Praktické procvičování, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 19 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předmět je určen pouze pro jazykově pokročilé studenty úrovně B2 a výše podle Evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Předmět je určen pouze pro jazykově pokročilé studenty úrovně B2 a výše podle Evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Výsledky učení |
---|
Po absolvování předmětu má student jazykové znalosti dosahující úrovně C1 v oblastech: - Konstrukce věty časové a příčinné - Vyjadřování podmínky - Užití konjunktiva - Užití předpony a přípony pro tvorbu záporu a tvorby přídavných jmen - Ustálených spojení předložek s přídavnými jmény - Anglické slovní zásoby pro vyjadřování se o nakupování a udržitelném rozvoji, vyjadřování významu v umění, o významu hry a její role pro vývoj dítěte |
Po absolvování předmětu má student jazykové znalosti dosahující úrovně C1 v oblastech: - Konstrukce věty časové a příčinné - Vyjadřování podmínky - Užití konjunktiva - Užití předpony a přípony pro tvorbu záporu a tvorby přídavných jmen - Ustálených spojení předložek s přídavnými jmény - Anglické slovní zásoby pro vyjadřování se o nakupování a udržitelném rozvoji, vyjadřování významu v umění, o významu hry a její role pro vývoj dítěte |
Odborné dovednosti |
---|
Po absolvování předmětu je student schopen - Plynulé komunikace v osobních i pracovních oblastech s využitím široké a přesné slovní zásoby, se schopností zvládat nečekaná témata na jazykové úrovni C1 podle SERRJ 2020 - Porozumět delším formálním textům a rozpozná implicitní významy textů - Plynule a pohotově se vyjadřovat bez zjevného hledání výrazů - Popsat data vyjádřená v grafu nebo tabulce - Vytvořit srozumitelné, dobře uspořádané texty, např. recenzi krátkého článku - Prokazuje ovládnutí kompozičních útvarů, spojovacích výrazů a prostředků koheze |
Po absolvování předmětu je student schopen - Plynulé komunikace v osobních i pracovních oblastech s využitím široké a přesné slovní zásoby, se schopností zvládat nečekaná témata na jazykové úrovni C1 podle SERRJ 2020 - Porozumět delším formálním textům a rozpozná implicitní významy textů - Plynule a pohotově se vyjadřovat bez zjevného hledání výrazů - Popsat data vyjádřená v grafu nebo tabulce - Vytvořit srozumitelné, dobře uspořádané texty, např. recenzi krátkého článku - Prokazuje ovládnutí kompozičních útvarů, spojovacích výrazů a prostředků koheze |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Zpracování prezentace |
Známkou |
Známkou |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
BURTON, Graham. Presenting: Delivering presentations with confidence. London: Collins EAP, 2013. ISBN 9780007507139.
-
MANN, Malcom - TAYLORE-KNOWLES, Steve. Destination C1-C2, Grammar&Vocabulary. Macmillan, OUP, 2012. ISBN 9780230035409.
-
Rogers, Mickey et al. Open Mind Advanced. London, 2015. ISBN 978 0230 458260.
-
Valvona, Chris. Open Mind Advanced Workbook. London, 2015. ISBN 978 0230 458413.
|