Předmět: Angličtina - advanced

» Seznam fakult » FHS » CJV
Název předmětu Angličtina - advanced
Kód předmětu CJV/CJ14
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Skořepová Tereza, Mgr.
  • Atcheson Hana, Mgr.
Obsah předmětu
Předmět pracuje s učebnicí Open Mind Advanced, kapitoly 4, 5, 6. Studenti si průběžně v semestru prohloubí znalosti z oblasti prezentačních dovedností. Při přípravě závěrečné prezentace jsou procvičovány dovednosti strukturování (úvod, členění na body, závěr), práce s vizuálními pomůckami, techniky repetice a gradace, správné navození styku s diváky a odpovědi na otázky. Gramatika: - vztažná zájmena - podmínkové věty 1., 2., 3. typu a jejich kombinace - neosobní vyjadřování se v trpném rodu - modální slovesa - vyjadřování v pasivu - předbudoucí čas prostý a průběhový Slovní zásoba: - vybraná ustálená slovní spojení a slovesné fráze - vyjadřování osobních preferencí a způsoby argumentace, vyjadřování se k osobním přesvědčením a postojům, dovednost psaní formální žádosti, shrnutí krátkého článku, předvídání budoucích událostí

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 5 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
U tohoto předmětu se předpokládá, že receptivní i produktivní jazykové dovednosti studenta jsou nejméně na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předmět je určen pouze pro studenty 2. nebo 3. ročníku.
U tohoto předmětu se předpokládá, že receptivní i produktivní jazykové dovednosti studenta jsou nejméně na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předmět je určen pouze pro studenty 2. nebo 3. ročníku.
Výsledky učení
Na jazykové úrovni C1 v oblastech: - Vztažná zájmena - Podmínkové věty 1., 2., 3. typu a jejich kombinace - Neosobní vyjadřování se v trpném rodu - Modální slovesa - vyjadřování v pasivu - Předbudoucí čas prostý a průběhový - Vybraná ustálená slovní spojení a slovesné fráze - Anglické slovní zásoby pro vyjadřování osobních preferencí a způsoby argumentace, vyjadřování se k osobním přesvědčením a postojům, dovednost psaní formální žádosti, shrnutí krátkého článku, předvídání budoucích událostí
Na jazykové úrovni C1 v oblastech: - Vztažná zájmena - Podmínkové věty 1., 2., 3. typu a jejich kombinace - Neosobní vyjadřování se v trpném rodu - Modální slovesa - vyjadřování v pasivu - Předbudoucí čas prostý a průběhový - Vybraná ustálená slovní spojení a slovesné fráze - Anglické slovní zásoby pro vyjadřování osobních preferencí a způsoby argumentace, vyjadřování se k osobním přesvědčením a postojům, dovednost psaní formální žádosti, shrnutí krátkého článku, předvídání budoucích událostí
Odborné dovednosti
- Plynulé komunikace v osobních i pracovních oblastech s využitím široké a přesné slovní zásoby, se schopností zvládat nečekaná témata na jazykové úrovni C1 podle SERRJ 2020 - Porozumět delším formálním textům a rozpozná implicitní významy textů - Plynule a pohotově se vyjadřovat bez zjevného hledání výrazů - Vytvořit srozumitelné, dobře uspořádané texty, čímž prokazuje ovládnutí kompozičních útvarů, spojovacích výrazů a prostředků koheze
- Plynulé komunikace v osobních i pracovních oblastech s využitím široké a přesné slovní zásoby, se schopností zvládat nečekaná témata na jazykové úrovni C1 podle SERRJ 2020 - Porozumět delším formálním textům a rozpozná implicitní významy textů - Plynule a pohotově se vyjadřovat bez zjevného hledání výrazů - Vytvořit srozumitelné, dobře uspořádané texty, čímž prokazuje ovládnutí kompozičních útvarů, spojovacích výrazů a prostředků koheze
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Danesi, M. Dictionary of Media and Communication. M.E.Sharpe, 2009. ISBN 9780765680983.
  • Hewings, Martin. Advanced Grammar in Use. Cambridge.
  • Mc Carthy, O'Dell. English Vocabulary in Use: Advanced. Cambridge.
  • Rogers, Mickey et al. Open Mind Advanced. London, 2015. ISBN 978 0230 458260.
  • Valvona, Chris. Open Mind Advanced Workbook. London, 2015. ISBN 978 0230 458413.
  • Watson, J. A Dictionary of Communication and Media Studies. Arnold, 2003.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr