Vyučující
|
-
Skořepová Tereza, Mgr.
-
Atcheson Hana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Předmět pracuje s učebnicí Open Mind Advanced, kapitoly 4, 5, 6. Studenti si průběžně v semestru prohloubí znalosti z oblasti prezentačních dovedností. Při přípravě závěrečné prezentace jsou procvičovány dovednosti strukturování (úvod, členění na body, závěr), práce s vizuálními pomůckami, techniky repetice a gradace, správné navození styku s diváky a odpovědi na otázky. Gramatika: - vztažná zájmena - podmínkové věty 1., 2., 3. typu a jejich kombinace - neosobní vyjadřování se v trpném rodu - modální slovesa - vyjadřování v pasivu - předbudoucí čas prostý a průběhový Slovní zásoba: - vybraná ustálená slovní spojení a slovesné fráze - vyjadřování osobních preferencí a způsoby argumentace, vyjadřování se k osobním přesvědčením a postojům, dovednost psaní formální žádosti, shrnutí krátkého článku, předvídání budoucích událostí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
U tohoto předmětu se předpokládá, že receptivní i produktivní jazykové dovednosti studenta jsou nejméně na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předmět je určen pouze pro studenty 2. nebo 3. ročníku. |
U tohoto předmětu se předpokládá, že receptivní i produktivní jazykové dovednosti studenta jsou nejméně na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předmět je určen pouze pro studenty 2. nebo 3. ročníku. |
Výsledky učení |
---|
Na jazykové úrovni C1 v oblastech: - Vztažná zájmena - Podmínkové věty 1., 2., 3. typu a jejich kombinace - Neosobní vyjadřování se v trpném rodu - Modální slovesa - vyjadřování v pasivu - Předbudoucí čas prostý a průběhový - Vybraná ustálená slovní spojení a slovesné fráze - Anglické slovní zásoby pro vyjadřování osobních preferencí a způsoby argumentace, vyjadřování se k osobním přesvědčením a postojům, dovednost psaní formální žádosti, shrnutí krátkého článku, předvídání budoucích událostí |
Na jazykové úrovni C1 v oblastech: - Vztažná zájmena - Podmínkové věty 1., 2., 3. typu a jejich kombinace - Neosobní vyjadřování se v trpném rodu - Modální slovesa - vyjadřování v pasivu - Předbudoucí čas prostý a průběhový - Vybraná ustálená slovní spojení a slovesné fráze - Anglické slovní zásoby pro vyjadřování osobních preferencí a způsoby argumentace, vyjadřování se k osobním přesvědčením a postojům, dovednost psaní formální žádosti, shrnutí krátkého článku, předvídání budoucích událostí |
Odborné dovednosti |
---|
- Plynulé komunikace v osobních i pracovních oblastech s využitím široké a přesné slovní zásoby, se schopností zvládat nečekaná témata na jazykové úrovni C1 podle SERRJ 2020 - Porozumět delším formálním textům a rozpozná implicitní významy textů - Plynule a pohotově se vyjadřovat bez zjevného hledání výrazů - Vytvořit srozumitelné, dobře uspořádané texty, čímž prokazuje ovládnutí kompozičních útvarů, spojovacích výrazů a prostředků koheze |
- Plynulé komunikace v osobních i pracovních oblastech s využitím široké a přesné slovní zásoby, se schopností zvládat nečekaná témata na jazykové úrovni C1 podle SERRJ 2020 - Porozumět delším formálním textům a rozpozná implicitní významy textů - Plynule a pohotově se vyjadřovat bez zjevného hledání výrazů - Vytvořit srozumitelné, dobře uspořádané texty, čímž prokazuje ovládnutí kompozičních útvarů, spojovacích výrazů a prostředků koheze |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Danesi, M. Dictionary of Media and Communication. M.E.Sharpe, 2009. ISBN 9780765680983.
-
Hewings, Martin. Advanced Grammar in Use. Cambridge.
-
Mc Carthy, O'Dell. English Vocabulary in Use: Advanced. Cambridge.
-
Rogers, Mickey et al. Open Mind Advanced. London, 2015. ISBN 978 0230 458260.
-
Valvona, Chris. Open Mind Advanced Workbook. London, 2015. ISBN 978 0230 458413.
-
Watson, J. A Dictionary of Communication and Media Studies. Arnold, 2003.
|