Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- V restauraci - Zeptat se na restauraci, objednat si oběd - Schopnost popsat stravovací návyky - Popsat různé druhy trávení volného času - Objednat si ubytování v hodtelu - Umět hovořit o módě a oblékání - Telefonní rozhovor, psaní SMS - Pořádek slov ve větě hlavní po větě vedlejší - Zeměpisná přídavná jména, jména obyvatel - Minulé časy - Nepravidelná slovesa - Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
Student rozumí známým slovům a základním frázím týkajícím se jeho osoby, rodiny a bezprostředního okolí. Rozumí jednoduchým větám. Umí klást jednoduché otázky a umí na otázky odpovídat. Umí napsat stručný jednoduchý text. |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
vyjádřit rozkazovací způsob |
vyjádřit rozkazovací způsob |
vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
definovat préteritum a perfektum |
definovat préteritum a perfektum |
vyjádřit rozkazovací způsob |
vyjádřit rozkazovací způsob |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
vytvořit překlad jednoduchých textů |
vytvořit překlad jednoduchých textů |
použít němčinu v ústní i písemné podobě |
použít němčinu v ústní i písemné podobě |
charakterizovat události v přítomném i minulém čase |
provést překlad jednoduchých textů |
provést překlad jednoduchých textů |
charakterizovat události v přítomném i minulém čase |
navrhnout a interpretovat informace |
popsat události v přítomném i minulém čase |
popsat události v přítomném i minulém čase |
navrhnout a interpretovat informace |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
interpretovat souhlas a nesouhlas |
zjistit a předat informace |
zjistit a předat informace |
vyjádřit souhlas a nesouhlas |
vyjádřit souhlas a nesouhlas |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Drmlová, Dana a kol. Německy s úsměvem nově. Plzeň, Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-891-2.
-
Höppnerova, Věra. Němčina pro jazykové školy 1. nově. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Krenn, W., Puchte, H. Motive A1-B1. Hueber Verlag, München, 2016. ISBN 978-3-19-001878-9.
|