Vyučující
|
-
Grygar Tomáš, JUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do problematiky, základní pojmy - Tvorba práva - Reforma veřejné správy - Legislativní proces - Hodnocení dopadů právní regulace - Metody a nástroje řízení ve veřejné správě - Benchmarking, CAF - Správní úkony v praxi - Soud - Správní úkony v praxi - Správa - Správní úkony v praxi - Daňové řízení - Workshop s odborníkem z praxe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 33 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost látky v rozsahu bakalářského studia kurzů zaměřených na fungování a organizaci veřejné správy a na problematiku správního práva, znalost anglického jazyka na úrovni kurzů bakalářského studia. |
Znalost látky v rozsahu bakalářského studia kurzů zaměřených na fungování a organizaci veřejné správy a na problematiku správního práva, znalost anglického jazyka na úrovni kurzů bakalářského studia. |
Výsledky učení |
---|
Student zná teoretická východiska správní politiky a správních procesů. Student je schopen analyzovat správní procesy a na základě této analýzy formulovat doporučení a závěry. Student je schopen charakterizovat moderní přístupy ke správní politice včetně výběru pro jejich implementaci a to v kontextu reformy veřejné správy. Student zná hlavní problémy veřejné správy v České republice včetně možností jejich řešení. |
Student zná teoretická východiska správní politiky a správních procesů. Student je schopen analyzovat správní procesy a na základě této analýzy formulovat doporučení a závěry. Student je schopen charakterizovat moderní přístupy ke správní politice včetně výběru pro jejich implementaci a to v kontextu reformy veřejné správy. Student zná hlavní problémy veřejné správy v České republice včetně možností jejich řešení. |
Student je schopen analyzovat správní procesy a na základě této analýzy formulovat doporučení a závěry. |
Student je schopen analyzovat správní procesy a na základě této analýzy formulovat doporučení a závěry. |
Student je schopen charakterizovat moderní přístupy ke správní politice včetně výběru pro jejich implementaci a to v kontextu reformy veřejné správy. |
Student je schopen charakterizovat moderní přístupy ke správní politice včetně výběru pro jejich implementaci a to v kontextu reformy veřejné správy. |
Student zná hlavní problémy veřejné správy v České republice včetně možností jejich řešení. |
Student zná hlavní problémy veřejné správy v České republice včetně možností jejich řešení. |
Student podrobně zná platnou právní úpravu obsaženou ve správním řádu. |
Student podrobně zná platnou právní úpravu obsaženou ve správním řádu. |
Umí rozpoznat projevy základních zásad činnosti správních orgánů. |
Umí rozpoznat projevy základních zásad činnosti správních orgánů. |
Odborné dovednosti |
---|
Student je schopen podílet se na tvorbě právních předpisů - zejména na úrovni místní samosprávy a ústředních správních úřadů. |
Student je schopen podílet se na tvorbě právních předpisů - zejména na úrovni místní samosprávy a ústředních správních úřadů. |
Umí napsat správní rozhodnutí v konkrétním správním řízení. |
Umí napsat správní rozhodnutí v konkrétním správním řízení. |
Umí pracovat s právními informačními systémy. |
Umí pracovat s právními informačními systémy. |
Umí obhájit své administrativněprávní úkony v řízení před správními soudy. |
Umí obhájit své administrativněprávní úkony v řízení před správními soudy. |
Student umí minimalizovat smluvní rizika ve vztahu k veřejnoprávním smlouvám. |
Student umí minimalizovat smluvní rizika ve vztahu k veřejnoprávním smlouvám. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Právní předpisy.
-
FRUMAROVÁ, Kateřina, GRYGAR, Tomáš, POUPEROVÁ, Olga, ŠKUREK, Martin. Správní právo procesní. Praha, 2021.
-
POMAHAČ, Roman a Olga VIDLÁKOVÁ. Veřejná správa. Praha: C.H. Beck, 2002. ISBN 80-7179-748-0.
-
PRŮCHA, P., (ed.). K současnosti a perspektivám veřejné správy. Brno: MU, 2001.
-
Vidláková, Olga. Reformy veřejné správy. 1. vyd. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2000. ISBN 8071942901.
|