Vyučující
|
-
Bednář Pavel, RNDr. Ph.D.
-
Danko Lukáš, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Kreativní průmysly - jejich vymezení, konceptualizace, klasifikace, koncepty kreativní třídy a kreativních měst - Kreativní ekonomika, kreativní produkt, kreativní firma a role kreativních průmyslů v národním hospodářství - Měření ekonomických dopadů aktivit a návštěvnosti na území v oblasti kreativních průmyslů - Mapování kreativních průmyslů a jejich význam pro management rozvoje kreativních průmyslů na území měst a regionů - Význam, postavení a současné otázky rozvoje a veřejné podpory kreativních průmyslů v UNESCO, OECD, EU a ČR - Projektový management v oblasti kreativních průmyslů - Management firem v oblasti audiovizuální a mediální tvorby - Management a marketing filmové tvorby a jejich podpůrných činností - Management start-up firem a co-workingových center v oblasti kreativních průmyslů - Specifika, role a management klastrů v oblasti kreativních průmyslů - Management odborného vzdělávání v oblasti kreativních průmyslů - Management a marketing kulturních akcí a fundraising - Strategické plánování kulturní politiky měst, management a evaluace kulturních organizací
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 11 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost základních principů managementu. |
Znalost základních principů managementu. |
Výsledky učení |
---|
Poznat a pochopit význam, a následně aplikovat odpovídající metody řízení nových způsobů produkce a kolaborace v oblasti kreativních průmyslů, tj. klastry a co-workingová centra. Být schopen samostatně nebo v týmu analyzovat, kriticky zhodnotit, interdisciplinárně interpretovat a nastavit způsob řízení firmy a organizace v oblasti kreativních průmyslů. |
Poznat a pochopit význam, a následně aplikovat odpovídající metody řízení nových způsobů produkce a kolaborace v oblasti kreativních průmyslů, tj. klastry a co-workingová centra. Být schopen samostatně nebo v týmu analyzovat, kriticky zhodnotit, interdisciplinárně interpretovat a nastavit způsob řízení firmy a organizace v oblasti kreativních průmyslů. |
Vyučovací metody |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Ústní zkouška |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
CIKÁNEK, M. a kol. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2013. ISBN 9788070082744.
-
COLLINS, H. Kreativní výzkum: teorie a praxe výzkumu v oblasti tvůrčích odvětví. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2017. ISBN 9788070083864.
-
JAUROVÁ, Z. a kol. V4 Creative incubators: Guide to places and spaces of creative incubation in Central Europe. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2011.
-
JONES, C., LORENZEN, M., SAPSED, J. The Oxford handbook of creative industries. Oxford: Oxford University Press, 2015. ISBN 9780199603510.
-
KLOUDOVÁ, J. Kreativní ekonomika: trendy, výzvy, příležitosti. Praha: Grada, 2010. ISBN 9788024736082.
-
PETROVÁ, P. Podpora internacionalizace a exportu kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2016. ISBN 9788070083666.
-
ŠVIRÁKOVÁ, E. a kol. Kreativní třída: talent vs. bohatství. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 9788087500484.
-
ŠVIRÁKOVÁ, E. Kreativní projektový management. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 9788087500583.
-
TAYLOR, J. Visual arts management: Mastering management in the creative and cultural industries. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge, 2018. ISBN 9781134852697.
-
ŽÁKOVÁ, E. a kol. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR: Stav, potřeby a trendy. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2015. ISBN 9788070083543.
-
ŽÁKOVÁ, E., BEDNÁŘ, P. a kol. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR: Vymezení, kvantitativní mapování a strategické dokumenty. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2015. ISBN 9788070083321.
|