| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Bednář Pavel, RNDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Teorie a datová základna v regionální analýze - Měření prostorové koncentrace ekonomických aktivit - Analýza sociálních sítí aktérů regionálního rozvoje - Gravitační modely v regionální analýze - Prostorově difúzní modely sociálně-ekonomických jevů - Metody hodnocení demografických trendů v regionální analýze - Měření vazeb ekonomických aktivit v území - Testování hypotéz - Analýza závislosti v regionální analýze a prostorová autokorelace - Multikriteriální metody rozhodování v regionální analýze - Vizualizace prostorových disparit a vztahů v regionální analýze - Měření regionální diverzifikace - Workshop s odborníkem z praxe 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Cvičení na počítači, Týmová práce
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 26 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 15 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 39 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Předpoklady | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Znalost látky v rozsahu bakalářského studia kurzů zaměřených na socioekonomickou a správní geografii, statistické zpracování dat a základů práce s počítačem (primárně program Microsoft Office Excel 2013, 2016, 2019), znalost anglického jazyka na úrovni kurzů bakalářského studia. | 
| Znalost látky v rozsahu bakalářského studia kurzů zaměřených na socioekonomickou a správní geografii, statistické zpracování dat a základů práce s počítačem (primárně program Microsoft Office Excel 2013, 2016, 2019), znalost anglického jazyka na úrovni kurzů bakalářského studia. | 
| Výsledky učení | 
|---|
| Student zná širokou škálu metod regionální analýzy a umí je aplikovat v konkrétních problémových situacích. V konkrétních problémových situacích je student schopen vybrat relevantní data, data zpracovat s využitím vhodných kvantitativních či kvalitativních metod a následně správně interpretovat výsledky včetně zhodnocení podmiňujících vztahů a dalších souvislostí. Student je schopen zpracovat komplexní analýzu prostorového problému s využitím široké škály metod. Student je schopen zpracovat projekce dalšího vývoje situace v regionu na bázi relevantních dat. Student je schopen zpracovat podklady včetně relevantních datových a vizualizačních výstupů pro následující argumentaci v rámci rozhodovacího procesu. Student je schopen týmově zpracovávat problémy regionální analýzy | 
| Student zná širokou škálu metod regionální analýzy a umí je aplikovat v konkrétních problémových situacích. V konkrétních problémových situacích je student schopen vybrat relevantní data, data zpracovat s využitím vhodných kvantitativních či kvalitativních metod a následně správně interpretovat výsledky včetně zhodnocení podmiňujících vztahů a dalších souvislostí. Student je schopen zpracovat komplexní analýzu prostorového problému s využitím široké škály metod. Student je schopen zpracovat projekce dalšího vývoje situace v regionu na bázi relevantních dat. Student je schopen zpracovat podklady včetně relevantních datových a vizualizačních výstupů pro následující argumentaci v rámci rozhodovacího procesu. Student je schopen týmově zpracovávat problémy regionální analýzy | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Týmová práce | 
| Týmová práce | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) | 
| Cvičení na počítači | 
| Cvičení na počítači | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Písemná zkouška | 
| Ústní zkouška | 
| Analýza výkonů studenta | 
| Písemná zkouška | 
| Analýza výkonů studenta | 
| Ústní zkouška | 
| Známkou | 
| Známkou | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    HENDL, J. Přehled statistických metod. Praha, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
                
 
            
                
                - 
                    Hendl, J. Statistika v aplikacích. Praha, 2014. ISBN 9788026207009.
                
 
            
                
                - 
                    KARLSSON, Ch., ANDERSSON, M., NORMAN, T. Handbook of research methods and applications in economic geography. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, 2015. ISBN 9780857932662.
                
 
            
                
                - 
                    Kolektiv autorů. Práce v prostředí SPSS. Praktická příručka pro uživatele. Zlín: UTB ve Zlíně, 2015. 
                
 
            
                
                - 
                    KOURTIT, K., NIJKAMP, P., STIMSON, R. J. Applied regional growth and innovation models. Heidelberg: Springer, 2014. ISBN 9783642378188.
                
 
            
                
                - 
                    Projekt OPVK Inovace výuky regionálního rozvoje. Studijní materiál o praktickém využívání statistického softwaru SPSS. UTB ve Zlíně, FaME, ÚRVP, 2013. 
                
 
            
                
                - 
                    THILL, J-C. Spatial analysis and location modeling in urban and regional systems. Berlin: Springer, 2018. ISBN 9783642378959.
                
 
            
         
         
         
     |