| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Bednář Pavel, RNDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Danko Lukáš, Ing. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        - Kreativní průmysly - jejich vymezení, konceptualizace, klasifikace, koncepty kreativní třídy a kreativních měst - Kreativní ekonomika, kreativní produkt, kreativní firma a role kreativních průmyslů v národním hospodářství - Měření ekonomických dopadů aktivit a návštěvnosti na území v oblasti kreativních průmyslů - Mapování kreativních průmyslů a jejich význam pro management rozvoje kreativních průmyslů na území měst a regionů - Význam, postavení a současné otázky rozvoje a veřejné podpory kreativních průmyslů v UNESCO, OECD, EU a ČR - Projektový management v oblasti kreativních průmyslů - Management firem v oblasti audiovizuální a mediální tvorby - Management a marketing filmové tvorby a jejich podpůrných činností - Management start-up firem a co-workingových center v oblasti kreativních průmyslů - Specifika, role a management klastrů v oblasti kreativních průmyslů - Management odborného vzdělávání v oblasti kreativních průmyslů - Management a marketing kulturních akcí a fundraising - Strategické plánování kulturní politiky měst, management a evaluace kulturních organizací 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Individuální práce studentů
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 39 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zkoušku
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 11 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 30 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
        
        | Předpoklady | 
|---|
| Odborné znalosti | 
|---|
| Znalost základních principů managementu.  | 
| Znalost základních principů managementu.  | 
| Výsledky učení | 
|---|
| Poznat a pochopit význam, a následně aplikovat odpovídající metody řízení nových způsobů produkce a kolaborace v oblasti kreativních průmyslů, tj. klastry a co-workingová centra. Být schopen samostatně nebo v týmu analyzovat, kriticky zhodnotit, interdisciplinárně interpretovat a nastavit způsob řízení firmy a organizace v oblasti kreativních průmyslů. | 
| Poznat a pochopit význam, a následně aplikovat odpovídající metody řízení nových způsobů produkce a kolaborace v oblasti kreativních průmyslů, tj. klastry a co-workingová centra. Být schopen samostatně nebo v týmu analyzovat, kriticky zhodnotit, interdisciplinárně interpretovat a nastavit způsob řízení firmy a organizace v oblasti kreativních průmyslů. | 
| Vyučovací metody | 
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
| Týmová práce | 
| Individuální práce studentů | 
| Individuální práce studentů | 
| Týmová práce | 
| Hodnotící metody | 
|---|
| Analýza seminární práce | 
| Analýza seminární práce | 
| Ústní zkouška | 
| Analýza prezentace studenta | 
| Analýza prezentace studenta | 
| Ústní zkouška | 
    
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    CIKÁNEK, M. a kol. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2013. ISBN 9788070082744.
                
 
            
                
                - 
                    COLLINS, H. Kreativní výzkum: teorie a praxe výzkumu v oblasti tvůrčích odvětví. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2017. ISBN 9788070083864.
                
 
            
                
                - 
                    JAUROVÁ, Z. a kol. V4 Creative incubators: Guide to places and spaces of creative incubation in Central Europe. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2011. 
                
 
            
                
                - 
                    JONES, C., LORENZEN, M., SAPSED, J. The Oxford handbook of creative industries. Oxford: Oxford University Press, 2015. ISBN 9780199603510.
                
 
            
                
                - 
                    KLOUDOVÁ, J. Kreativní ekonomika: trendy, výzvy, příležitosti. Praha: Grada, 2010. ISBN 9788024736082.
                
 
            
                
                - 
                    PETROVÁ, P. Podpora internacionalizace a exportu kulturních a kreativních průmyslů v ČR. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2016. ISBN 9788070083666.
                
 
            
                
                - 
                    ŠVIRÁKOVÁ, E. a kol. Kreativní třída: talent vs. bohatství. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 9788087500484.
                
 
            
                
                - 
                    ŠVIRÁKOVÁ, E. Kreativní projektový management. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 9788087500583.
                
 
            
                
                - 
                    TAYLOR, J. Visual arts management: Mastering management in the creative and cultural industries. Milton Park, Abingdon, Oxon: Routledge, 2018. ISBN 9781134852697.
                
 
            
                
                - 
                    ŽÁKOVÁ, E. a kol. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR: Stav, potřeby a trendy. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2015. ISBN 9788070083543.
                
 
            
                
                - 
                    ŽÁKOVÁ, E., BEDNÁŘ, P. a kol. Mapování kulturních a kreativních průmyslů v ČR: Vymezení, kvantitativní mapování a strategické dokumenty. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav v Praze, 2015. ISBN 9788070083321.
                
 
            
         
         
         
     |