Název předmětu | Řízení podnikových procesů |
---|---|
Kód předmětu | MUPI/AP6RP |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah - Procesní řízení - úvod, důvody studia, přínosy pro podnikovou praxi. - Systémy řízení - funkční a procesní pojetí, Moderní formy organizace. - Procesně orientovaný systém řízení firmy. - Analýza podnikových procesů. - Měření výkonnosti podnikových procesů. - Stručná charakteristika vývojových vln BPM. - Vznik nových standardů v BPM. - Komponenty procesního řízení a způsob jejich uplatnění v podniku. - Případové studie (využití komponent BPM). - SW nástroje na podporu řízení procesů.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
K předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti ekonomiky a kurzů managementu. Základním předpokladem jsou znalosti plánovaní a řízení podnikových zdrojů v jednotlivých procesech marketingu, výroby, financí, účetnictví a pod. Studenti si tak prohloubí již získané teoretické poznatky v ostatních disciplinách informatického, manažerského a ekonomického zaměření (Management, Manažerské účetnictví, Řízení a organizace výroby ad.)./ |
K předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti ekonomiky a kurzů managementu. Základním předpokladem jsou znalosti plánovaní a řízení podnikových zdrojů v jednotlivých procesech marketingu, výroby, financí, účetnictví a pod. Studenti si tak prohloubí již získané teoretické poznatky v ostatních disciplinách informatického, manažerského a ekonomického zaměření (Management, Manažerské účetnictví, Řízení a organizace výroby ad.)./ |
Výsledky učení |
Student dokáže vytvořit komplexní procesní model organizace. |
Student dokáže vytvořit komplexní procesní model organizace. |
Výstupní znalosti (student prokazuje tyto znalosti): Student ovládá základní komponenty funkčního a procesního řízení, rozeznává rozdíly mezi nimi i při jejich použití. Má znalosti základních komponent procesního řízení pro podniky služeb i výroby. Dále absolvent předmětu dokáže: - definovat základní terminologie celé problematiky - popsat postup budování procesně orientované organizace - definovat samotný princip procesního řízení - vysvětlit podstatu třídění podnikových procesů - vyjádřit postup zavádění procesního řízení stejně jako prvků procesního modelu firmy - schematicky načrtnout a vysvětlit procesní mapu - zakreslit a diskutovat diagram procesního prostředí - využít metody identifikace podnikových procesů - diskutovat rámec "7S" kritických faktorů úspěšnosti firmy - zařadit dle základních kritérií členění SW nástroje na podporu procesního řízení a modelování - zakreslit procesní trojúhelník Edwardse a Pepparda - interpretovat Porterův model hodnotového řetězce či model Y profesora Scheera - vysvětlit hodnotový řetězec dle tvůrců Balanced Scorecard - formulovat základní pilíře Total Quality Managementu - charakterizovat pravomoci a odpovědnosti vlastníka procesů - vyjádřit strukturu Quality Management Systému - porozumět základním lokálním nástrojům pro řízení kvality - vysvětlit strukturu standardů ISO 900X a certifikace dle nich - rozdělit procesy dle ISO 9001 (s využitím kriteriální tabulky pro dělení procesů) - vyhodnotit využití standardů řady QS 9000 a VDA - analyzovat úroveň orientace firmy na neustálé zlepšování procesů - identifikovat smyčku kvality - vypočíst totální produktivitu, parciální produktvitu, vyjádřit standard productivity a index produktivity a vysvětlit vazby mezi nimi - interpretovat spokojenost zákazníků - vysvětlit podstatu Business Process Excellence tzn. konkurenceschopnosti založená hlavně na výjimečném zvládnutí procesů |
Výstupní znalosti (student prokazuje tyto znalosti): Student ovládá základní komponenty funkčního a procesního řízení, rozeznává rozdíly mezi nimi i při jejich použití. Má znalosti základních komponent procesního řízení pro podniky služeb i výroby. Dále absolvent předmětu dokáže: - definovat základní terminologie celé problematiky - popsat postup budování procesně orientované organizace - definovat samotný princip procesního řízení - vysvětlit podstatu třídění podnikových procesů - vyjádřit postup zavádění procesního řízení stejně jako prvků procesního modelu firmy - schematicky načrtnout a vysvětlit procesní mapu - zakreslit a diskutovat diagram procesního prostředí - využít metody identifikace podnikových procesů - diskutovat rámec "7S" kritických faktorů úspěšnosti firmy - zařadit dle základních kritérií členění SW nástroje na podporu procesního řízení a modelování - zakreslit procesní trojúhelník Edwardse a Pepparda - interpretovat Porterův model hodnotového řetězce či model Y profesora Scheera - vysvětlit hodnotový řetězec dle tvůrců Balanced Scorecard - formulovat základní pilíře Total Quality Managementu - charakterizovat pravomoci a odpovědnosti vlastníka procesů - vyjádřit strukturu Quality Management Systému - porozumět základním lokálním nástrojům pro řízení kvality - vysvětlit strukturu standardů ISO 900X a certifikace dle nich - rozdělit procesy dle ISO 9001 (s využitím kriteriální tabulky pro dělení procesů) - vyhodnotit využití standardů řady QS 9000 a VDA - analyzovat úroveň orientace firmy na neustálé zlepšování procesů - identifikovat smyčku kvality - vypočíst totální produktivitu, parciální produktvitu, vyjádřit standard productivity a index produktivity a vysvětlit vazby mezi nimi - interpretovat spokojenost zákazníků - vysvětlit podstatu Business Process Excellence tzn. konkurenceschopnosti založená hlavně na výjimečném zvládnutí procesů |
Odborné dovednosti |
Výstupní dovednosti (student prokazuje tyto dovednosti): Vytvořit komplexní procesní model organizace Vytvořit CANVAS model podniku/podnikání Popsat průběh procesu pomocí metody SIPOC Vytvořit Swimlane diagram procesu Vyhodnotit hlas zákazníka (VOC) Nastavit měřitelné ukazatele výkonnosti procesu Ovládat základní funkcionality SW (ARIS) Využít SW pro podporu procesního řízení (ARIS) na modelování podnikových procesů Ukázat využití procesního modelování na praktickém příkladu firmy od úrovně skupin procesů do úrovně subprocesů Demonstrovat zlepšování procesů jak formou KAIZEN přístupu, tak i na podkladu Business Process Reengineeringu Interpretovat základní principy neustálého zlepšování procesů Aplikovat principy druhé vlny BPM pro dosažení radikálního vzrůstu výkonnosti organizace Praktikovat základy třetí vlny BPM vedoucí k vytvoření procesně orientované organizace |
Výstupní dovednosti (student prokazuje tyto dovednosti): Vytvořit komplexní procesní model organizace Vytvořit CANVAS model podniku/podnikání Popsat průběh procesu pomocí metody SIPOC Vytvořit Swimlane diagram procesu Vyhodnotit hlas zákazníka (VOC) Nastavit měřitelné ukazatele výkonnosti procesu Ovládat základní funkcionality SW (ARIS) Využít SW pro podporu procesního řízení (ARIS) na modelování podnikových procesů Ukázat využití procesního modelování na praktickém příkladu firmy od úrovně skupin procesů do úrovně subprocesů Demonstrovat zlepšování procesů jak formou KAIZEN přístupu, tak i na podkladu Business Process Reengineeringu Interpretovat základní principy neustálého zlepšování procesů Aplikovat principy druhé vlny BPM pro dosažení radikálního vzrůstu výkonnosti organizace Praktikovat základy třetí vlny BPM vedoucí k vytvoření procesně orientované organizace |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
Písemná zkouška |
Známkou |
Známkou |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|