Vyučující
|
-
Gajdošík Tomáš, doc. Ing. Ph.D.
-
Pivnička Michal, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cestovní ruch je dynamicky rozvíjejícím se segmentem ekonomiky. Vzhledem k dynamičnosti a neustále se vyvíjejícím novým technologiím v cestovním ruchu znalosti informačních technologií představují základní předpoklad pro práci v tomto oboru. Náplň předmětu reflektuje aktuální požadavky trhu služeb cestovního ruchu a jeho výuka mimo jiné přispěje i ke zlepšení uplatnitelnosti absolventů na trhu a zvýšení jejich kompetencí v oblasti služeb cestovního ruchu. Předmět pokrývá následující oblasti problematiky informačních technologií v cestovním ruchu: 1. Informační technologie a cestovní ruch 2. Systémy rezervování v cestovním ruchu 3. Informační technologie v dopravě 4. Informační technologie v hotelech 5. Informační technologie v pohostinství 6. Informační technologie v cestovních kancelářích 7. Internetové stránky a optimalizace pro vyhledávače 8. Slevové portály a jejich význam pro cestovní ruch 9. Sociální média v cestovním ruchu 10. Mobilní technologie v cestovním ruchu a mobilní marketing 11. Využití informačních technologií v CRM a marketingovém průzkumu 12. Sdílená ekonomika 13. Trendy v informačních technologiích v cestovním ruchu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Cvičení na počítači
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
K předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti ekonomiky a řízení podnikových procesů. Základním předpokladem jsou znalosti plánovaní a řízení podnikových zdrojů v jednotlivých procesech marketingu, výroby, financí, účetníctví, controllingu, řízení lidských zdrojů a pod. |
K předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti ekonomiky a řízení podnikových procesů. Základním předpokladem jsou znalosti plánovaní a řízení podnikových zdrojů v jednotlivých procesech marketingu, výroby, financí, účetníctví, controllingu, řízení lidských zdrojů a pod. |
Výsledky učení |
---|
Popsat problematiku informačních systémů v podnicích |
Popsat problematiku informačních systémů v podnicích |
Charakterizovat specifika informační podpory v oblasti cestovního ruchu |
Charakterizovat specifika informační podpory v oblasti cestovního ruchu |
Definovat informační technologie používané v dopravě, hotelech, pohostinství a cestovních kancelářích/agenturách |
Definovat informační technologie používané v dopravě, hotelech, pohostinství a cestovních kancelářích/agenturách |
Popsat roli využití mobilních technologií v CR |
Popsat roli využití mobilních technologií v CR |
Definovat pojem sdílená ekonomika |
Definovat pojem sdílená ekonomika |
Odborné dovednosti |
---|
Sestavit nabídku služeb CR pro zákazníka s ohledem na tvrdé a měkké dovednosti |
Sestavit nabídku služeb CR pro zákazníka s ohledem na tvrdé a měkké dovednosti |
Provést porovnání více variant nabídek služeb CR s ohledem na efektivnost nákladů a úspory času |
Provést porovnání více variant nabídek služeb CR s ohledem na efektivnost nákladů a úspory času |
Použít vybraný hotelový rezervační systém |
Použít vybraný hotelový rezervační systém |
Stanovit vhodné online nástroje k propagaci služeb CR |
Stanovit vhodné online nástroje k propagaci služeb CR |
Posoudit výhody a nevýhody sdílené ekonomiky v CR |
Posoudit výhody a nevýhody sdílené ekonomiky v CR |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Přednášení |
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BASL, J. a R. BLAŽÍČEK. Podnikové informační systémy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4307-3.
-
BENCKENDORFF, Pierre J., SHELDON, Pauline J. a Daniel R. FESENMAIER. Tourism Information Technology. Oxfordshire: CABI, 2014. ISBN 978-1-78064-185-0.
-
COLLINS, Galen R., COBANGLU Cihan a Anil BILGIHAN. Hospitality Information Technology: Learning How to Use It. Kendall Hunt Publishing, 2013. ISBN 978-1465224071.
-
EGGER, R., BUHALIS, D. eTourism Case studies: Management & Marketing issues in eTourism.. Oxford : Butterworth-Heinemann, 2008. ISBN 978-0-7506-8667-9.
-
GAJDOŠÍK, T., GAJDOŠÍKOVÁ, Z., MARČEKOVÁ, R. Informačné technológie v cestovnom ruchu. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-8168-587-3.
-
ZELENKA, J. Cestovní ruch. Informační a komunikační technologie. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-514-6.
|