Vyučující
|
-
Macurová Lucie, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojetí managementu kvality, charakteristika nástrojů a metod řízení kvality, případové studie řízení kvality ve výrobních firmách. Předmět je koncipován prakticky. Studenti se během cvičení seznámí postupně s následujícími oblastmi statistického řízení kvality: - 7 klasických nástrojů řízení kvality a jejich praktická aplikace - 7 nových nástrojů řízení kvality a jejich praktická aplikace - Cíle regulace procesu a způsobilost procesu, variabilita procesu - Statistická regulace procesu - SPC diagramy, praktické procvičování - Případová studie, práce s MS Excel, vyhodnocování vzorových dat
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení na počítači, Týmová práce, Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti a dovednosti v oblastech nových a starých nástrojů managementu kvality, ekonomiky, managementu kvality, řízení a organizace výroby. V předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti MS Excelu a statistických metod. |
Základní znalosti a dovednosti v oblastech nových a starých nástrojů managementu kvality, ekonomiky, managementu kvality, řízení a organizace výroby. V předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti MS Excelu a statistických metod. |
Výsledky učení |
---|
Student získá schopnost orientovat se v nástrojích managementu kvality, základní dovednosti v metodách využívaných při řízení managementu kvality. Naučí se tak nástroje určené pro dosažení stanovených cílů kvality a pro specifikování nezbytných provozních procesů. Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: - definovat management kvality - charakterizovat sedm nových a sedm starých nástrojů řízení kvality - aplikovat vybrané nástroje řízení kvality v praxi - systematizovat shromažďování dat v praxi - identifikovat kritické oblasti, na které je nutné se zaměřit při řízení kvality - plánovat a definovat cíle kvality |
Student získá schopnost orientovat se v nástrojích managementu kvality, základní dovednosti v metodách využívaných při řízení managementu kvality. Naučí se tak nástroje určené pro dosažení stanovených cílů kvality a pro specifikování nezbytných provozních procesů. Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: - definovat management kvality - charakterizovat sedm nových a sedm starých nástrojů řízení kvality - aplikovat vybrané nástroje řízení kvality v praxi - systematizovat shromažďování dat v praxi - identifikovat kritické oblasti, na které je nutné se zaměřit při řízení kvality - plánovat a definovat cíle kvality |
Odborné dovednosti |
---|
- zhodnotit úroveň managementu řízení kvality - rozhodnout o volbě konkrétního nástroje kvality - stanovit kořenové příčiny vzniku nekvality a definovat nápravná opatření - identifikovat kritické oblasti, na které je zapotřebí soustředit pozornost - porovnat různé položky, které jsou charakterizovány více prvky - identifikovat problémy při realizaci procesu a vypracování plánu k jejich předcházení |
- zhodnotit úroveň managementu řízení kvality - rozhodnout o volbě konkrétního nástroje kvality - stanovit kořenové příčiny vzniku nekvality a definovat nápravná opatření - identifikovat kritické oblasti, na které je zapotřebí soustředit pozornost - porovnat různé položky, které jsou charakterizovány více prvky - identifikovat problémy při realizaci procesu a vypracování plánu k jejich předcházení |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Týmová práce |
Týmová práce |
Cvičení na počítači |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Blecharz, P. Základy moderního řízení kvality. Praha: Ekopress, 2011.
-
HNÁTEK, J. Komentované vydání ČSN EN ISO 9001:2016 Systémy managementu kvality - Požadavky. Praha: Česká společnost pro jakost. 2016. ISBN 978-80-02-02642-6.
-
JURAN, J.M., De FEO, J.A. Juran's quality handbook: the complete guide to performance excellence. New York: McGraw Hill, 2010. ISBN 978-0-07-162973-7.
-
NENADÁL, J. Systémy managementu kvality: co, proč a jak měřit?. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-426-4.
-
Nenadál. Management kvality pro 21.století. Praha, 2018. ISBN 978-80-7261-561-2.
|