|
Vyučující
|
-
Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
-
Konečný Petr, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do podnikání. Start-upy. Podnikání v regionu. Komparace podnikatelských determinant v regionech - analýza konkrétních firem etablovaných oborů vybraných regionů. Příklady dobré praxe. Právní aspekty podnikání a zakládaní právních forem podnikání v ČR. Právo v podnikání, ochrana duševního vlastnictví. Produkt jako základ podnikání, jeho hodnota, hodnota pro zákazníka. Ekonomické aspekty podnikání, řízení nákladů a výnosů v nově vznikající firmě. Marketing a marketingové strategie v podnikání. Lean canvas - rozpracování podnikatelského nápadu I. Lean canvas - rozpracování podnikatelského nápadu II. Obhajoby rozpracovaných podnikatelský nápadů formou Elevator pitch.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| mít přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
| mít přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
| mít přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání; |
| mít přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání; |
| ovládat postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umět vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku; |
| ovládat postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umět vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku; |
| orientovat se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
| orientovat se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
| orientovat se v problematice marketingu a mít přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání. |
| orientovat se v problematice marketingu a mít přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání. |
| umět navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
| umět navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvládat porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí |
| zvládat porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí |
| rozumět základním aspektům ekonomického řízení firem |
| rozumět základním aspektům ekonomického řízení firem |
| dovést aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách; |
| dovést aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách; |
| dovést analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech |
| dovést analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech |
| dovést vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovést ho adekvátně evaluovat |
| dovést vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovést ho adekvátně evaluovat |
| dovést navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit vlastní firmu |
| dovést navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit vlastní firmu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
|
Doporučená literatura
|
-
ABRAMS, Rhonda. Successful Business Plan Secrets & Strategies: America?s Best-selling Business Plan Guide!. Palo Alto: PlanningShop, 2014.
-
GUILLEBEAU, Chris. Startup za pakatel: objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví. Brno: Jan Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-59-2.
-
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
-
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
-
THIEL, Peter A. a Blake MASTERS. Od nuly k jedničce: úvahy o startupech, aneb, jak tvořit budoucnost. Brno: Jan Melvil Publishing,, 2015. ISBN 978-80-87270-72-1.
-
VÁCLAVÍKOVÁ, Martina. Líheň podnikatelských nápadů: první kroky v podnikání. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0320-0.
-
VEBER, J., SRPOVÁ, J. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-1069-2.
|