|
Vyučující
|
-
Tučková Zuzana, prof. Ing. Ph.D.
-
Vaculčíková Zuzana, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Význam služeb v moderní společnosti. Definice, charakteristika a vlastnosti služeb. - Charakteristika rozdělení služeb a jejich historický vývoj, klasifikace služeb. - Znalostní služby, jejich klasifikace a úroveň jejich využití v ekonomikách OECD. - Poptávka po službách. - Formování nabídky služeb. - Řízení poptávky a nabídky. Úroveň poptávky, modely a vztahy, řízení kapacity zákazníků a služby. - Ceny služeb. Cenové rozhodovací procesy. Úloha nákladů. Tržní hlediska. - Kvalita služeb - Specifika podniků cestovního ruchu. - Specifika podniků a podnikání ve sportu. - Specifika podniků a podnikání ve zdravotnictví.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Praktické procvičování
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat vlastnosti služeb |
| popsat vlastnosti služeb |
| charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb |
| charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb |
| definovat marketingové strategie ve službách |
| definovat marketingové strategie ve službách |
| popsat roli technologií ve službách |
| popsat roli technologií ve službách |
| charakterizovat cenové strategie ve službách |
| charakterizovat cenové strategie ve službách |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera |
| aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera |
| provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod |
| provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod |
| navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb |
| navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb |
| aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem |
| aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem |
| aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích |
| aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Esej |
| Esej |
| Ústní zkouška |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Heskett, James L. Služby - cesta k úspěchu. Praha : Victoria Publishing, 1993. ISBN 8085605368.
-
Lowendahl, Bente R. Strategic management of professional service firms. 3rd rev. ed. [Copenhagen] : Copenhagen Business School Press ; Abingdon : Marston Book Services [distributor], 2005. ISBN 87-630-0127-6.
-
Škodová-Parmová, Dagmar. Provoz služeb v cestovním ruchu. 1. vyd. České Budějovice : Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2003. ISBN 80-7040-611-9.
-
Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
|