Předmět: Ekologické aspekty rozhodování podniků

» Seznam fakult » FAM » MUPE
Název předmětu Ekologické aspekty rozhodování podniků
Kód předmětu MUPE/2EARP
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pechancová Viera, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Basic concepts of environmental economics in relation to the business Environmental policy and climate goals Sustainability concept and its economic aspects, circular economy Eco-industry, principles of sustainable business Obligations of companies in business ecology (chemicals, waste management, air and water protection, packaging management), legislation in the field of environmental protection Environmental management: Standardization in the Czech Republic and in the international context (EMS, ISO, EMAS management system) Ecological performance in enterprises (ecological, socio-economic and technical requirements) Ecolabelling, principles of environmental labeling Environmental Impact Assessment (EIA), Ecological Risk Assessment (ERA), Principles of Environmental Audit (EA) Life cycle assessment Ecological aspects of energy, renewable and non-renewable energy sources Case study in the implementation of environmental measures

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výsledky učení
Odborné znalosti
definuje environmentální aspekty podnikání
definuje environmentální aspekty podnikání
popíše metody hodnocení dopadů životního cyklu
popíše metody hodnocení dopadů životního cyklu
identifikuje a vyhodnotí environmentální problémy firmy
identifikuje a vyhodnotí environmentální problémy firmy
stanoví rozhodovací kroky z oblasti environmentálního managementu
stanoví rozhodovací kroky z oblasti environmentálního managementu
objasní prvky environmentálního managementu
objasní prvky environmentálního managementu
Odborné dovednosti
umí se zodpovědně rozhodovat na základě rámcového zadání z oblasti environmentálního managementu
umí se zodpovědně rozhodovat na základě rámcového zadání z oblasti environmentálního managementu
analyzuje environmentální aspekty firem
analyzuje environmentální aspekty firem
do řešení problémů zahrnuje úvahy o jejich environmentálním rozměru
do řešení problémů zahrnuje úvahy o jejich environmentálním rozměru
získává samostatně další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti
získává samostatně další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti
srozumitelně sděluje informace o environmentálních aspektech podnikání
srozumitelně sděluje informace o environmentálních aspektech podnikání
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • ANTWEILER, V. Elements of Environmental Management. University of Toronto Press, Scholarly Publishing Division, 2014. ISBN 978-1442626133.
  • ESTY, C. D., WINSTON, A. Green to Gold: How Smart Companies Use Environmental Strategy to Innovate, Create Value and Build Competitive Advantage. Wiley, 2009. ISBN 978-0470393741.
  • FILDÁN, Z. Povinnosti firem v podnikové ekologii. 4., upr. a rozš. vyd. Tachov. Tachov: Envi Group, 2009. ISBN 978-80-904215-4-7.
  • KRAMER, M., BRAUWEILER, J., RITSCHELOVÁ, I. Mezinárodní management životního prostředí. Svazek II, Nástroje a systémy environmentálního managementu.. Praha: C.H. Beck, 2005. ISBN 80-7179-920-3.
  • KRAMER, M., STREBEL, H., JÍLKOVÁ, J. Mezinárodní management životního prostředí. Svazek III, Operativní environmentální management v mezinárodním a interdisciplinárním kontextu.. Praha: C.H. Beck,, 2005. ISBN 80-7179-921-1.
  • KRAMER, M., URBANIEC, M., OBRŠÁLOVÁ, I. Mezinárodní management životního prostředí. Svazek I, Interdisciplinární rámcové podmínky environmentálně orientovaného řízení podniku.. Praha: C.H. Beck, 2005. ISBN 80-7179-919-X.
  • WEETMAN, C. A Circular Economy Handbook for Business and Supply Chains.. 1. edition. Kogan Page, 2016. ISBN 9780749476755.
  • WILLARD, B. The New Sustainability Advantage: Seven Business Case Benefits of a Triple Bottom Line. New Society Publishers, 2012. ISBN 978-0865717121.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr