|
Vyučující
|
-
Konečný Petr, Ing.
-
Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Podnikání v regionu Komparace podnikatelských determinant v regionech - analýza konkrétních firem etablovaných oborů vybraných regionů Příklady dobré praxe Právní aspekty podnikání a zakládaní právních forem podnikání v ČR Právo v podnikání, ochrana duševního vlastnictví Ekonomické aspekty podnikání, řízení nákladů a výnosů v nově vznikající firmě Marketing a marketingové strategie v podnikání Lean canvas - rozpracování podnikatelského nápadu Obhajoby rozpracovaných podnikatelský nápadů formou Elevator pitch
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kurz by si měli vybrat studenti, mající reálný zájem o podnikání, dále ti, kteří chtějí získat či si rozšiřovat základní znalosti z oblasti reálného podnikání nebo si jenom vyzkoušet podnikání "nanečisto". |
| Kurz by si měli vybrat studenti, mající reálný zájem o podnikání, dále ti, kteří chtějí získat či si rozšiřovat základní znalosti z oblasti reálného podnikání nebo si jenom vyzkoušet podnikání "nanečisto". |
| Výsledky učení |
|---|
| má přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
| má přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
| má přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání; |
| má přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání; |
| ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku; |
| ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku; |
| orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
| orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
| Orientuje se v problematice marketingu a má přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání. |
| Orientuje se v problematice marketingu a má přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání. |
| Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
| Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvládá porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí |
| zvládá porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí |
| rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem |
| rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem |
| dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách; |
| dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách; |
| dovede analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech |
| dovede analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech |
| dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovede ho adekvátně evaluovat |
| dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovede ho adekvátně evaluovat |
| dovede navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu |
| dovede navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
|
Doporučená literatura
|
-
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan secrets & strategies: America's best-selling business plan guide!.. Palo Alto: PlanningShop, 2014. ISBN 978-1-933895-46-8.
-
COLLINS, James C. a Jerry I. PORRAS. Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu: úspěšné návyky vizionářských společností : překlad bestselleru Built to last. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5638-7.
-
GUILLEBEAU, Chris. Startup za pakatel: objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví. Brno: Jan Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-59-2.
-
JOHN, Vladimír. Jak podnikat bez rizika. Praha: Meriglobe Business Academy s.r.o., 2016. ISBN 978-80-88189-00-8.
-
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing.. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-78699-3.
-
LUKEŠ, Martin a Ivan NOVÝ. Psychologie podnikání: osobnost podnikatele a rozvoj podnikatelských dovedností. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-125-9.
-
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
-
RIES, Eric. Lean startup: jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0389-7.
-
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
-
THIEL, Peter A. a Blake MASTERS. Od nuly k jedničce: úvahy o startupech, aneb, jak tvořit budoucnost. Brno: Jan Melvil Publishing,, 2015. ISBN 978-80-87270-72-1.
-
VÁCLAVÍKOVÁ, Martina. Líheň podnikatelských nápadů: první kroky v podnikání. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0320-0.
-
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.
|