|
Vyučující
|
-
Shoaib Muhammad, Ph.D.
-
Popesko Boris, prof. Ing. Ph.D.
-
Haider Shovan Nasim
|
|
Obsah předmětu
|
Theory and practice of business Business model Personal model Canvas Value proposition design Lean canvas Lean startup Customer development model Business model design Business model patterns
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 21 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní znalosti a dovednosti v oblastech business modelů, štíhlého podnikání a business modelu. V předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti podnikání. |
| Základní znalosti a dovednosti v oblastech business modelů, štíhlého podnikání a business modelu. V předmětu jsou požadovány základní předpoklady a dovednosti v oblasti podnikání. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student je schopen zpracovat a používat plátno business modelu (Lean Canvas a Canvas), jehož pomocí bude schopen modelovat obrysy podnikání nových i již osvědčených podnikatelských konceptů. Student umí definovat plátno business modelu v rámci dokumentace včetně všech požadovaných náležitostí. |
| Student je schopen zpracovat a používat plátno business modelu (Lean Canvas a Canvas), jehož pomocí bude schopen modelovat obrysy podnikání nových i již osvědčených podnikatelských konceptů. Student umí definovat plátno business modelu v rámci dokumentace včetně všech požadovaných náležitostí. |
| The student will learn to use the business model Canvas and/or lean canvas, which will be able to develop a new business project or analyze existing companies |
| The student will learn to use the business model Canvas and/or lean canvas, which will be able to develop a new business project or analyze existing companies |
| charakterizovat podstatu podnikání, business modelu a vysvětlit; |
| charakterizovat podstatu podnikání, business modelu a vysvětlit; |
| popsat trendy v oblasti podnikání; |
| popsat trendy v oblasti podnikání; |
| charakterizovat a definovat plátno Lean Canvas a Canvas; |
| charakterizovat a definovat plátno Lean Canvas a Canvas; |
| definovat a popsat rozdíl mezi podnikatelským plánem a business modelem; |
| definovat a popsat rozdíl mezi podnikatelským plánem a business modelem; |
| popsat vývoj business modelů a inovace business modelů; |
| popsat vývoj business modelů a inovace business modelů; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| definovat co je podstata podnikání; |
| definovat co je podstata podnikání; |
| zpracovat business model podle plátna Lean Canvas; |
| zpracovat business model podle plátna Lean Canvas; |
| zpracovat business model podle plátna Canvas; |
| zpracovat business model podle plátna Canvas; |
| zhodnotit úroveň podnikání ve světě; |
| zhodnotit úroveň podnikání ve světě; |
| prakticky aplikovat znalosti z business modelů; |
| prakticky aplikovat znalosti z business modelů; |
| definovat podnikatelský záměr; |
| definovat podnikatelský záměr; |
| identifikovat problémy při tvorbě business modelu; |
| identifikovat problémy při tvorbě business modelu; |
| uplatnit přístup štíhlého podnikání; |
| uplatnit přístup štíhlého podnikání; |
| vybrat vhodnou formu business modelu; |
| vybrat vhodnou formu business modelu; |
| uplatnit metody Lean Startup; |
| uplatnit metody Lean Startup; |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Známkou |
| Esej |
| Esej |
| Analýza seminární práce |
| Známkou |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
e-learning on Moodle. The title of course: 1BME - Business models..
-
Blank, S. The four steps to the epiphany: successful strategies for products that win.. John Wiley & Sons, 2020.
-
Drucker, P. Innovation and Entrepreneurship.. Routledge, 2014.
-
Maurya, A. Running lean: iterate from plan A to a plan that works.. " O'Reilly Media, Inc.", 2012.
-
Osterwalder, A., & Pigneur, Y. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers.. John Wiley & Sons., 2010.
-
Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G., & Smith, A. Value proposition design: How to create products and services customers want. ohn Wiley & Sons., 2014.
-
Reis, E. The lean startup. New York: Crown Business, 2011.
|