|
Vyučující
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Neverbální komunikace - Práce s hlasem, hlasová hygiena, práce s mikrofony - Zajímavý proslov, prezentace - Manažerské rozhovory - Asertivita, řešení konfliktů - Komunikace s problémovými lidmi, mediace - Obchodní jednání, vyjednávání - Techniky kladení otázek a zvládání námitek u obchodního jednání - Nátlakové techniky při obchodním jednání - Komunikace se zástupci médií - Tiskové konference - Etiketa manažerského oblékání
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 6 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| neverbální komunikace manažera |
| neverbální komunikace manažera |
| práce s hlasem, hlasová hygiena |
| práce s hlasem, hlasová hygiena |
| prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky |
| prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky |
| manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| asertivita, řešení konfliktů |
| asertivita, řešení konfliktů |
| komunikace s problémovými lidmi |
| komunikace s problémovými lidmi |
| obchodní jednání, vyjednávání |
| obchodní jednání, vyjednávání |
| techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| techniky zvládání námitek |
| techniky zvládání námitek |
| nátlakové techniky při vyjednávání |
| nátlakové techniky při vyjednávání |
| komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky |
| komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky |
| tisková konference |
| tisková konference |
| tzv. Business Formal Dress Code |
| tzv. Business Formal Dress Code |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
| Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
| Aplikuje základy hlasové hygieny |
| Aplikuje základy hlasové hygieny |
| Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník |
| Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník |
| Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
| Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
| Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
| Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů |
| Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů |
| Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání |
| Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání |
| Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání |
| Aplikuje techniky zvládání námitek |
| Aplikuje techniky zvládání námitek |
| Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání |
| Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání |
| Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií |
| Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií |
| Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života |
| Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Trénink sociálních a manažerských dovedností : metodický pruvodce. Praha : Management Press, 2001. ISBN 8072610481.
-
Bělohlávková, V. 33 základních rad jak úspěšně prezentovat.
-
DE VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-7169-988-8.
-
Harvey, Christine. Jak vystupovat na veřejnosti a získávat důvěru posluchačů. 1. vyd. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-69-1.
-
HIERHOLD, E. Rétorika a prezentace. Grada, 2008.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.
-
LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-45-X.
-
MAŘÍKOVÁ, M. Rétorika : manuál komunikačních dovedností. 2001.
-
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
-
Nöllke, Claudia. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha : Grada, 2004. ISBN 8024790572.
-
Tegze, Oldřich. Neverbální komunikace : [co vám prozradí lidské chování a jednání, a jak toho využít]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6429-X.
|