|
Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do studia marketingu. Marketingové prostředí a jeho vybrané analýzy (makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí). Tržní prostředí a typologie trhů. Zákazník, řízení vztahů se zákazníky. Marketingové strategie, marketingový plán, marketingový audit. Produktová a sortimentní politika a strategie. Cenová politika a strategie. Distribuční politika a strategie. Komunikační politika a strategie. Vybrané moderní nástroje marketingové komunikace. Moderní marketingový výzkum. Marketing služeb. Vybrané marketingové aplikace. Marketing malých a středních firem. Mezinárodní marketing. Marketing 4.0 a digitalizace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 36 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ekonomie - základní znalosti. Management - základní znalosti. Komunikační praxe - základní znalosti. Podniková ekonomika - základní znalosti. |
| Ekonomie - základní znalosti. Management - základní znalosti. Komunikační praxe - základní znalosti. Podniková ekonomika - základní znalosti. |
| Výsledky učení |
|---|
| používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení. |
| používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení. |
| popíše proces marketingového výzkumu. |
| popíše proces marketingového výzkumu. |
| vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace. |
| vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace. |
| vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz. |
| vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz. |
| rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem. |
| rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem. |
| uses terminology from the field of marketing and marketing management. |
| uses terminology from the field of marketing and marketing management. |
| describes the marketing research process. |
| describes the marketing research process. |
| defines service marketing and selected marketing applications. |
| defines service marketing and selected marketing applications. |
| explains the nature of selected marketing analyses. |
| explains the nature of selected marketing analyses. |
| distinguishes between qualitative and quantitative research. |
| distinguishes between qualitative and quantitative research. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikuje nástroje marketingového mixu. |
| aplikuje nástroje marketingového mixu. |
| zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku. |
| zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku. |
| užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
| užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
| zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí. |
| zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí. |
| sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy. |
| sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy. |
| applies marketing mix tools. |
| applies marketing mix tools. |
| evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a company. |
| evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a company. |
| uses the correct terminology of professional terms. |
| uses the correct terminology of professional terms. |
| justifies the importance of monitoring the marketing environment. |
| justifies the importance of monitoring the marketing environment. |
| compile a SWOT analysis and other selected analyses. |
| compile a SWOT analysis and other selected analyses. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Týmová práce |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Ústní zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Ústní zkouška |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Barčík Tomáš. Strategický marketing: teorie pro praxi. Praha : C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-905247-7-4.
-
BERNECKER, Michael. Marketing: Grundlagen ? Strategien ? Instrumente. Köln: Johanna Verlag, 2013.
-
CHLEBOVSKÝ, V. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. 1. vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0559-5.
-
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
LOŠŤÁKOVÁ, H. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0419-2.
-
Nagyová. Marketing. Nitra, 2014. ISBN 978-80-552-1269-2.
-
Urbánek. Marketing. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010.
-
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd.. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-802-4750-378.
|