Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do studia marketingu. Marketingové prostředí a jeho vybrané analýzy (makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí). Tržní prostředí a typologie trhů. Zákazník, řízení vztahů se zákazníky. Marketingové strategie, marketingový plán, marketingový audit. Produktová a sortimentní politika a strategie. Cenová politika a strategie. Distribuční politika a strategie. Komunikační politika a strategie. Vybrané moderní nástroje marketingové komunikace. Moderní marketingový výzkum. Marketing služeb. Vybrané marketingové aplikace. Marketing malých a středních firem. Mezinárodní marketing. Marketing 4.0 a digitalizace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 36 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ekonomie - základní znalosti. Management - základní znalosti. Komunikační praxe - základní znalosti. Podniková ekonomika - základní znalosti. |
Ekonomie - základní znalosti. Management - základní znalosti. Komunikační praxe - základní znalosti. Podniková ekonomika - základní znalosti. |
Výsledky učení |
---|
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení. |
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení. |
popíše proces marketingového výzkumu. |
popíše proces marketingového výzkumu. |
vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace. |
vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace. |
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz. |
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz. |
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem. |
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem. |
uses terminology from the field of marketing and marketing management. |
uses terminology from the field of marketing and marketing management. |
describes the marketing research process. |
describes the marketing research process. |
defines service marketing and selected marketing applications. |
defines service marketing and selected marketing applications. |
explains the nature of selected marketing analyses. |
explains the nature of selected marketing analyses. |
distinguishes between qualitative and quantitative research. |
distinguishes between qualitative and quantitative research. |
Odborné dovednosti |
---|
aplikuje nástroje marketingového mixu. |
aplikuje nástroje marketingového mixu. |
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku. |
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku. |
užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí. |
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí. |
sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy. |
sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy. |
applies marketing mix tools. |
applies marketing mix tools. |
evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a company. |
evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a company. |
uses the correct terminology of professional terms. |
uses the correct terminology of professional terms. |
justifies the importance of monitoring the marketing environment. |
justifies the importance of monitoring the marketing environment. |
compile a SWOT analysis and other selected analyses. |
compile a SWOT analysis and other selected analyses. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Týmová práce |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Ústní zkouška |
Zpracování prezentace |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Barčík Tomáš. Strategický marketing: teorie pro praxi. Praha : C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-905247-7-4.
-
BERNECKER, Michael. Marketing: Grundlagen ? Strategien ? Instrumente. Köln: Johanna Verlag, 2013.
-
CHLEBOVSKÝ, V. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. 1. vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0559-5.
-
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
LOŠŤÁKOVÁ, H. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0419-2.
-
Nagyová. Marketing. Nitra, 2014. ISBN 978-80-552-1269-2.
-
Urbánek. Marketing. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010.
-
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd.. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-802-4750-378.
|