Předmět: Marketing

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Marketing
Kód předmětu MUMM/H4MAR
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do studia marketingu. Marketingové prostředí a jeho vybrané analýzy (makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí). Tržní prostředí a typologie trhů. Zákazník, řízení vztahů se zákazníky. Marketingové strategie, marketingový plán, marketingový audit. Produktová a sortimentní politika a strategie. Cenová politika a strategie. Distribuční politika a strategie. Komunikační politika a strategie. Vybrané moderní nástroje marketingové komunikace. Moderní marketingový výzkum. Marketing služeb. Vybrané marketingové aplikace. Marketing malých a středních firem. Mezinárodní marketing. Marketing 4.0 a digitalizace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Týmová práce, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 36 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Ekonomie - základní znalosti. Management - základní znalosti. Komunikační praxe - základní znalosti. Podniková ekonomika - základní znalosti.
Ekonomie - základní znalosti. Management - základní znalosti. Komunikační praxe - základní znalosti. Podniková ekonomika - základní znalosti.
Výsledky učení
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení.
používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení.
popíše proces marketingového výzkumu.
popíše proces marketingového výzkumu.
vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace.
vymezí marketing služeb a vybrané marketingové aplikace.
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz.
vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz.
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem.
rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem.
uses terminology from the field of marketing and marketing management.
uses terminology from the field of marketing and marketing management.
describes the marketing research process.
describes the marketing research process.
defines service marketing and selected marketing applications.
defines service marketing and selected marketing applications.
explains the nature of selected marketing analyses.
explains the nature of selected marketing analyses.
distinguishes between qualitative and quantitative research.
distinguishes between qualitative and quantitative research.
Odborné dovednosti
aplikuje nástroje marketingového mixu.
aplikuje nástroje marketingového mixu.
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku.
zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu podniku.
užívá správnou terminologii odborných pojmů.
užívá správnou terminologii odborných pojmů.
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí.
zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí.
sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy.
sestaví SWOT analýzu a další vybrané analýzy.
applies marketing mix tools.
applies marketing mix tools.
evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a company.
evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a company.
uses the correct terminology of professional terms.
uses the correct terminology of professional terms.
justifies the importance of monitoring the marketing environment.
justifies the importance of monitoring the marketing environment.
compile a SWOT analysis and other selected analyses.
compile a SWOT analysis and other selected analyses.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Týmová práce
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Ústní zkouška
Zpracování prezentace
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • Barčík Tomáš. Strategický marketing: teorie pro praxi. Praha : C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-905247-7-4.
  • BERNECKER, Michael. Marketing: Grundlagen ? Strategien ? Instrumente. Köln: Johanna Verlag, 2013.
  • CHLEBOVSKÝ, V. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. 1. vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0559-5.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
  • LOŠŤÁKOVÁ, H. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0419-2.
  • Nagyová. Marketing. Nitra, 2014. ISBN 978-80-552-1269-2.
  • Urbánek. Marketing. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010.
  • VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd.. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-802-4750-378.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr