Předmět: Management

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Management
Kód předmětu MUMM/H2MAN
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
  • Fafílek Michael, Ing.
Obsah předmětu
Úvod do managementu. Příprava - vzdělávání - manažerů pro jejich práci. Ohodnocování úrovně manažerské kompetentnosti. Osobnostní vlastnosti manažera - charakter, kreativita, temperament. Somatické vlastnosti manažera a stres. Komunikační dovednosti manažera. Management motivace zaměstnanců a výkonnost. Týmová práce v managementu. Self a Time management. Základní elementy plánování a rozhodování v organizaci. Základní elementy organizování. Funkce kontroly a koordinace. Organizace jako objekty řízení. Informace pro management.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 3 hodiny za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokladem získání rozvinuté manažerské způsobilosti jsou především osobnostní vlastnosti jako je kognice a kreativita, ale i charakter a vůle studentů. Taktéž studium předmětů, které odpovídají na otázku, co je ekonomie, teda, na co zaměřit práci i pracovní procesy v podnicích a institucích (marketing), jak efektivně produkovat výsledky v pracovních procesech (ekonomika) a jak být kompetentním, jestliže chceme obstát v konkurenčním prostředí (management).
Předpokladem získání rozvinuté manažerské způsobilosti jsou především osobnostní vlastnosti jako je kognice a kreativita, ale i charakter a vůle studentů. Taktéž studium předmětů, které odpovídají na otázku, co je ekonomie, teda, na co zaměřit práci i pracovní procesy v podnicích a institucích (marketing), jak efektivně produkovat výsledky v pracovních procesech (ekonomika) a jak být kompetentním, jestliže chceme obstát v konkurenčním prostředí (management).
Výsledky učení
popíše vzdělávání v managementu
popíše vzdělávání v managementu
vysvětlí rozdíl mezi týmovou prací a skupinovou prací
vysvětlí rozdíl mezi týmovou prací a skupinovou prací
vymezí organizační struktury
vymezí organizační struktury
rozliší základní vlastnosti osobnosti manažera
rozliší základní vlastnosti osobnosti manažera
uses terminology from the field of management functions
uses terminology from the field of management functions
describes management education
describes management education
explain the difference between teamwork and group work
explain the difference between teamwork and group work
defines organizational structures
defines organizational structures
distinguish the basic characteristics of a manager's personality
distinguish the basic characteristics of a manager's personality
používá terminologii z oblasti funkcí managementu
používá terminologii z oblasti funkcí managementu
Odborné dovednosti
aplikuje metody manažerských funkcí
aplikuje metody manažerských funkcí
objasní základní techniky self a time managementu
objasní základní techniky self a time managementu
zdůvodní důležitost komunikace v managementu
zdůvodní důležitost komunikace v managementu
užívá správnou terminologii odborných pojmů
užívá správnou terminologii odborných pojmů
vysvětlí motivační teorie
vysvětlí motivační teorie
applies methods of managerial functions
applies methods of managerial functions
will explain the basic techniques of self and time management
will explain the basic techniques of self and time management
justify the importance of communication in management
justify the importance of communication in management
uses the correct terminology of professional terms
uses the correct terminology of professional terms
motivation theory will explain
motivation theory will explain
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Písemná zkouška
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • BĚLOHLÁVEK, F, KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management. Brno : Computer Press, 2006.
  • Porvazník, Ján a kol. Celostní management. Bratislava, 2016. ISBN 978-80-8153-062-3.
  • Vágner, Ivan. Management z pohledu všeobecného a celostního. 3., přeprac. vyd. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2004. ISBN 8021035366.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr