|
Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
-
Fafílek Michael, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do managementu. Příprava - vzdělávání - manažerů pro jejich práci. Ohodnocování úrovně manažerské kompetentnosti. Osobnostní vlastnosti manažera - charakter, kreativita, temperament. Somatické vlastnosti manažera a stres. Komunikační dovednosti manažera. Management motivace zaměstnanců a výkonnost. Týmová práce v managementu. Self a Time management. Základní elementy plánování a rozhodování v organizaci. Základní elementy organizování. Funkce kontroly a koordinace. Organizace jako objekty řízení. Informace pro management.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 3 hodiny za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokladem získání rozvinuté manažerské způsobilosti jsou především osobnostní vlastnosti jako je kognice a kreativita, ale i charakter a vůle studentů. Taktéž studium předmětů, které odpovídají na otázku, co je ekonomie, teda, na co zaměřit práci i pracovní procesy v podnicích a institucích (marketing), jak efektivně produkovat výsledky v pracovních procesech (ekonomika) a jak být kompetentním, jestliže chceme obstát v konkurenčním prostředí (management). |
| Předpokladem získání rozvinuté manažerské způsobilosti jsou především osobnostní vlastnosti jako je kognice a kreativita, ale i charakter a vůle studentů. Taktéž studium předmětů, které odpovídají na otázku, co je ekonomie, teda, na co zaměřit práci i pracovní procesy v podnicích a institucích (marketing), jak efektivně produkovat výsledky v pracovních procesech (ekonomika) a jak být kompetentním, jestliže chceme obstát v konkurenčním prostředí (management). |
| Výsledky učení |
|---|
| popíše vzdělávání v managementu |
| popíše vzdělávání v managementu |
| vysvětlí rozdíl mezi týmovou prací a skupinovou prací |
| vysvětlí rozdíl mezi týmovou prací a skupinovou prací |
| vymezí organizační struktury |
| vymezí organizační struktury |
| rozliší základní vlastnosti osobnosti manažera |
| rozliší základní vlastnosti osobnosti manažera |
| uses terminology from the field of management functions |
| uses terminology from the field of management functions |
| describes management education |
| describes management education |
| explain the difference between teamwork and group work |
| explain the difference between teamwork and group work |
| defines organizational structures |
| defines organizational structures |
| distinguish the basic characteristics of a manager's personality |
| distinguish the basic characteristics of a manager's personality |
| používá terminologii z oblasti funkcí managementu |
| používá terminologii z oblasti funkcí managementu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikuje metody manažerských funkcí |
| aplikuje metody manažerských funkcí |
| objasní základní techniky self a time managementu |
| objasní základní techniky self a time managementu |
| zdůvodní důležitost komunikace v managementu |
| zdůvodní důležitost komunikace v managementu |
| užívá správnou terminologii odborných pojmů |
| užívá správnou terminologii odborných pojmů |
| vysvětlí motivační teorie |
| vysvětlí motivační teorie |
| applies methods of managerial functions |
| applies methods of managerial functions |
| will explain the basic techniques of self and time management |
| will explain the basic techniques of self and time management |
| justify the importance of communication in management |
| justify the importance of communication in management |
| uses the correct terminology of professional terms |
| uses the correct terminology of professional terms |
| motivation theory will explain |
| motivation theory will explain |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Písemná zkouška |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BĚLOHLÁVEK, F, KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management. Brno : Computer Press, 2006.
-
Porvazník, Ján a kol. Celostní management. Bratislava, 2016. ISBN 978-80-8153-062-3.
-
Vágner, Ivan. Management z pohledu všeobecného a celostního. 3., přeprac. vyd. Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2004. ISBN 8021035366.
|