Předmět: Komunikační praxe

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Komunikační praxe
Kód předmětu MUMM/H2CKO
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sasínková Martina, Ing. Ph.D.
  • Fafílek Michael, Ing.
Obsah předmětu
Neverbální komunikace manažera. Práce s hlasem, hlasová hygiena, práce s mikrofony. Zajímavý proslov, poutavá prezentace, tipy úspěšných řečníků. Manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka). Asertivita, řešení konfliktů. Komunikace s problémovými lidmi. Obchodní jednání, vyjednávání. Techniky kladení otázek a zvládání námitek u obchodního jednání. Obrana před nátlakovými technikami při obchodním jednání. Komunikace se zástupci médií. Tiskové konference. Etiketa manažerského oblékání (business dress code).

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Sebereflexe, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Domácí příprava na výuku - 19 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 23 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nespecifikováno
nespecifikováno
Výsledky učení
vysvětlit významy základních gest a jiných neverbálních signálů
vysvětlit významy základních gest a jiných neverbálních signálů
vyjmenovat základní vlastnosti hlasu, uvést doporučení k práci s hlasem během prezentování, jmenovat principy hlasové hygieny
vyjmenovat základní vlastnosti hlasu, uvést doporučení k práci s hlasem během prezentování, jmenovat principy hlasové hygieny
popsat základní doporučení pro tvorbu zajímavé prezentace, vyjmenovat několik tipů pro zvládání trémy, popsat doporučení pro práci s audiovizuálními pomůckami
popsat základní doporučení pro tvorbu zajímavé prezentace, vyjmenovat několik tipů pro zvládání trémy, popsat doporučení pro práci s audiovizuálními pomůckami
popsat princip poskytování zpětné vazby
popsat princip poskytování zpětné vazby
vyjmenovat asertivní techniky a vysvětlit jejich princip
vyjmenovat asertivní techniky a vysvětlit jejich princip
popsat jednotlivé fáze průběhu obchodního jednání
popsat jednotlivé fáze průběhu obchodního jednání
popsat způsob přípravy tiskové konference
popsat způsob přípravy tiskové konference
popsat pravidla tzv. Business Formal Dress Code
popsat pravidla tzv. Business Formal Dress Code
popsat postup sdělování nepříjemných zpráv
popsat postup sdělování nepříjemných zpráv
Odborné dovednosti
Rozeznat významy různých gest a dalších neverbálních signálů
Rozeznat významy různých gest a dalších neverbálních signálů
Aplikovat základy hlasové hygieny
Aplikovat základy hlasové hygieny
Připravit si prezentaci, přednést své myšlenky zajímavým způsobem a vystupovat jako přesvědčivý řečník
Připravit si prezentaci, přednést své myšlenky zajímavým způsobem a vystupovat jako přesvědčivý řečník
Používat doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem
Používat doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem
Aplikovat poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv)
Aplikovat poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv)
Aplikovat základní principy vyjednávání při obchodním jednání
Aplikovat základní principy vyjednávání při obchodním jednání
Uspořádat tiskovou konferenci, poskytnout oficiální prohlášení médiím, odpovídat na náročné otázky zástupců médií
Uspořádat tiskovou konferenci, poskytnout oficiální prohlášení médiím, odpovídat na náročné otázky zástupců médií
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Praktické procvičování
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Praktické procvičování
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Sebereflexe
Sebereflexe
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Příprava a přednes prezentace
Didaktický test
Didaktický test
Rozbor jazykového projevu studenta
Příprava a přednes prezentace
Rozbor jazykového projevu studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Allhoff, Dieter-W. Rétorika a komunikace : 14. vydání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2283-2.
  • Bajčan, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
  • BĚLOHLÁVEK, František. 25 typů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada, 2016., 2016. ISBN 978-80-247-5872-5.
  • BUREŠ, I. Deset zlatých pravidel prodeje. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-114-3.
  • Edmüller, Andreas. Velká kniha manipulativních technik. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3778-2.
  • HIERHOLD, E. Rétorika a prezentace. Grada, 2008.
  • Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 3., dopl. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
  • Lahnerová, D. Asertivita pro manažery. Praha: Grada,, 2009.
  • Lakhani, Dave. Jak prodávat, když nikdo nekupuje : --a jak prodávat ještě více, až lidé a firmy kupovat začnou. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3309-8.
  • Špaček Ladislav. Business etiketa a komunikace. Praha, 2013. ISBN 978-80-260-4347-8.
  • Věrčák, Girgašová, Liškařová. Media Relations není manipulace. Ekopress.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr