|
Vyučující
|
-
Sasínková Martina, Ing. Ph.D.
-
Fafílek Michael, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Neverbální komunikace manažera. Práce s hlasem, hlasová hygiena, práce s mikrofony. Zajímavý proslov, poutavá prezentace, tipy úspěšných řečníků. Manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka). Asertivita, řešení konfliktů. Komunikace s problémovými lidmi. Obchodní jednání, vyjednávání. Techniky kladení otázek a zvládání námitek u obchodního jednání. Obrana před nátlakovými technikami při obchodním jednání. Komunikace se zástupci médií. Tiskové konference. Etiketa manažerského oblékání (business dress code).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Sebereflexe, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Domácí příprava na výuku
- 19 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 23 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit významy základních gest a jiných neverbálních signálů |
| vysvětlit významy základních gest a jiných neverbálních signálů |
| vyjmenovat základní vlastnosti hlasu, uvést doporučení k práci s hlasem během prezentování, jmenovat principy hlasové hygieny |
| vyjmenovat základní vlastnosti hlasu, uvést doporučení k práci s hlasem během prezentování, jmenovat principy hlasové hygieny |
| popsat základní doporučení pro tvorbu zajímavé prezentace, vyjmenovat několik tipů pro zvládání trémy, popsat doporučení pro práci s audiovizuálními pomůckami |
| popsat základní doporučení pro tvorbu zajímavé prezentace, vyjmenovat několik tipů pro zvládání trémy, popsat doporučení pro práci s audiovizuálními pomůckami |
| popsat princip poskytování zpětné vazby |
| popsat princip poskytování zpětné vazby |
| vyjmenovat asertivní techniky a vysvětlit jejich princip |
| vyjmenovat asertivní techniky a vysvětlit jejich princip |
| popsat jednotlivé fáze průběhu obchodního jednání |
| popsat jednotlivé fáze průběhu obchodního jednání |
| popsat způsob přípravy tiskové konference |
| popsat způsob přípravy tiskové konference |
| popsat pravidla tzv. Business Formal Dress Code |
| popsat pravidla tzv. Business Formal Dress Code |
| popsat postup sdělování nepříjemných zpráv |
| popsat postup sdělování nepříjemných zpráv |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Rozeznat významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
| Rozeznat významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
| Aplikovat základy hlasové hygieny |
| Aplikovat základy hlasové hygieny |
| Připravit si prezentaci, přednést své myšlenky zajímavým způsobem a vystupovat jako přesvědčivý řečník |
| Připravit si prezentaci, přednést své myšlenky zajímavým způsobem a vystupovat jako přesvědčivý řečník |
| Používat doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
| Používat doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
| Aplikovat poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv) |
| Aplikovat poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv) |
| Aplikovat základní principy vyjednávání při obchodním jednání |
| Aplikovat základní principy vyjednávání při obchodním jednání |
| Uspořádat tiskovou konferenci, poskytnout oficiální prohlášení médiím, odpovídat na náročné otázky zástupců médií |
| Uspořádat tiskovou konferenci, poskytnout oficiální prohlášení médiím, odpovídat na náročné otázky zástupců médií |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Praktické procvičování |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Allhoff, Dieter-W. Rétorika a komunikace : 14. vydání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2283-2.
-
Bajčan, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
-
BĚLOHLÁVEK, František. 25 typů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada, 2016., 2016. ISBN 978-80-247-5872-5.
-
BUREŠ, I. Deset zlatých pravidel prodeje. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-114-3.
-
Edmüller, Andreas. Velká kniha manipulativních technik. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3778-2.
-
HIERHOLD, E. Rétorika a prezentace. Grada, 2008.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 3., dopl. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
-
Lahnerová, D. Asertivita pro manažery. Praha: Grada,, 2009.
-
Lakhani, Dave. Jak prodávat, když nikdo nekupuje : --a jak prodávat ještě více, až lidé a firmy kupovat začnou. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3309-8.
-
Špaček Ladislav. Business etiketa a komunikace. Praha, 2013. ISBN 978-80-260-4347-8.
-
Věrčák, Girgašová, Liškařová. Media Relations není manipulace. Ekopress.
|