Vyučující
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Neverbální komunikace - Práce s hlasem, hlasová hygiena, práce s mikrofony - Zajímavý proslov, prezentace - Manažerské rozhovory - Asertivita, řešení konfliktů - Komunikace s problémovými lidmi, mediace - Obchodní jednání, vyjednávání - Techniky kladení otázek a zvládání námitek u obchodního jednání - Nátlakové techniky při obchodním jednání - Komunikace se zástupci médií - Tiskové konference - Etiketa manažerského oblékání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 9 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
neverbální komunikace manažera |
neverbální komunikace manažera |
práce s hlasem, hlasová hygiena |
práce s hlasem, hlasová hygiena |
prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky |
prezentování, tréma, audiovizuální pomůcky |
manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
asertivita, řešení konfliktů |
asertivita, řešení konfliktů |
komunikace s problémovými lidmi |
komunikace s problémovými lidmi |
obchodní jednání, vyjednávání |
obchodní jednání, vyjednávání |
techniky kladení otázek u obchodního jednání |
techniky kladení otázek u obchodního jednání |
techniky zvládání námitek |
techniky zvládání námitek |
nátlakové techniky při vyjednávání |
nátlakové techniky při vyjednávání |
komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky |
komunikace s hromadnými sdělovacími prostředky |
tisková konference |
tisková konference |
tzv. Business Formal Dress Code |
tzv. Business Formal Dress Code |
Odborné dovednosti |
---|
Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
Rozezná významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
Aplikuje základy hlasové hygieny |
Aplikuje základy hlasové hygieny |
Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník |
Připraví si prezentaci, přednese své myšlenky zajímavým způsobem a vystupuje jako přesvědčivý řečník |
Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
Používá doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
Aplikuje poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka) |
Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů |
Vysvětlí podstatu asertivity, asertivních technik a popíše zásady řešení konfliktů |
Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání |
Vysvětlí proces obchodního jednání a co dělat v různých fázích obchodního jednání |
Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání |
Rozezná techniky kladení otázek u obchodního jednání |
Aplikuje techniky zvládání námitek |
Aplikuje techniky zvládání námitek |
Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání |
Vysvětlí, jak se bránit nátlakovým technikám při vyjednávání |
Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií |
Uspořádá tiskovou konferenci, poskytujte oficiální prohlášení médiím, odpovídá na náročné otázky zástupců médií |
Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života |
Vybere si správnou image a oblečení pro různé situace manažerského života |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
&. T. Adams: Prodej I. Bureš: 10 zlatých pravidel osobního prodejeCh. Harvey: Tajemství úspěchu příručka: Obchodní zvyklosti. &, &.
-
Bajčan, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
-
Brabec, Jiří. 33 základních dovedností pro obchodní jednání. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 8072269879.
-
BUREŠ, I. Deset zlatých pravidel prodeje. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-114-3.
-
Case P. Jednání začíná za hodinu. 1994.
-
Fehlau, Eberhard G. Konflikty v práci : jak se vypořádat s konfliktními situacemi a lidmi. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0533-8.
-
Harvey, Christine. Jak vystupovat na veřejnosti a získávat důvěru posluchačů. 1. vyd. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-69-1.
-
Hlavsová, J. Konflikt jako forma kontaktu. 1991.
-
Holá,L. Mediace, způsob řešení mezilidských konfliktů. Grada, 2003.
-
JANATA. Agrese tolerance a intolerance. Grada, Praha. 1999.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.
-
KHELEROVÁ,V. Trénink obchodního jednání. Praha: Grada, 1994.
-
Křivohlavý, Jaro. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2., přeprac., v Portálu 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 807178642X.
-
Lahnerová, D. Asertivita pro manažery. Praha: Grada,, 2009.
-
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
-
Olejníček, A. Výcvik asertivního jednání. Brno: IMS,, 2003.
-
Plamínek, J. Řešení konfliktů a umění rozhodovat.
-
RISKIN, L., ARNOLD, T., KEATING, J., M. Mediace aneb jak řešit konflikty. Praha: SPJ, FACIA, 1997.
-
Termann, Stanislav. Umění přesvědčit a vyjednat. Vyd. 1. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0304-1.
-
Věrčák, Girgašová, Liškařová. Media Relations není manipulace. Ekopress.
-
Winterová, Ch. Prodej po telefonu. Praha, Management Press, 2000.
-
ZAMYKALOVÁ. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003.
|