|
Vyučující
|
-
Tomancová Lucie, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do projektového řízení (definice projektu a jeho atributů; obsah a rozsah projektu; kritéria úspěšnosti projektu; metoda trojimperativu pro stanovení cílů; základní principy stanovování efektivních cílů; metody projektového řízení) Životní cyklus projektu (předprojektové fáze; projektové fáze; poprojektové fáze; stanovení SMART cílů; identifikační listina projektu) Cíle projektu a logický rámec projektu (logická rámcová matice; SWOT; základní principy stanovování vize, cílů, záměru; tvorba a užití stromového diagramu) Předprojektové fáze (studie proveditelnosti; ROI, ROE, IRP, NPV - metody oceňování hodnoty a návratnosti projektu; Cost Benefit analýza; cashflow) Analýza prostředí projektu a zainteresované strany (analýza zainteresovaných stran; analýza prostředí; stakeholder management principy) Vytváření plánu projektu a WBS (tvorba a užití stromového diagramu; tvorba WBS; harmonogram činností; pracovní balík) Plánování průběhu projektu (metody časového plánování (úsečkový harmonogram, síťový graf, Ganttův graf); metody síťové analýzy (hranová, uzlová, CPM, PERT), výpočet rezerv, výpočet kritické cesty) Způsoby odhadování (metody odhadování) Teorie omezení a kritický řetězec (teorie omezení E. Goldratta a buffer management) Zdroje (histogramy; plánování zdrojů) Plánování nákladů (plánování nákladů; tvorba rozpočtu) Organizační začlenění a projektové role (matice zodpovědnosti; typy organizace projektu) Rizika v projektech (metody identifikace a analýzy rizik (RIPRAN); opatření a strategie eliminace rizik)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 33 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat základní terminologii v oblasti projektového řízení |
| charakterizovat základní terminologii v oblasti projektového řízení |
| definovat trojimperativ projektu |
| definovat trojimperativ projektu |
| charakterizovat životní cyklus projektu (předprojektové, projektové a poprojektové fáze projektu) |
| charakterizovat životní cyklus projektu (předprojektové, projektové a poprojektové fáze projektu) |
| popsat zainteresované strany projektu. |
| popsat zainteresované strany projektu. |
| vymezit podstatu metody WBS. |
| vymezit podstatu metody WBS. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| použít znalosti projektového řízení při účasti na konkrétním projektu |
| použít znalosti projektového řízení při účasti na konkrétním projektu |
| nadefinovat projektový záměr a projektový cíl |
| nadefinovat projektový záměr a projektový cíl |
| vyplnit identifikační listinu projektu |
| vyplnit identifikační listinu projektu |
| sumarizovat výsledky provedené analýzy udělané podle metodiky logického rámcového přístupu |
| sumarizovat výsledky provedené analýzy udělané podle metodiky logického rámcového přístupu |
| aplikovat teoretické znalosti při zpracování WBS u vlastního projektu |
| aplikovat teoretické znalosti při zpracování WBS u vlastního projektu |
| charakterizovat náklady a rizika projektu |
| charakterizovat náklady a rizika projektu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Přednášení |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Dinsmore, P. C. Handbook of Project Management. American management Association.
-
DOLEŽAL, J., MÁCHAL, P., LACKO, B. Projektový management podle IPMA. . Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4275-5.
-
DVOŘÁK, D. Řízení projektů: nejlepší praktiky s ukázkami v Microsoft Office. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 80-251-1885-6.
-
Gido, J., Clements, J. P. Successful Project Management. Cincimati, Ohio: South - Western College Publishing, 1999.
-
GREEN, J., STELLMAN, A. Head first PMP. 3rd ed. Sebastopol. CA: O'Reilly, 2014. ISBN 978-1-449-36491-5.
-
SVOZILOVÁ A. Projektový management: Systémový přístup k řízení projektů.. Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0075-0.
-
SWEENEY, B., STARK, E. Project management for beginners: proven project management methods to complete projects with time & money to spare.. Albany: ClydeBank Media, 2015. ISBN 978-1500816070.
-
ŠVIRÁKOVÁ, E. Inovace a tradice, kvalita a kvantita v projektovém managementu. Zlín: VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-8750-069-9.
|