|
Vyučující
|
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Základy marketingu. - Marketing a marketingové řízení ve zdravotnictví, jejich specifika. - Marketingový plán. - Analýza vnějšího a vnitřního prostředí. - Marketingové nástroje ve zdravotnictví. - Krizová komunikace ve zdravotnictví. - Chování klientů na trhu zdravotních služeb. - Průzkum trhu ve zdravotnictví.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalosti na úrovni předmětu Management zdravotnických zařízení. |
| Znalosti na úrovni předmětu Management zdravotnických zařízení. |
| Knowledge at the level of Management of Health-Care Organizations. |
| Knowledge at the level of Management of Health-Care Organizations. |
| Výsledky učení |
|---|
| Po absolvování předmětu je student schopen samostatně vyhledávat, třídit, analyzovat a kriticky interpretovat data a informace potřebná pro marketingové plánování, rozhodování a řízení tak, aby pochopil potřeby a chování klienta na trhu zdravotních služeb. Student umí také využít základní nástroje marketingu pro získání konkurenční výhody. Dokáže aplikovat nástroje marketingové komunikace pro vytvoření dobrého image organizace a využít zásad fungování krizové komunikace. |
| Po absolvování předmětu je student schopen samostatně vyhledávat, třídit, analyzovat a kriticky interpretovat data a informace potřebná pro marketingové plánování, rozhodování a řízení tak, aby pochopil potřeby a chování klienta na trhu zdravotních služeb. Student umí také využít základní nástroje marketingu pro získání konkurenční výhody. Dokáže aplikovat nástroje marketingové komunikace pro vytvoření dobrého image organizace a využít zásad fungování krizové komunikace. |
| Student má znalosti o základních pojmech v oblasti marketingu ve zdravotnictví, umí objasnit pojmy marketing, marketingová komunikace, marketingový výzkum. Student zná specifika marketingu ve zdravotnictví. |
| Student má znalosti o základních pojmech v oblasti marketingu ve zdravotnictví, umí objasnit pojmy marketing, marketingová komunikace, marketingový výzkum. Student zná specifika marketingu ve zdravotnictví. |
| používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení zdravotnických organizací. |
| používá terminologii z oblasti marketingu a marketingového řízení zdravotnických organizací. |
| popíše proces marketingového výzkumu ve zdravotnictví. |
| popíše proces marketingového výzkumu ve zdravotnictví. |
| vymezí marketingové řízení zdravotnických organizací. |
| vymezí marketingové řízení zdravotnických organizací. |
| vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz pro zdravotnickou organizaci. |
| vysvětlí podstatu vybraných marketingových analýz pro zdravotnickou organizaci. |
| rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem ve zdravotnické organizaci. |
| rozliší mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem ve zdravotnické organizaci. |
| uses terminology from the field of marketing and marketing management of healthcare organisations. |
| uses terminology from the field of marketing and marketing management of healthcare organisations. |
| describes the process of marketing research in healthcare. |
| describes the process of marketing research in healthcare. |
| defines the marketing management of healthcare organizations. |
| defines the marketing management of healthcare organizations. |
| explains the nature of selected marketing analyses for a healthcare organization. |
| explains the nature of selected marketing analyses for a healthcare organization. |
| differentiates between qualitative and quantitative research in a healthcare organization. |
| differentiates between qualitative and quantitative research in a healthcare organization. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikuje nástroje marketingového mixu ve zdravotnictví. |
| aplikuje nástroje marketingového mixu ve zdravotnictví. |
| zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu zdravotnické organizace. |
| zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu zdravotnické organizace. |
| zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu zdravotnické organizace. |
| zhodnotí jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu zdravotnické organizace. |
| užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
| užívá správnou terminologii odborných pojmů. |
| zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí zdravotnické organizace. |
| zdůvodní důležitost monitoringu marketingového prostředí zdravotnické organizace. |
| sestaví SWOT analýzu zdravotnické organizace a další vybrané analýzy. |
| sestaví SWOT analýzu zdravotnické organizace a další vybrané analýzy. |
| applies marketing mix tools in healthcare. |
| applies marketing mix tools in healthcare. |
| evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a healthcare organization. |
| evaluate the various tools of the marketing and communication mix of a healthcare organization. |
| uses correct terminology of professional terms. |
| uses correct terminology of professional terms. |
| justifies the importance of monitoring the marketing environment of a healthcare organisation. |
| justifies the importance of monitoring the marketing environment of a healthcare organisation. |
| compile a SWOT analysis of a healthcare organisation and other selected analyses. |
| compile a SWOT analysis of a healthcare organisation and other selected analyses. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Berkowitz, E. N. Essentials Of Health Care Marketing. Jones &Bartlett Learning. 2010. ISBN 978-0763783334.
-
Exner, Lubomír. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2005. ISBN 8086419738.
-
Hillestad, S.G. and Berkowitz, E.N. Health care market strategy: from planning to action.. Burlington, Mass.: Jones & Bartlett Learning, 2013. ISBN 978-0-7637-8928-2.
-
Staňková, P. Marketingové řízení nemocnic. Žilina, 2013. ISBN 978-80-89401-64-2.
-
Zlámal, J. Marketing ve zdravotnictví, Brno : NCONZO. 2005.
|