|
Vyučující
|
-
Barešová Petra, Ing. MSc, Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Základy marketingu. - Služby a jejich specifika ve vztahu k marketingovému řízení. - Chování zákazníků na trhu služeb. - Marketing služeb cestovního ruchu. - Marketing lázeňských služeb. - Marketing zdravotních služeb. - Marketing obchodních služeb. - Průmyslový marketing. - Marketing neziskových organizací a marketing sociálních služeb.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Týmová práce
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 36 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost základů marketingu |
| znalost základů marketingu |
| Výsledky učení |
|---|
| Studenti si osvojí zejména znalosti o jedinečných aspektech a výzvách spojených marketingem služeb, průmyslovým marketingem, marketingem obchodu, regionálním marketingem, marketingem lázeňských a zdravotních služeb apod. Rozvinou své schopnosti kriticky a strategicky přemýšlet o příležitostech a problémech, které se objevují v jednotlivých odvětvích a naučí se uplatňovat marketingové koncepty pro efektivní řízení. |
| Studenti si osvojí zejména znalosti o jedinečných aspektech a výzvách spojených marketingem služeb, průmyslovým marketingem, marketingem obchodu, regionálním marketingem, marketingem lázeňských a zdravotních služeb apod. Rozvinou své schopnosti kriticky a strategicky přemýšlet o příležitostech a problémech, které se objevují v jednotlivých odvětvích a naučí se uplatňovat marketingové koncepty pro efektivní řízení. |
| popsat marketingový mix služeb a jejich klíčové vlastnosti |
| popsat marketingový mix služeb a jejich klíčové vlastnosti |
| definovat zákazníka |
| definovat zákazníka |
| vysvětlit rozdíl mezi produktem a službou z pohledu marketingového mixu |
| vysvětlit rozdíl mezi produktem a službou z pohledu marketingového mixu |
| popsat chování organizací v neziskovém sektoru z pohledu marketingu |
| popsat chování organizací v neziskovém sektoru z pohledu marketingu |
| popsat co je fundraising, crowdfunding a sponzoring |
| popsat co je fundraising, crowdfunding a sponzoring |
| popsat klíčové otázky spojené s marketingem cestovního ruchu |
| popsat klíčové otázky spojené s marketingem cestovního ruchu |
| describe the marketing mix of services and their key features |
| describe the marketing mix of services and their key features |
| define a customer |
| define a customer |
| explain the difference between a product and a service in terms of the marketing mix |
| explain the difference between a product and a service in terms of the marketing mix |
| describe the behaviour of organisations in the non-profit sector from a marketing perspective |
| describe the behaviour of organisations in the non-profit sector from a marketing perspective |
| describe what is fundraising, crowdfunding and sponsorship |
| describe what is fundraising, crowdfunding and sponsorship |
| describe the key issues related to tourism marketing |
| describe the key issues related to tourism marketing |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit marketingový mix produktu a služeb |
| vytvořit marketingový mix produktu a služeb |
| navrhnout cílovou skupinu pro daný produkt/službu |
| navrhnout cílovou skupinu pro daný produkt/službu |
| vytvořit sponzorship package |
| vytvořit sponzorship package |
| aplikovat event marketing pro neziskový sektor |
| aplikovat event marketing pro neziskový sektor |
| navrhnout postup krizové komunikace uplatnitelný nejen ve veřejném sektoru |
| navrhnout postup krizové komunikace uplatnitelný nejen ve veřejném sektoru |
| create a marketing mix of product and services |
| create a marketing mix of product and services |
| design the target group for the product/service |
| design the target group for the product/service |
| create a sponsorship package |
| create a sponsorship package |
| apply event marketing for the non-profit sector |
| apply event marketing for the non-profit sector |
| propose a crisis communication procedure applicable not only in the public sector |
| propose a crisis communication procedure applicable not only in the public sector |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Známkou |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. Harlow, Essex, England, 2014. ISBN 978-1-292-02003-7.
-
Pilík, Michal. Business-to-business marketing. Vyd. 2., nezměněné. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010. ISBN 978-80-7318-918-1.
-
Staňková, P. Marketingové řízení nemocnic. Žilina, 2013. ISBN 978-80-89401-64-2.
-
Thomas, Richard K. Marketing health services. 2nd ed. Chicago : Health Administration Press ; Arlington, VA : AUPHA Press, 2010. ISBN 978-1-56793-336-9.
-
VANÍČEK, Jiří. Marketing služeb a cestovního ruchu. Opava, 2013. ISBN 978-80-7248-870-4.
-
Vaštíková, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
|