|
Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Identifikace marketingových problémů podporujících rozhodování Metody získávání údajů potřebných k řešení marketingových problémů a dodržování etiky při jejich sběru Klasifikace marketingového výzkumu Výzkum k identifikaci problému: tržní potenciál, tržní podíl, image, charakteristika trhu, analýza prodeje, předpověď a výzkum trhu Výzkum k řešení problému Proces marketingového výzkumu Výzkum chování spotřebitele a segmentace Výzkum produktu a značky Výzkum propagace a marketingové komunikace Výzkum ceny Výzkum distribuce Online marketingový výzkum Cross-kulturní marketingový výzkum
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Týmová práce, Individuální práce studentů
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 21 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Marketing I.- znalost marketingu Management I.- znalost managementu Aplikovaná statistika - znalost aplikované statistiky |
| Marketing I.- znalost marketingu Management I.- znalost managementu Aplikovaná statistika - znalost aplikované statistiky |
| Výsledky učení |
|---|
| nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti |
| nalézt řešení problémů v komerčních činnostech firem a jejich alternativní řešení v situacích jistoty, nejistoty a nejasnosti |
| vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu |
| vědět, jak aplikovat teorii marketingového výzkumu |
| vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů |
| vysvětlit význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů |
| vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů |
| vědět, jak odhalit příčiny snížení prodeje a chování spotřebitelů |
| popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu |
| popsat provádění výzkumu k identifikaci a řešení problému na trhu |
| to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity |
| to find solutions to problems in the commercial activities of companies and their alternative solutions in situations of certainty, uncertainty and ambiguity |
| to know how to apply marketing research theory |
| to know how to apply marketing research theory |
| to explain the importance of marketing research for managerial decision-making |
| to explain the importance of marketing research for managerial decision-making |
| to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior |
| to know how to uncover the causes of declining sales and consumer behavior |
| to describe conducting research to identify and solve a market problem |
| to describe conducting research to identify and solve a market problem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout projekt marketingového výzkumu |
| navrhnout projekt marketingového výzkumu |
| navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému |
| navrhnout výzkum k identifikaci problému a k řešení problému |
| zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací |
| zvolit příslušnou metodu a techniku pro získávání kvantitativních a kvalitativních dat a informací |
| použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy |
| použít adekvátní metodu statistického zpracování pro vypracování marketingové analýzy |
| vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu |
| vypracování závěrečné zprávy marketingového projektu |
| to develop design of a marketing research project |
| to develop design of a marketing research project |
| to design research to identify the problem and to solve the problem |
| to design research to identify the problem and to solve the problem |
| to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information |
| to choose the appropriate method and technique for obtaining quantitative and qualitative data and information |
| to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis |
| to use an adequate method of statistical processing to develop a marketing analysis |
| to prepare the final report of the marketing project |
| to prepare the final report of the marketing project |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Týmová práce |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum. Poznáváme svoje zákazníky.. Brno, 2012. ISBN 978-80-2650038-4.
-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace.. Praha, 2016. ISBN 978-80-2620982-9.
-
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu.. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
-
MALHOTRA, N. K., NUNAN, D., BIRKS, D. F. Marketing Research. London, 2017. ISBN 978-1-29210312-9.
-
TAHAL, Radek a kolektiv. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-2710206-8.
-
TAHAL, Radek. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Praha, 2015. ISBN 97880-7400-585-5.
|