|
Vyučující
|
-
Kramoliš Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Role designu v marketingové komunikaci Design jako koordinovaný a řízený proces Specifika řízení designu Corporate Identity Design a grafický design
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| teoreticky znát management, metody a typy |
| teoreticky znát management, metody a typy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| teoreticky řídit design na základní úrovni |
| teoreticky řídit design na základní úrovni |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vymezení rozsahu řízení designu |
| vymezení rozsahu řízení designu |
| interdisciplinarity a rozsah pojmu design |
| interdisciplinarity a rozsah pojmu design |
| používání jednotlivých pracovních postupů v design managementu |
| používání jednotlivých pracovních postupů v design managementu |
| přínosů a nákladů investice do designu |
| přínosů a nákladů investice do designu |
| aplikace poznatků z případových studií designu managementu |
| aplikace poznatků z případových studií designu managementu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| provést základní posouzení navrhovaného nového designu |
| provést základní posouzení navrhovaného nového designu |
| provést základní posouzení navrhovaného redesignu |
| provést základní posouzení navrhovaného redesignu |
| stanovit kritéria pro zadání designu |
| stanovit kritéria pro zadání designu |
| provést zhodnocení současného řešení designu ve firmě |
| provést zhodnocení současného řešení designu ve firmě |
| stanovit základní proces tvorby designu |
| stanovit základní proces tvorby designu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Best, Kathryn. The fundamentals of design management. Lausanne : AVA Academia, 2010. ISBN 978-2-940411-07-8.
-
Healey, Matthew. Co je branding?. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
-
Kostkan, Tomáš a kolektiv. Jak dostat ze svého grafika/studia/agentzury to nejlepší?. 2010. ISBN 978-80-254-8411-1.
-
Kramoliš, Jan. Design Management ve firmách v České republice. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-678-5.
-
MOZOTA, Brigitte Borja de. Design Management: Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation. Allworth Press, 2003. ISBN 978-1581152838.
-
Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Rachel Cooper, Sabine Junginger, Thomas Lockwood. The Handbook of Design Management. 2011. ISBN 9781847884886.
-
Rasmus, Daniel. Management by Design: Applying Design Principles to the Work Experience. Wiley, 2010. ISBN 80-7180-248-4.
|