Předmět: Obchodní jednání

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Obchodní jednání
Kód předmětu MUMM/2OBJE
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sasínková Martina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do předmětu - základní pojmy obchodní jednání, vyjednávání. Příprava na obchodní jednání, stanovení cílů, volba strategie. Průběh obchodního jednání a jeho fáze. Jak vyjednávat, jak požadovat ústupky druhé strany. Techniky kladení otázek u obchodního jednání. Techniky zvládání námitek obchodního partnera. Typologie vyjednavačů, typologie zákazníků. Obrana proti nátlakovým technikám při obchodním jednání. Etiketa při obchodním jednání a obchodní večeři. Neverbální komunikace při obchodních jednáních. Formal Business Dress - oblečení manažera při obchodním jednání. Networking, elevator pitch, osobní marketing. Obchodní jednání se zahraničním obchodním partnerem.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 50 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat, jak se připravit na obchodní jednání a jaké typy cílů si stanovit
popsat, jak se připravit na obchodní jednání a jaké typy cílů si stanovit
charakterizovat jednotlivé fáze obchodního jednání
charakterizovat jednotlivé fáze obchodního jednání
popsat vyjednávací taktiky a rady pro vyjednávání
popsat vyjednávací taktiky a rady pro vyjednávání
popsat nátlakové techniky v osobní prodeji a jak se jim bránit
popsat nátlakové techniky v osobní prodeji a jak se jim bránit
popsat pravidla obchodní etikety
popsat pravidla obchodní etikety
Odborné dovednosti
připravit se na obchodní jednání
připravit se na obchodní jednání
rozpoznat typ zákazníka a přizpůsobit tomu svou komunikaci při obchodním jednání
rozpoznat typ zákazníka a přizpůsobit tomu svou komunikaci při obchodním jednání
aplikovat jednotlivé vyjednávací techniky
aplikovat jednotlivé vyjednávací techniky
vhodně reagovat na námitky zákazníka
vhodně reagovat na námitky zákazníka
rozeznat významy různých gest a dalších neverbálních signálů při vyjednávání
rozeznat významy různých gest a dalších neverbálních signálů při vyjednávání
vybrat si správnou image a oblečení pro obchodní jednání
vybrat si správnou image a oblečení pro obchodní jednání
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Odborné dovednosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Sebereflexe
Sebereflexe
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • CARON N. Prodej problémovým zákazníkům: Klíč k vyjednávání a přesvědčování - 3., rozšířené vydání.. 2012. ISBN 978-80-247-4049-2.
  • FRITZSCHE, T. Jak přesvědčivě vyjednávat: psychologické strategie a metody: s příklady a praktickými tipy.. 2015. ISBN 978-80-247-5726-1.
  • GRANT, C. Prodej, nebo prodají tobě.. 2017. ISBN 978-80-270-0886-5.
  • JEMELKA, J. Prodej - dřina nebo hra.. 2013. ISBN 978-80-247-4805-4.
  • KENSETT, H. Jak myslí úspěšní obchodníci: 48 nástrojů, se kterými na přeplněném trhu rozhodně vyniknete: triky, které prodávají.. 2018. ISBN 978-80-726-1536-0.
  • KONOPÁČ, M. Jak se stát obchodním zástupcem: Tipy a triky pro úspěšný přijímací pohovor a zkušební dobu.. 2016. ISBN 978-80-271-0167-2.
  • LIMBECK, M. Velká kniha o prodeji: Nový hardselling ? Staňte se jedničkou na trhu.. 2014. ISBN 978-80-247-4095-9.
  • PAŘÍK Radim. Umění vyjednat cokoliv: Vyjednávejte jako ti nejlepší. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-2489-.
  • ŠPAČEK, L. Business etiketa a komunikace.. 2013. ISBN 978-80-260-4347-8.
  • ŠPAČEK, L. Úspěšný obchodní zástupce.. 2014. ISBN 978-80-253-2196-6.
  • TRACY, B. 100 zákonů obchodního úspěchu: proč jsou někteří lidé úspěšnější než jiní.. 2016. ISBN 978-80-7370-360-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr