Vyučující
|
-
Pilík Michal, doc. Ing. Ph.D.
-
Kozák Vratislav, doc. Ing. Ph.D.
-
Fafílek Michael, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Pojem a definice marketingu Vývojové fáze marketingu (marketing 3.0, marketing 4.0) Strategické plánování a marketingový proces Segmentace a segmentační přístupy Marketingové prostředí, etika a sociální odpovědnost Chování spotřebitele na spotřebitelských trzích Výrobek a výrobkové strategie Cena a cenové strategie Distribuce a distribuční proces Integrovaná marketingová komunikace CRM - řízení vztahu se zákazníky Nové trendy v marketingu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Individuální práce studentů
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalost předmětů Management I, Matematicko-statistických metod a Podnikové ekonomiky. |
Znalost předmětů Management I, Matematicko-statistických metod a Podnikové ekonomiky. |
Výsledky učení |
---|
popsat co je to marketing a marketingový systém |
popsat co je to marketing a marketingový systém |
charakterizovat marketingové prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost trhů B2C a B2B |
charakterizovat marketingové prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost trhů B2C a B2B |
identifikovat kupní chování zákazníků na B2C trzích i v online prostředí |
identifikovat kupní chování zákazníků na B2C trzích i v online prostředí |
detailně popsat jednotlivé prvky marketingového mixu v jejich klasickém členění - výrobek, cena, distribuce, propagace |
detailně popsat jednotlivé prvky marketingového mixu v jejich klasickém členění - výrobek, cena, distribuce, propagace |
na základě výše uvedených bodů připravit základní marketingovou strategii |
na základě výše uvedených bodů připravit základní marketingovou strategii |
připravit základní marketingový výzkum trhu |
připravit základní marketingový výzkum trhu |
Odborné dovednosti |
---|
připravit analýzy pro marketingové rozhodování (např. SWOT analýza, Porterova analýza, BCG analýza, atd.) |
připravit analýzy pro marketingové rozhodování (např. SWOT analýza, Porterova analýza, BCG analýza, atd.) |
aplikovat postupy pro stanovení marketingové strategie |
aplikovat postupy pro stanovení marketingové strategie |
navrhnout vhodný firemní marketingový mix pro potřeby B2C trhu |
navrhnout vhodný firemní marketingový mix pro potřeby B2C trhu |
realizovat základní marketingový výzkum B2C trhu se všemi jeho aspekty |
realizovat základní marketingový výzkum B2C trhu se všemi jeho aspekty |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Známkou |
Ústní zkouška |
Esej |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Známkou |
Esej |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
? ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction. Boston: Pearson, 2017. ISBN 978-1-292-14650-8.
-
CHLEBOVSKÝ, V. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. 1. vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0559-5.
-
KARLÍČEK , Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
KOTLER, P., KOTLER, M. 8 strategií růstu: jak ovládnout trh. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0076-6.
-
KOTLER, P. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
|