|
Vyučující
|
-
Regner Jan, Ing.
-
Pilík Michal, doc. Ing. Ph.D.
-
Kozák Vratislav, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Pojem a definice marketingu Vývojové fáze marketingu (marketing 3.0, marketing 4.0) Strategické plánování a marketingový proces Segmentace a segmentační přístupy Marketingové prostředí, etika a sociální odpovědnost Chování spotřebitele na spotřebitelských trzích Výrobek a výrobkové strategie Cena a cenové strategie Distribuce a distribuční proces Integrovaná marketingová komunikace CRM - řízení vztahu se zákazníky Nové trendy v marketingu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Individuální práce studentů
- Příprava na zkoušku
- 32 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost předmětů Management I, Matematicko-statistických metod a Podnikové ekonomiky. |
| Znalost předmětů Management I, Matematicko-statistických metod a Podnikové ekonomiky. |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat co je to marketing a marketingový systém |
| popsat co je to marketing a marketingový systém |
| charakterizovat marketingové prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost trhů B2C a B2B |
| charakterizovat marketingové prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost trhů B2C a B2B |
| identifikovat kupní chování zákazníků na B2C trzích i v online prostředí |
| identifikovat kupní chování zákazníků na B2C trzích i v online prostředí |
| detailně popsat jednotlivé prvky marketingového mixu v jejich klasickém členění - výrobek, cena, distribuce, propagace |
| detailně popsat jednotlivé prvky marketingového mixu v jejich klasickém členění - výrobek, cena, distribuce, propagace |
| na základě výše uvedených bodů připravit základní marketingovou strategii |
| na základě výše uvedených bodů připravit základní marketingovou strategii |
| připravit základní marketingový výzkum trhu |
| připravit základní marketingový výzkum trhu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| připravit analýzy pro marketingové rozhodování (např. SWOT analýza, Porterova analýza, BCG analýza, atd.) |
| připravit analýzy pro marketingové rozhodování (např. SWOT analýza, Porterova analýza, BCG analýza, atd.) |
| aplikovat postupy pro stanovení marketingové strategie |
| aplikovat postupy pro stanovení marketingové strategie |
| navrhnout vhodný firemní marketingový mix pro potřeby B2C trhu |
| navrhnout vhodný firemní marketingový mix pro potřeby B2C trhu |
| realizovat základní marketingový výzkum B2C trhu se všemi jeho aspekty |
| realizovat základní marketingový výzkum B2C trhu se všemi jeho aspekty |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Známkou |
| Ústní zkouška |
| Esej |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Známkou |
| Esej |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
ARMSTRONG, G., KOTLER, P., OPRESNIK, M. O. Marketing: an introduction. Thirteenth edition.. Boston: Pearson, 2017. ISBN 978-1-292-14650-8.
-
Čáslavová, Eva. Management a marketing sportu 21. století. Jesenice: Ekopress. 2020.
-
CHLEBOVSKÝ, V. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. 1. vydání. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0559-5.
-
Janouch, Viktor. Internetový marketing. Praha. 2020.
-
KARLÍČEK , Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3.
-
Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
-
KOTLER, P., KARTAJAYA, H., SETIAWAN, I. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
KOTLER, P., KOTLER, M. 8 strategií růstu: jak ovládnout trh. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0076-6.
-
KOTLER, P. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
|