Předmět: Mezinárodní marketing

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Mezinárodní marketing
Kód předmětu MUMM/2MMA
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do mezinárodního marketingu. Mezinárodní marketingové prostředí. Kupní smlouva a INCOTERMS 2010. Specifika mezinárodního marketingového mixu. Media Brief. Mezinárodní marketingové plánování. Sociální faktory v mezinárodním marketingu. Mezinárodní marketingový výzkum. Portfolio analýzy využívané v mezinárodním marketingu. Koncepce mezinárodního marketingu. Segmentace v mezinárodním marketingu. Positioning v mezinárodním prostředí. Životní cyklus výrobků na mezinárodních trzích. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy. Konkurenční a marketingové strategie v mezinárodním prostředí. Instituce v mezinárodním podnikání. Nové trendy v mezinárodním marketingu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), E-learning
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 35 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost základů marketingu: marketingový mix, marketingový výzkum. Základní znalosti angličtiny (některé využívané materiály jsou v angličtině).
Znalost základů marketingu: marketingový mix, marketingový výzkum. Základní znalosti angličtiny (některé využívané materiály jsou v angličtině).
Výsledky učení
Student má znalosti o mezinárodním marketingu, umí se orientovat v základních náležitostech mezinárodní kupní smlouvy, doložkách INCOTERMS i v specifikách mezinárodního marketingové mixu a media brief. Student je schopný realizovat základní portfolio analýzy i PEST analýzu na podmínky podnikání i v mezinárodním prostředí. Má znalosti o formách vstupu na mezinárodní trhy i o konkurenčních strategiích na mezinárodních trzích a hlavních institucích, které ovlivňují mezinárodní podnikání celosvětově.
Student má znalosti o mezinárodním marketingu, umí se orientovat v základních náležitostech mezinárodní kupní smlouvy, doložkách INCOTERMS i v specifikách mezinárodního marketingové mixu a media brief. Student je schopný realizovat základní portfolio analýzy i PEST analýzu na podmínky podnikání i v mezinárodním prostředí. Má znalosti o formách vstupu na mezinárodní trhy i o konkurenčních strategiích na mezinárodních trzích a hlavních institucích, které ovlivňují mezinárodní podnikání celosvětově.
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020
vysvětlí media brief
vysvětlí media brief
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí
will describe the specifics of the international marketing environment
will describe the specifics of the international marketing environment
uses basic terminology from the field of purchase contract and INCOTERMS 2020
uses basic terminology from the field of purchase contract and INCOTERMS 2020
the media brief explains
the media brief explains
defines social factors for international marketing
defines social factors for international marketing
differentiate the life cycle of products in an international environment
differentiate the life cycle of products in an international environment
Odborné dovednosti
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu
will determine the forms of entry of companies into international markets
will determine the forms of entry of companies into international markets
will clarify competitive strategies in an international environment
will clarify competitive strategies in an international environment
differentiate marketing strategies in an international environment
differentiate marketing strategies in an international environment
applies the map of perception in the international environment
applies the map of perception in the international environment
uses portfolio analysis in international marketing
uses portfolio analysis in international marketing
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
E-learning
E-learning
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Známkou
Známkou
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • CATEORA, P. R., GRAHAM, J. L. International Marketing. New York : McGraw-Hill, 2002. ISBN 0-07-112312-1.
  • JANATKA František. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-754-7.
  • KEEGAN, W. J., GREEN, M. C. Global Marketing. Upper Saddle River : Prentice Hall, 2003. ISBN 0130669989.
  • Koprlová, Jana. Marketing : studie z mezinárodní praxe. 1. české, zcela přeprac. a zaktualiz. vyd. Beroun : Newsletter, 2009. ISBN 978-80-7350-084-9.
  • KRÁL, P., MACHKOVÁ, H., LHOTÁKOVÁ, M., COOK, G. nternational marketing: theory, practices and new trends. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2016. ISBN 978-80-245-2152-7.
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing : nové trendy a reflexy změn ve světě. Praha : Grada, 2009.
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing - Strategické trendy a příklady z praxe. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
  • MEIXNEROVÁ, L., ZAPLETALOVÁ, Š., STEFANOVOVÁ, Z. Mezinárodní podnikání: vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-654-8.
  • Mooij, M. Global Marketing and Advertising : understanding Cultural Paradoxes. Sage Publications.
  • TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr