|
Vyučující
|
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
-
Hudecová Blanka, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Motivace studentů porozumět koučovacím principům, jejich sebereflexe, DUO. Seznámení se se zdroji: ICF, EMCC a jejich etické kodexy a koučovací kompetence. Koučink - mentoring - poradenství - konzultace - facilitace, a kde stojí mentální koučink? Pozitivní rámec a přerámování, model SCARF od David Rock. Základní metoda GROW, práce s cíli a možnostmi, řízení procesu komunikace, silné otázky, zpětná vazba, Disneyho model, SMART cíle. Jak ověřit naladění klienta na proces vedení k cíli, co sledujeme, řeč těla naše i jeho, vnímání celým tělem. Jak vnímáme svět, smyslové vnímání VAK-OG, naladění se na klienta - raport, tělo jako zdroj informací, práce s balančním kolem a dalšími technikami. Transformační koučování - práce s celou osobností, asociovaný a disociovaný stav, dávání prostoru klientům pro změny. Logické úrovně, role, přesvědčení, metafory, síla příběhů. Nové trendy v koučování, digitalizace, sítě, být sám, a nebo v kontaktu se skupinou koučů, nutnost supervize.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| objasnit podstatu koučování |
| objasnit podstatu koučování |
| charakterizovat roli kouče |
| charakterizovat roli kouče |
| popsat a charakterizovat jednotlivé fáze koučovacího rozhovoru |
| popsat a charakterizovat jednotlivé fáze koučovacího rozhovoru |
| vysvětlit podstatu transformačního koučován |
| vysvětlit podstatu transformačního koučován |
| definovat nové trendy v koučování |
| definovat nové trendy v koučování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat koučovací principy |
| aplikovat koučovací principy |
| rozlišit jednotlivé koučovací metody |
| rozlišit jednotlivé koučovací metody |
| formulovat objednávku v rámci koučovacího rozhovoru |
| formulovat objednávku v rámci koučovacího rozhovoru |
| aplikovat nové trendy v koučování |
| aplikovat nové trendy v koučování |
| poskytnout koučovanému zpětnou vazbu |
| poskytnout koučovanému zpětnou vazbu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
|
Doporučená literatura
|
-
MAGDALINSKI, T. Sport, Technology and the Body: The Nature of Performance (Ethics And Sport). London: Routledge. 2009.
-
MARINHO, D. A., NEIVA H. P. The Use of Technology in Sport - Emerging Challenges. London: IntechOpen, 2018. ISBN 978-1-78984-483-2.
-
MÜLLER, K. B. Inovace - vědění - instituce: k výzvám současné doby. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 9788024636696.
-
NOVOTNÝ, J. Sport v ekonomice.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 9788073576660.
-
VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-554-4.
|