Předmět: Business Ethics

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Business Ethics
Kód předmětu MUMM/2MAEE
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Klapalová Alena, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Manažerská etika - historie, definice, přínosy Interní a externí faktory ovlivňující etiku a etická rozhodování Manažerská etika a teorie zainteresovaných stran; etické problémy Manažerská etika a odpovědnost (individuální, firemní) Manažerská etika a zaměstnanci Manažerská etika a zákazníci; Fair trade Manažerská etika a lidská práva Manažerská etika a životní prostředí; etika a trvale udržitelný rozvoj Etické vedení (leadership) Organizační kultura a etika Řízení organizace v kontextu etického chování; nástroje řízení etiky Modely etického rozhodování Mezikulturní etika (Manažerská etika na zahraničních trzích)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Individuální práce studentů
  • Semestrální práce - 37 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
English language at level B2 (at least).
English language at level B2 (at least).
Výsledky učení
Students get knowledge about business ethics. They will be introduced into the concept of Corporate Social Responsibility (CSR). They will discuss topics such as consumer society, corporate goodwill, corporate culture, sustainable development, manager's responsibility, fair trade etc. They will be able to realize long term consequences as a result of business. They will be able to make decisions with regard to the business ethics.
Students get knowledge about business ethics. They will be introduced into the concept of Corporate Social Responsibility (CSR). They will discuss topics such as consumer society, corporate goodwill, corporate culture, sustainable development, manager's responsibility, fair trade etc. They will be able to realize long term consequences as a result of business. They will be able to make decisions with regard to the business ethics.
define, explain and illustrate the theoretical foundations of business ethics enumerate and understand the different responsibilities of business identify organizational stakeholders and their rights and duties in terms of ethics understand factors and areas influencing and shaping management ethics in business understand various tools for managing business ethics
definovat, vysvětlit a ilustrovat teoretické základy manažerské etiky
define, explain and illustrate the theoretical foundations of business ethics enumerate and understand the different responsibilities of business identify organizational stakeholders and their rights and duties in terms of ethics understand factors and areas influencing and shaping management ethics in business understand various tools for managing business ethics
definovat, vysvětlit a ilustrovat teoretické základy manažerské etiky
vyjmenovat a pochopit různé odpovědnosti organizací
vyjmenovat a pochopit různé odpovědnosti organizací
identifikovat zainteresované strany organizace a jejich práva a povinnosti z hlediska etiky
identifikovat zainteresované strany organizace a jejich práva a povinnosti z hlediska etiky
porozumět faktorům a oblastem, které ovlivňují a utvářejí etiku řízení
porozumět faktorům a oblastem, které ovlivňují a utvářejí etiku řízení
porozumět různým nástrojům pro řízení etiky
porozumět různým nástrojům pro řízení etiky
Odborné dovednosti
analyzovat a vyhodnocovat etické problémy, které se mohou objevit v různých aspektech a oblastech života organizace
analyzovat a vyhodnocovat etické problémy, které se mohou objevit v různých aspektech a oblastech života organizace
analyze and evaluate ethical issues which could emerge in different aspects and areas of business life analyze organizational stakeholders and their power, legitimacy and urgency in ethical decision making analyze external factors influencing ethical behaviour of a firm critically evaluate tools and methods for different ethical issues propose appropriate alternative solutions to ethical problems
analyze and evaluate ethical issues which could emerge in different aspects and areas of business life analyze organizational stakeholders and their power, legitimacy and urgency in ethical decision making analyze external factors influencing ethical behaviour of a firm critically evaluate tools and methods for different ethical issues propose appropriate alternative solutions to ethical problems
analyzovat zainteresované strany organizace a jejich moc, legitimitu a naléhavost při etickém rozhodování
analyzovat zainteresované strany organizace a jejich moc, legitimitu a naléhavost při etickém rozhodování
analyzovat vnější faktory ovlivňující etické chování organizace
analyzovat vnější faktory ovlivňující etické chování organizace
kriticky zhodnotit nástroje a metody pro různé etické otázky
kriticky zhodnotit nástroje a metody pro různé etické otázky
navrhovat vhodná alternativní řešení etických problémů
navrhovat vhodná alternativní řešení etických problémů
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Známkou
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza seminární práce
Známkou
Analýza výkonů studenta
Didaktický test
Didaktický test
Analýza výkonů studenta
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • CRANE, A. et al. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. 1st ed. New York: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-921159-3.
  • Ferrell, O. C. Business ethics : ethical decision making and cases. 7th ed. Mason : South-Western, 2008. ISBN 978-0-618-74934-8.
  • Shaw, William H. Business ethics. 6th ed. Belmont, CA : Thomson Wadsworth, 2008. ISBN 978-0-495-09501-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr