Vyučující
|
-
Klapalová Alena, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Manažerská etika - historie, definice, přínosy Interní a externí faktory ovlivňující etiku a etická rozhodování Manažerská etika a teorie zainteresovaných stran; etické problémy Manažerská etika a odpovědnost (individuální, firemní) Manažerská etika a zaměstnanci Manažerská etika a zákazníci; Fair trade Manažerská etika a lidská práva Manažerská etika a životní prostředí; etika a trvale udržitelný rozvoj Etické vedení (leadership) Organizační kultura a etika Řízení organizace v kontextu etického chování; nástroje řízení etiky Modely etického rozhodování Mezikulturní etika (Manažerská etika na zahraničních trzích)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Individuální práce studentů
- Semestrální práce
- 37 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
English language at level B2 (at least). |
English language at level B2 (at least). |
Výsledky učení |
---|
Students get knowledge about business ethics. They will be introduced into the concept of Corporate Social Responsibility (CSR). They will discuss topics such as consumer society, corporate goodwill, corporate culture, sustainable development, manager's responsibility, fair trade etc. They will be able to realize long term consequences as a result of business. They will be able to make decisions with regard to the business ethics. |
Students get knowledge about business ethics. They will be introduced into the concept of Corporate Social Responsibility (CSR). They will discuss topics such as consumer society, corporate goodwill, corporate culture, sustainable development, manager's responsibility, fair trade etc. They will be able to realize long term consequences as a result of business. They will be able to make decisions with regard to the business ethics. |
define, explain and illustrate the theoretical foundations of business ethics enumerate and understand the different responsibilities of business identify organizational stakeholders and their rights and duties in terms of ethics understand factors and areas influencing and shaping management ethics in business understand various tools for managing business ethics |
definovat, vysvětlit a ilustrovat teoretické základy manažerské etiky |
define, explain and illustrate the theoretical foundations of business ethics enumerate and understand the different responsibilities of business identify organizational stakeholders and their rights and duties in terms of ethics understand factors and areas influencing and shaping management ethics in business understand various tools for managing business ethics |
definovat, vysvětlit a ilustrovat teoretické základy manažerské etiky |
vyjmenovat a pochopit různé odpovědnosti organizací |
vyjmenovat a pochopit různé odpovědnosti organizací |
identifikovat zainteresované strany organizace a jejich práva a povinnosti z hlediska etiky |
identifikovat zainteresované strany organizace a jejich práva a povinnosti z hlediska etiky |
porozumět faktorům a oblastem, které ovlivňují a utvářejí etiku řízení |
porozumět faktorům a oblastem, které ovlivňují a utvářejí etiku řízení |
porozumět různým nástrojům pro řízení etiky |
porozumět různým nástrojům pro řízení etiky |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat a vyhodnocovat etické problémy, které se mohou objevit v různých aspektech a oblastech života organizace |
analyzovat a vyhodnocovat etické problémy, které se mohou objevit v různých aspektech a oblastech života organizace |
analyze and evaluate ethical issues which could emerge in different aspects and areas of business life analyze organizational stakeholders and their power, legitimacy and urgency in ethical decision making analyze external factors influencing ethical behaviour of a firm critically evaluate tools and methods for different ethical issues propose appropriate alternative solutions to ethical problems |
analyze and evaluate ethical issues which could emerge in different aspects and areas of business life analyze organizational stakeholders and their power, legitimacy and urgency in ethical decision making analyze external factors influencing ethical behaviour of a firm critically evaluate tools and methods for different ethical issues propose appropriate alternative solutions to ethical problems |
analyzovat zainteresované strany organizace a jejich moc, legitimitu a naléhavost při etickém rozhodování |
analyzovat zainteresované strany organizace a jejich moc, legitimitu a naléhavost při etickém rozhodování |
analyzovat vnější faktory ovlivňující etické chování organizace |
analyzovat vnější faktory ovlivňující etické chování organizace |
kriticky zhodnotit nástroje a metody pro různé etické otázky |
kriticky zhodnotit nástroje a metody pro různé etické otázky |
navrhovat vhodná alternativní řešení etických problémů |
navrhovat vhodná alternativní řešení etických problémů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Známkou |
Analýza výkonů studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
CRANE, A. et al. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. 1st ed. New York: Oxford University Press,, 2008. ISBN 978-0-19-921159-3.
-
Ferrell, O. C. Business ethics : ethical decision making and cases. 7th ed. Mason : South-Western, 2008. ISBN 978-0-618-74934-8.
-
Shaw, William H. Business ethics. 6th ed. Belmont, CA : Thomson Wadsworth, 2008. ISBN 978-0-495-09501-9.
|