Vyučující
|
-
Tomancová Lucie, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Smluvní management (typy smluv) Změny v projektu (záznam a vyhodnocení změn; změnový list) Kontrola, monitoring, reporting (metody sledování stavu rozpracovanosti projektu (EVA, ...); podávání zpráv o stavu projektu) Další náležitosti projektu (obstarávání; kvalita v projektech; etika projektového řízení; modely zralosti; zdraví; bezpečnost; ochrana životního prostředí) Komunikace v projektech (základní principy a složky komunikace; kladení otázek a naslouchání; efektivní elektronická komunikace) Projektový tým (vlastnosti v týmu; vývoj týmu; intervence pro vývoj týmu) Týmové role (role v týmu) Motivace a delegování (základní principy motivace; hierarchie potřeb; delegování; styly vedení podle motivačních typů) Efektivní rozhodování (metoda rozhodovacích stromů; vícekriteriální analýza; metoda Delfy) Metody týmové práce (Paretova analýza; myšlenkové mapy; brainstorming; Ishikavowy diagramy) Porady (vedení porad; metody vedení workshopů a formovacích seminářů) Konflikty a vedení (principy řešení konfliktů; věcná a emocionální složka konfliktu; klíčové funkce vedení; situační vedení)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné dovednosti |
---|
Student se orientuje v základní terminologii v oblasti projektového řízení (v rámci technických, behaviorálních a kontextuálních kompetencí), aplikuje tyto znalosti při participaci na konkrétním projektu. |
Student se orientuje v základní terminologii v oblasti projektového řízení (v rámci technických, behaviorálních a kontextuálních kompetencí), aplikuje tyto znalosti při participaci na konkrétním projektu. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student se orientuje v základní terminologii v oblasti projektového řízení (v rámci technických, behaviorálních a kontextuálních kompetencí), aplikuje tyto znalosti při participaci na konkrétním projektu. |
Student se orientuje v základní terminologii v oblasti projektového řízení (v rámci technických, behaviorálních a kontextuálních kompetencí), aplikuje tyto znalosti při participaci na konkrétním projektu. |
Odborné dovednosti |
---|
Participace na projektu dle konkrétního zadání od zadavatele (firma / instituce) ve studentském týmu. |
Participace na projektu dle konkrétního zadání od zadavatele (firma / instituce) ve studentském týmu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Týmová práce |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Známkou |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Colin Bentley. Základy metody projektového řízení PRINCE2. ISBN 978-0-9576076-2-0.
-
Doležal, J., Krátký, J. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5693-6.
-
Doležal, Jan. Projektový management podle IPMA. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2848-3.
-
KERZNER, Harold. Project Management - A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling (12th Edition). New Jersey: John Wiley & Sons, 2017. ISBN 978-1-119-16535-4.
-
Křivánek, Mirko. Dynamické vedení a řízení projektů: systémovým myšlením k úspěšným projektům. Praha : Grada, 2019. ISBN 9788027104086.
|