|
Vyučující
|
-
Kramoliš Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Proces vývoje a tvorby nového designu Ekonomická stránka vývoje a zavádění nového designu Proces zavádění nového designu do výroby Prosperita podniku díky designu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Exkurze
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat metody design managementu |
| popsat metody design managementu |
| charakterizovat kritéria design managementu |
| charakterizovat kritéria design managementu |
| definovat jednotlivé přístupy design managementu |
| definovat jednotlivé přístupy design managementu |
| komplexně vysvětlit postup řízení designu |
| komplexně vysvětlit postup řízení designu |
| provést manažerské hodnocení navrhovaného designu |
| provést manažerské hodnocení navrhovaného designu |
| specifikovat dilemata v design managementu |
| specifikovat dilemata v design managementu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| provést manažerské hodnocení navrhovaného designu |
| provést manažerské hodnocení navrhovaného designu |
| provést výběr investiční varianty do designu s využitím design managmentu |
| provést výběr investiční varianty do designu s využitím design managmentu |
| stanovit pomocí kalkulace náklady na design |
| stanovit pomocí kalkulace náklady na design |
| provést srovnání více variant návrhů designu z hlediska splnění cílů organizace |
| provést srovnání více variant návrhů designu z hlediska splnění cílů organizace |
| provést hodnocení navrhovaného designu |
| provést hodnocení navrhovaného designu |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od představitelů managementu českých podniků. |
| Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od představitelů managementu českých podniků. |
| Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od designerů, pracovníků marketingové komunikace. |
| Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí od designerů, pracovníků marketingové komunikace. |
| Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí o trhu v oblasti designu. |
| Student se seznámí s řadou konkrétních informací a znalostí o trhu v oblasti designu. |
| Student si osvojí význam a přínos designu pro firmu. |
| Student si osvojí význam a přínos designu pro firmu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| popsat disciplínu design management |
| popsat disciplínu design management |
| charakterizovat specifika disciplíny design managementu |
| charakterizovat specifika disciplíny design managementu |
| vymezit metody řízení designu |
| vymezit metody řízení designu |
| charakterizovat pojem design |
| charakterizovat pojem design |
| popsat dilema design managmenetu |
| popsat dilema design managmenetu |
| stanovit pokročilý proces tvorby designu |
| stanovit pokročilý proces tvorby designu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Exkurze |
| Exkurze |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
|
Doporučená literatura
|
-
Best, Kathryn. The fundamentals of design management. Lausanne : AVA Academia, 2010. ISBN 978-2-940411-07-8.
-
Healey, Matthew. Co je branding?. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-167-6.
-
Kramoliš, Jan. Design Management ve firmách v České republice. Zlín, 2017. ISBN 978-80-7454-678-5.
-
MOZOTA, Brigitte Borja de. Design Management: Using Design to Build Brand Value and Corporate Innovation. Allworth Press, 2003. ISBN 978-1581152838.
-
Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Rasmus, Daniel. Management by Design: Applying Design Principles to the Work Experience. Wiley, 2010. ISBN 80-7180-248-4.
|