Předmět: Business Negotiation

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Business Negotiation
Kód předmětu MUMM/1OJEE
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sasínková Martina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do předmětu - základní pojmy obchodní jednání, vyjednávání. Příprava na obchodní jednání, stanovení cílů, volba strategie. Průběh obchodního jednání a jeho fáze. Jak vyjednávat, jak požadovat ústupky druhé strany. Techniky kladení otázek u obchodního jednání. Techniky zvládání námitek obchodního partnera. Typologie vyjednavačů, typologie zákazníků. Obrana proti nátlakovým technikám při obchodním jednání. Etiketa při obchodním jednání a obchodní večeři. Neverbální komunikace při obchodních jednáních. Formal Business Dress - oblečení manažera při obchodním jednání. Networking, elevator pitch, osobní marketing. Obchodní jednání se zahraničním obchodním partnerem.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Semestrální práce - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 40 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat, jak se připravit na obchodní jednání a jaké typy cílů si stanovit
popsat, jak se připravit na obchodní jednání a jaké typy cílů si stanovit
charakterizovat jednotlivé fáze obchodního jednání
charakterizovat jednotlivé fáze obchodního jednání
popsat vyjednávací taktiky a rady pro vyjednávání
popsat vyjednávací taktiky a rady pro vyjednávání
popsat nátlakové techniky v osobní prodeji a jak se jim bránit
popsat nátlakové techniky v osobní prodeji a jak se jim bránit
popsat pravidla obchodní etikety
popsat pravidla obchodní etikety
Odborné dovednosti
připravit se na obchodní jednání
připravit se na obchodní jednání
rozpoznat typ zákazníka a přizpůsobit tomu svou komunikaci při obchodním jednání
rozpoznat typ zákazníka a přizpůsobit tomu svou komunikaci při obchodním jednání
aplikovat jednotlivé vyjednávací techniky
aplikovat jednotlivé vyjednávací techniky
vhodně reagovat na námitky zákazníka
vhodně reagovat na námitky zákazníka
rozeznat významy různých gest a dalších neverbálních signálů při vyjednávání
rozeznat významy různých gest a dalších neverbálních signálů při vyjednávání
vybrat si správnou image a oblečení pro obchodní jednání
vybrat si správnou image a oblečení pro obchodní jednání
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Práce studentů ve dvojicích
Práce studentů ve dvojicích
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Sebereflexe
Sebereflexe
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • BELFORT Jordan. Way of the Wolf: Straight Line Selling: Master the Art of Persuasion, Influence, and Success. New York: Gallery Books, 2018. ISBN 1501164309.
  • FISHER Roger, URY William L., PATTON Bruce. Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving In. Penguin Books, 2011. ISBN 1844131467.
  • KEENAN. Gap Selling: Getting the Customer to Yes: How Problem-Centric Selling Increases Sales by Changing Everything You Know About Relationships, Overcoming Objections, Closing and Price. A Sales Guy Publishing, 2019. ISBN 1732891028.
  • VOSS Christopher, RAZ Tahl. Never Split the Difference: Negotiating As If Your Life Depended On it. USA: Harper Business, 2016. ISBN 9780062407801.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr