|
Vyučující
|
-
Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Základy a specifika managementu ve zdravotnických zařízeních - Komunikace ve zdravotnických zařízeních - Motivační teorie v managementu zdravotnických zařízení - Týmová práce ve zdravotnických zařízeních - Základní funkce řízení - plánování - Základní funkce řízení - organizování - Základní funkce řízení - kontrola ve zdravotnických zařízeních - Ohodnocování v managementu zdravotnických zařízení - Osobnost zdravotnického personálu - Balanced Scorecard ve zdravotnictví - Hodnocení a řízení rizik ve zdravotnických zařízeních - Časová analýza v managementu zdravotnických zařízení - Spokojenost subjektů managementu ve zdravotnických zařízeních
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Cvičení na počítači, E-learning
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| používá terminologii z oblasti funkcí managementu zdravotnických organizací |
| používá terminologii z oblasti funkcí managementu zdravotnických organizací |
| popíše Balanced Scorecard |
| popíše Balanced Scorecard |
| vysvětlí rozdíl mezi týmovou prací a skupinovou prací |
| vysvětlí rozdíl mezi týmovou prací a skupinovou prací |
| vymezí spokojenost subjektů managementu ve zdravotnických zařízeních |
| vymezí spokojenost subjektů managementu ve zdravotnických zařízeních |
| rozliší základní vlastnosti zdravotnického personálu |
| rozliší základní vlastnosti zdravotnického personálu |
| uses terminology from the field of management functions of healthcare organizations |
| uses terminology from the field of management functions of healthcare organizations |
| describes the Balanced Scorecard |
| describes the Balanced Scorecard |
| explain the difference between teamwork and group work |
| explain the difference between teamwork and group work |
| will define the satisfaction of management subjects in healthcare facilities |
| will define the satisfaction of management subjects in healthcare facilities |
| distinguish the basic characteristics of medical personnel |
| distinguish the basic characteristics of medical personnel |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikuje metody manažerských funkcí |
| aplikuje metody manažerských funkcí |
| objasní management rizik |
| objasní management rizik |
| zdůvodní důležitost komunikace v managementu |
| zdůvodní důležitost komunikace v managementu |
| užívá Ganttův diagram a časovou analýzu v managementu zdravotnických zařízeních |
| užívá Ganttův diagram a časovou analýzu v managementu zdravotnických zařízeních |
| vysvětlí motivační teorie |
| vysvětlí motivační teorie |
| applies methods of managerial functions |
| applies methods of managerial functions |
| will clarify risk management |
| will clarify risk management |
| justify the importance of communication in management |
| justify the importance of communication in management |
| uses the Gantt chart and time analysis in the management of healthcare facilities |
| uses the Gantt chart and time analysis in the management of healthcare facilities |
| motivation theory will explain |
| motivation theory will explain |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| E-learning |
| E-learning |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Známkou |
| Známkou |
| Písemná zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
BRABCOVÁ, I., BÁRTLOVÁ, S. Management v ošetřovatelské praxi.. Praha: NLN, 2015. ISBN 978-80-7422-402-7.
-
ČASTORÁL, Zdeněk. Management rizik v současných podmínkách. Praha, 2017. ISBN 978-80-7452-132-4.
-
FONTANA, D. Sociální dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-262-1197-6.
-
Hospodková, P. Řízení lidských zdrojů ve zdravotnictví. Praha : České vysoké učení technické v Praze, 2024. ISBN 978-80-01-07324-7.
-
ONDRUŠ, P., ONDRUŠOVÁ, I. Manažment a financovanie v zdravotníctve: príručka zdravotníckého manažéra.. Banská Bystrica: Matica slovenská, 2017. ISBN 978-80-972535-9-2.
-
ŠUPŠÁKOVÁ, P. Řízení rizik při poskytování zdravotních služeb: manuál pro praxi.. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0062-0.
-
Wilden, R., Garbuio, M., Angeli, F., Mascia, D. Healthcare entrepreneurship. New York ; London : Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 9781138068407.
|