Předmět: Marketing 1

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Marketing 1
Kód předmětu MUMM/1MV1E
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pilík Michal, doc. Ing. Ph.D.
  • Kwarteng Michael Adu, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Concept and definition of marketing Development phases of marketing (marketing 3.0, marketing 4.0) Strategic planning and marketing process Segmentation and segmentation approaches Marketing environment, ethics and social responsibility Consumer behavior in consumer markets Product and product strategies Price and pricing strategies Distribution and distribution process Integrated marketing communication CRM - customer relationship management New trends in marketing

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Individuální práce studentů
  • Příprava na zkoušku - 32 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 32 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost předmětů Management I, Matematicko-statistických metod a Podnikové ekonomiky.
Znalost předmětů Management I, Matematicko-statistických metod a Podnikové ekonomiky.
Výsledky učení
popsat co je to marketing a marketingový systém
popsat co je to marketing a marketingový systém
charakterizovat marketingové prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost trhů B2C a B2B
charakterizovat marketingové prostředí a jednotlivé jeho komponenty s akcentem na rozdílnost trhů B2C a B2B
identifikovat kupní chování zákazníků na B2C trzích i v online prostředí
identifikovat kupní chování zákazníků na B2C trzích i v online prostředí
detailně popsat jednotlivé prvky marketingového mixu v jejich klasickém členění - výrobek, cena, distribuce, propagace
detailně popsat jednotlivé prvky marketingového mixu v jejich klasickém členění - výrobek, cena, distribuce, propagace
na základě výše uvedených bodů připravit základní marketingovou strategii
na základě výše uvedených bodů připravit základní marketingovou strategii
připravit základní marketingový výzkum trhu
připravit základní marketingový výzkum trhu
Odborné dovednosti
připravit analýzy pro marketingové rozhodování (např. SWOT analýza, Porterova analýza, BCG analýza, atd.)
připravit analýzy pro marketingové rozhodování (např. SWOT analýza, Porterova analýza, BCG analýza, atd.)
aplikovat postupy pro stanovení marketingové strategie
aplikovat postupy pro stanovení marketingové strategie
navrhnout vhodný firemní marketingový mix pro potřeby B2C trhu
navrhnout vhodný firemní marketingový mix pro potřeby B2C trhu
realizovat základní marketingový výzkum B2C trhu se všemi jeho aspekty
realizovat základní marketingový výzkum B2C trhu se všemi jeho aspekty
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Projekce (statická, dynamická)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Individuální práce studentů
Projekce (statická, dynamická)
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Esej
Esej
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Známkou
Známkou
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • ? ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. Marketing: an introduction. Boston: Pearson, 2017. ISBN 978-1-292-14650-8.
  • BAKER, M. J., SAREN, M. Marketing theory: a student text. 3rd edition. Los Angeles: SAGE, 2016. ISBN 978-1-47390-401-9.
  • KEEGAN, W. J., GREEN, M. C. Global marketing. Global edition. Boston: Pearson, 2017. ISBN 978-1-292-15076-5.
  • Kotler, P., ARMSTRONG, G. Principles of marketing. Boston, 2016. ISBN 978-1-292-09248-5.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
  • KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • KURTZ, D. L., BOONE, L. E. Principles of marketing. 12th edition. Mason, Ohio: Thomson/South-Western, 2006. ISBN 0-324-32379-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr