|
Vyučující
|
-
Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Fafílek Michael, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Marketingové analýzy a jejich význam pro marketingový management podniku Marketingový informační systém a znalostní management Význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky Proces marketingového výzkumu a definování problému Explorační výzkum a kvalitativní analýza Primární a sekundární data Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování Kvantitativní výzkum a návrh dotazníku. Spotřebitelské chování a měření postojů spotřebitelů Editování, kódování, analýza dat, marketingová analýza. Marketingový výzkum na mezinárodních trzích CRM a databázový marketing
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Týmová práce, Analýza prezentace, E-learning
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 31 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalosti na úrovni předmětů Marketing 1, Aplikovaná statistika 1, Mikroekonomie 1, Management |
| Znalosti na úrovni předmětů Marketing 1, Aplikovaná statistika 1, Mikroekonomie 1, Management |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit a používat marketingovou terminologii |
| vysvětlit a používat marketingovou terminologii |
| využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu. |
| využívat efektivně prvky marketingového plánování k začlenění do SWOT analýzy a tvorbu marketingového mixu. |
| využívat efektivně marketingový informační systém |
| využívat efektivně marketingový informační systém |
| aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů |
| aplikovat společenskovědní teorie relevantní pro etické principy pro marketingového výzkumu a chování spotřebitelů |
| pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů. |
| pochopit koncepty a techniky marketingového výzkumu pro řešení marketingových problémů. |
| to explain and use marketing terminology |
| to explain and use marketing terminology |
| to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix. |
| to use effectively the elements of marketing planning to incorporate into the SWOT analysis and the creation of the marketing mix. |
| to use the marketing information system effectively |
| to use the marketing information system effectively |
| to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior |
| to apply social science theories relevant to ethical principles for marketing research and consumer behavior |
| to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems. |
| to understand marketing research concepts and techniques for solving marketing problems. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu |
| navrhnout metody a techniky marketingového výzkumu |
| sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu |
| sestavit dotazník spotřebitelského průzkumu |
| posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum |
| posoudit, kdy použít kvalitativní a kvantitativní výzkum |
| navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky |
| navrhnout, jak řešit problémy mezi manažery a výzkumníky |
| efektivně využívat marketingový informační systém |
| efektivně využívat marketingový informační systém |
| to propose methods and techniques of marketing research |
| to propose methods and techniques of marketing research |
| to compile a consumer survey questionnaire |
| to compile a consumer survey questionnaire |
| to assess when to use qualitative and quantitative research |
| to assess when to use qualitative and quantitative research |
| to suggest how to solve problems between managers and researchers |
| to suggest how to solve problems between managers and researchers |
| to use the marketing information system effectively |
| to use the marketing information system effectively |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| E-learning |
| E-learning |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Analýza výkonů studenta |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza výkonů studenta |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
BRACE, I. Questionnaire Design: How to Plan, Structure and Write Survey Material for Effective Market Research. Kogan Page Lim, 2013. ISBN 978-0-7494-6779-1.
-
HEBÁK, P. Statistické myšlení a nástroje analýzy dat.. Praha: Informatorium, 2015. ISBN 978-80-7333-118-4.
-
CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M., PODANÁ, M. Marketing II.. Zlín: UTB, 2008. ISBN 978-80-7318-764-4.
-
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing ? strategie a trendy.. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing - Strategické trendy a příklady z praxe.. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
-
TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|