Vyučující
|
-
Attor Cleophas
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Kwarteng Michael Adu, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Introduction to branding and origin of brands Brand management and the basic function of a brand Brand management versus brand product; brand essence and brand elements Basic approach of branding: according to ownership, and to categories Brand identity, brand positioning and brand knowledge Brand Equity and Brand Equity Models Aaker's Brand Equity Model Keller's Brand Equity Model Building a strong Brand Equity Brand architecture Choosing appropriate branding strategy Branding and understanding consumer behavior Brand´s impact on the company marketing program
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Týmová práce
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 17 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Microeconomics - knowledge of Microeconomics Management - knowledge of Management Marketing - advanced knowledge of Marketing Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics Marketing Research - knowledge of Marketing Research Psychology - knowledge of Psychology and Sociology |
Microeconomics - knowledge of Microeconomics Management - knowledge of Management Marketing - advanced knowledge of Marketing Applied Statistics - knowledge of Applied Statistics Marketing Research - knowledge of Marketing Research Psychology - knowledge of Psychology and Sociology |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit význam značky pro podnikání |
vysvětlit význam značky pro podnikání |
popsat postup managementu při budování silné značky |
popsat postup managementu při budování silné značky |
vysvětlit význam identifikačních prvků značky a symboliku pro podnikání |
vysvětlit význam identifikačních prvků značky a symboliku pro podnikání |
vysvětlit koncept tvorby hodnoty značky |
vysvětlit koncept tvorby hodnoty značky |
vysvětlit vedoucí postavení značky v marketingových aktivitách společnosti |
vysvětlit vedoucí postavení značky v marketingových aktivitách společnosti |
to explain the importance of branding to business |
to explain the importance of branding to business |
to describe the management process in building a strong brand |
to describe the management process in building a strong brand |
to explain the meaning of brand identification elements and symbolism in business |
to explain the meaning of brand identification elements and symbolism in business |
to explain the concept of creating brand equity |
to explain the concept of creating brand equity |
to explain the leading position of the brand in the company's marketing activities |
to explain the leading position of the brand in the company's marketing activities |
Odborné dovednosti |
---|
posoudit vývoj loga a symbolů značky pro existenci a pozici značky |
posoudit vývoj loga a symbolů značky pro existenci a pozici značky |
stanovte stádia rozvoje značky a cíle jednotlivých stádií |
stanovte stádia rozvoje značky a cíle jednotlivých stádií |
navrhnout jednotlivé kroky managementu značky |
navrhnout jednotlivé kroky managementu značky |
analyzovat příčiny rebrandingu |
analyzovat příčiny rebrandingu |
analyzovat, jak architektura značek může ovlivnit jejich úspěšnost na trhu |
analyzovat, jak architektura značek může ovlivnit jejich úspěšnost na trhu |
to assess the evolution of the brand logo and symbols for the existence and positioning of the brand |
to assess the evolution of the brand logo and symbols for the existence and positioning of the brand |
to establish the stages of brand development and the goals of each stage |
to establish the stages of brand development and the goals of each stage |
to propose individual steps of brand management |
to propose individual steps of brand management |
to analyze where the brand's strength lies |
to analyze where the brand's strength lies |
to analyze the causes of rebranding |
to analyze the causes of rebranding |
to analyze how brand architecture can affect their success in the market |
to analyze how brand architecture can affect their success in the market |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Demonstrace |
Demonstrace |
Týmová práce |
Týmová práce |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
CHEVALIER, M., MAZZALOVO, G. Luxury Brand Management: A World of Privilege.. Singapore, 2015. ISBN 9781119199168.
-
CHOVANCOVÁ, M., ASAMOAH, E. S., WANNINAYAKE, B., W.M.C. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective.. Žilina, 2011. ISBN 978-80-89401-58-1.
-
KELLER, K. L. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. London, 2012. ISBN 978-0132664257.
-
SOLOMON, M., RICHMOND, K. Brand You for Marketing: Real People Real Choice.. London, 2012. ISBN 9780130388537.
-
WHEELER, A. Designing Brand Identity. London, 2018. ISBN 9781118980828.
|