Vyučující
|
-
Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Introduction to international marketing. International marketing environment. Purchase contract and INCOTERMS 2020. Specifics of international marketing mix. Media Brief. International marketing planning. Social factors in international marketing. International marketing research. Portfolio of analysis used in international marketing. Concept of international marketing. Segmentation in international marketing. Positioning in the international environment. Product life cycle on international markets. Forms of entry of companies to international markets. Competitive and marketing strategies in an international environment. Institutions in international business. New trends in international marketing.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), E-learning
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Basic knowledge of marketing: marketing mix, marketing research. Basic knowledge of English (the used texts and videos are in English). |
Basic knowledge of marketing: marketing mix, marketing research. Basic knowledge of English (the used texts and videos are in English). |
Výsledky učení |
---|
The student has knowledge about international marketing, is able to orientate in basic requirements of international sales contract, INCOTERMS clauses and in specifics of international marketing mix and media brief. Student is able to realize basic portfolio analysis and PEST analysis on business conditions in international environment. Students has knowledge of forms of entry into international markets as well as competitive strategies in international markets and major institutions that influence international business worldwide. |
The student has knowledge about international marketing, is able to orientate in basic requirements of international sales contract, INCOTERMS clauses and in specifics of international marketing mix and media brief. Student is able to realize basic portfolio analysis and PEST analysis on business conditions in international environment. Students has knowledge of forms of entry into international markets as well as competitive strategies in international markets and major institutions that influence international business worldwide. |
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí |
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí |
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020 |
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020 |
vysvětlí media brief |
vysvětlí media brief |
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu |
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu |
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí |
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí |
Odborné dovednosti |
---|
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy |
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy |
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí |
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí |
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí |
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí |
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí |
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí |
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu |
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
E-learning |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Známkou |
Známkou |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
CATEORA, P. R., GRAHAM, J. L. International Marketing. New York : McGraw-Hill, 2002. ISBN 0-07-112312-1.
-
JANATKA František. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-754-7.
-
KEEGAN, W. J., GREEN, M. C. Global Marketing. Upper Saddle River : Prentice Hall, 2003. ISBN 0130669989.
-
Koprlová, Jana. Marketing : studie z mezinárodní praxe. 1. české, zcela přeprac. a zaktualiz. vyd. Beroun : Newsletter, 2009. ISBN 978-80-7350-084-9.
-
KRÁL, P., MACHKOVÁ, H., LHOTÁKOVÁ, M., COOK, G. nternational marketing: theory, practices and new trends. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2016. ISBN 978-80-245-2152-7.
-
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing : nové trendy a reflexy změn ve světě. Praha : Grada, 2009.
-
MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing - Strategické trendy a příklady z praxe. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
-
MEIXNEROVÁ, L., ZAPLETALOVÁ, Š., STEFANOVOVÁ, Z. Mezinárodní podnikání: vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-654-8.
-
Mooij, M. Global Marketing and Advertising : understanding Cultural Paradoxes. Sage Publications.
-
TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|