|
Vyučující
|
-
Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Mezinárodní marketingové prostředí - Kupní smlouva a INCOTERMS 2010 - Specifika mezinárodního marketingového mixu - Media Brief - Mezinárodní marketingové plánování - Sociální faktory v mezinárodním marketingu - Mezinárodní marketingový výzkum - Portfolio analýzy využívané v mezinárodním marketingu - Koncepce, segmentace a positioning v mezinárodním prostředí - Životní cyklus výrobků na mezinárodních trzích - Formy vstupu firem na mezinárodní trhy - Konkurenční a marketingové strategie v mezinárodním prostředí - Instituce v mezinárodním podnikání
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), E-learning
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 45 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí |
| popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí |
| užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020 |
| užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020 |
| vysvětlí media brief |
| vysvětlí media brief |
| vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu |
| vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu |
| rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí |
| rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy |
| určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy |
| objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí |
| objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí |
| rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí |
| rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí |
| aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí |
| aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí |
| užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu |
| užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| E-learning |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| E-learning |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Cawman, M W. Fine-Skalnik, P. Global business and marketing strategy : integrative workbook of exercises and case studies. San Diego : Cognella, 2025. ISBN 979-8-8233-0297-5.
-
Czinkota, M R., Ronkainen, I., Cui P. International marketing. Boston, MA : Cengage, 2023. ISBN 978-0-357-44512-9.
-
KRÁL, P., MACHKOVÁ, H., LHOTÁKOVÁ, M., COOK, G. International marketing. Theory, Practices and New Trends. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2016. ISBN 978-80-245-2152-7.
-
Marshall, G W., Johnston, M. W. Marketing management. New York : McGraw Hill, 2023. ISBN 978-1-260-59823-0.
-
Mooij, M. Global Marketing and Advertising : understanding Cultural Paradoxes. Sage Publications.
-
Zimmerman, A S., Blythe, J. Business to business marketing management : a global perspective. London ; New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-367-75792-2.
|