Předmět: International Marketing

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu International Marketing
Kód předmětu MUMM/1MME
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Introduction to international marketing. International marketing environment. Purchase contract and INCOTERMS 2020. Specifics of international marketing mix. Media Brief. International marketing planning. Social factors in international marketing. International marketing research. Portfolio of analysis used in international marketing. Concept of international marketing. Segmentation in international marketing. Positioning in the international environment. Product life cycle on international markets. Forms of entry of companies to international markets. Competitive and marketing strategies in an international environment. Institutions in international business. New trends in international marketing.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), E-learning
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 35 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Basic knowledge of marketing: marketing mix, marketing research. Basic knowledge of English (the used texts and videos are in English).
Basic knowledge of marketing: marketing mix, marketing research. Basic knowledge of English (the used texts and videos are in English).
Výsledky učení
The student has knowledge about international marketing, is able to orientate in basic requirements of international sales contract, INCOTERMS clauses and in specifics of international marketing mix and media brief. Student is able to realize basic portfolio analysis and PEST analysis on business conditions in international environment. Students has knowledge of forms of entry into international markets as well as competitive strategies in international markets and major institutions that influence international business worldwide.
The student has knowledge about international marketing, is able to orientate in basic requirements of international sales contract, INCOTERMS clauses and in specifics of international marketing mix and media brief. Student is able to realize basic portfolio analysis and PEST analysis on business conditions in international environment. Students has knowledge of forms of entry into international markets as well as competitive strategies in international markets and major institutions that influence international business worldwide.
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí
popíše specifika mezinárodního marketingového prostředí
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020
užívá základní terminologii z oblasti kupní smlouvy a INCOTERMS 2020
vysvětlí media brief
vysvětlí media brief
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu
vymezí sociální faktory k mezinárodním marketingu
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí
rozliší životní cyklus výrobků v mezinárodním prostředí
Odborné dovednosti
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy
určí formy vstupu firem na mezinárodní trhy
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí
objasní konkurenční strategie v mezinárodním prostředí
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí
rozliší marketingové strategie v mezinárodním prostředí
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí
aplikuje mapu vnímání v mezinárodním prostředí
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu
užívá portfolio analýzy v mezinárodním marketingu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
E-learning
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
E-learning
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Známkou
Známkou
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • CATEORA, P. R., GRAHAM, J. L. International Marketing. New York : McGraw-Hill, 2002. ISBN 0-07-112312-1.
  • JANATKA František. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-754-7.
  • KEEGAN, W. J., GREEN, M. C. Global Marketing. Upper Saddle River : Prentice Hall, 2003. ISBN 0130669989.
  • Koprlová, Jana. Marketing : studie z mezinárodní praxe. 1. české, zcela přeprac. a zaktualiz. vyd. Beroun : Newsletter, 2009. ISBN 978-80-7350-084-9.
  • KRÁL, P., MACHKOVÁ, H., LHOTÁKOVÁ, M., COOK, G. nternational marketing: theory, practices and new trends. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2016. ISBN 978-80-245-2152-7.
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing : nové trendy a reflexy změn ve světě. Praha : Grada, 2009.
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing - Strategické trendy a příklady z praxe. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.
  • MEIXNEROVÁ, L., ZAPLETALOVÁ, Š., STEFANOVOVÁ, Z. Mezinárodní podnikání: vybrané strategické, manažerské a ekonomické aspekty. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-654-8.
  • Mooij, M. Global Marketing and Advertising : understanding Cultural Paradoxes. Sage Publications.
  • TAHAL, R. a kol. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr