Předmět: Mentální koučink a seberozvoj

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Mentální koučink a seberozvoj
Kód předmětu MUMM/1MKSS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bejtkovský Jiří, Ing. Ph.D.
  • Hudecová Blanka, Mgr.
Obsah předmětu
Motivace studentů porozumět koučovacím principům, jejich sebereflexe, DUO. Seznámení se se zdroji: ICF, EMCC a jejich etické kodexy a koučovací kompetence. Koučink - mentoring - poradenství - konzultace - facilitace, a kde stojí mentální koučink? Pozitivní rámec a přerámování, model SCARF od David Rock. Základní metoda GROW, práce s cíli a možnostmi, řízení procesu komunikace, silné otázky, zpětná vazba, Disneyho model, SMART cíle. Jak ověřit naladění klienta na proces vedení k cíli, co sledujeme, řeč těla naše i jeho, vnímání celým tělem. Jak vnímáme svět, smyslové vnímání VAK-OG, naladění se na klienta - raport, tělo jako zdroj informací, práce s balančním kolem a dalšími technikami. Transformační koučování - práce s celou osobností, asociovaný a disociovaný stav, dávání prostoru klientům pro změny. Logické úrovně, role, přesvědčení, metafory, síla příběhů. Nové trendy v koučování, digitalizace, sítě, být sám, a nebo v kontaktu se skupinou koučů, nutnost supervize.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 44 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
objasnit podstatu koučování
objasnit podstatu koučování
charakterizovat roli kouče
charakterizovat roli kouče
popsat a charakterizovat jednotlivé fáze koučovacího rozhovoru
popsat a charakterizovat jednotlivé fáze koučovacího rozhovoru
vysvětlit podstatu transformačního koučován
vysvětlit podstatu transformačního koučován
definovat nové trendy v koučování
definovat nové trendy v koučování
Odborné dovednosti
aplikovat koučovací principy
aplikovat koučovací principy
rozlišit jednotlivé koučovací metody
rozlišit jednotlivé koučovací metody
formulovat objednávku v rámci koučovacího rozhovoru
formulovat objednávku v rámci koučovacího rozhovoru
aplikovat nové trendy v koučování
aplikovat nové trendy v koučování
poskytnout koučovanému zpětnou vazbu
poskytnout koučovanému zpětnou vazbu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Týmová práce
Týmová práce
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Demonstrace
Demonstrace
Doporučená literatura
  • MAGDALINSKI, T. Sport, Technology and the Body: The Nature of Performance (Ethics And Sport). London: Routledge. 2009.
  • MARINHO, D. A., NEIVA H. P. The Use of Technology in Sport - Emerging Challenges. London: IntechOpen, 2018. ISBN 978-1-78984-483-2.
  • MÜLLER, K. B. Inovace - vědění - instituce: k výzvám současné doby. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 9788024636696.
  • NOVOTNÝ, J. Sport v ekonomice.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 9788073576660.
  • VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Management Press, 2018. ISBN 978-80-7261-554-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr