Vyučující
|
-
Fafílek Michael, Ing.
-
Kubík Josef, doc. Ing. CSc.
-
Vydrová Janka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět a školy managementu. Vzdělávání v managementu. Základní funkce řízení - plánování - metody a techniky využívané v managementu. Organizování - metody a techniky využívané v managementu. Kontrola - metody a techniky využívané v managementu. Objekty řízení. Organizační struktury, informace při řízení. Self a Time managementu. Komunikace v managementu. Týmová práce v managementu. Motivace a motivační teorie v managementu. Osobnost manažera. Ohodnocování v managementu. Současné trendy v managementu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 48 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student má znalosti o základních pojmech v oblasti managementu, umí objasnit pojmy motivace, komunikace, týmová práce. Student umí rozpoznat, popsat a prakticky aplikovat základní funkce řízení.Pozornost je zaměřena i na osobnost manažera. |
Student má znalosti o základních pojmech v oblasti managementu, umí objasnit pojmy motivace, komunikace, týmová práce. Student umí rozpoznat, popsat a prakticky aplikovat základní funkce řízení.Pozornost je zaměřena i na osobnost manažera. |
používá terminologii z oblasti funkcí managementu |
používá terminologii z oblasti funkcí managementu |
popíše vzdělávání v managementu |
popíše vzdělávání v managementu |
vysvětlí rozdíl mezi týmovou prací a skupinovou prací |
vysvětlí rozdíl mezi týmovou prací a skupinovou prací |
vymezí organizační struktury |
vymezí organizační struktury |
rozliší základní vlastnosti osobnosti manažera |
rozliší základní vlastnosti osobnosti manažera |
uses terminology from the field of management functions |
uses terminology from the field of management functions |
describes management education |
describes management education |
explain the difference between teamwork and group work |
explain the difference between teamwork and group work |
defines organizational structures |
defines organizational structures |
distinguish the basic characteristics of a manager's personality |
distinguish the basic characteristics of a manager's personality |
Odborné dovednosti |
---|
aplikuje metody manažerských funkcí |
aplikuje metody manažerských funkcí |
objasní základní techniky self a time managementu |
objasní základní techniky self a time managementu |
zdůvodní důležitost komunikace v managementu |
zdůvodní důležitost komunikace v managementu |
užívá správnou terminologii odborných pojmů |
užívá správnou terminologii odborných pojmů |
vysvětlí motivační teorie |
vysvětlí motivační teorie |
applies methods of managerial functions |
applies methods of managerial functions |
will explain the basic techniques of self and time management |
will explain the basic techniques of self and time management |
justify the importance of communication in management |
justify the importance of communication in management |
uses the correct terminology of professional terms |
uses the correct terminology of professional terms |
motivation theory will explain |
motivation theory will explain |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E-learning |
E-learning |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Týmová práce |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Ústní zkouška |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Bartoňková, Hana. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
-
BĚLOHLÁVEK, František. 25 typů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada, 2016., 2016. ISBN 978-80-247-5872-5.
-
Častorál, Zdeněk. Základy moderního managementu. Vyd. 1. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-76-1.
-
Drucker, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2002. ISBN 807261066X.
-
Paulík, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Vyd. 1. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2959-6.
-
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha : Grada Publishing, 2010.
-
Porvazník, Ján a kol. Celostní management. Bratislava, 2016. ISBN 978-80-8153-062-3.
-
SCHERMERHORN, J. R. Management. Hoboken: John Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-53051-1.
-
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Průmysl 4.0, aneb, Nikdo sám nevyhraje. Průhonice: Professional Publishing, 2017. ISBN 978-80-906594-4-5.
-
URBAN, J. Motivace a odměňování pracovníků: co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0227-3.
-
VÁGNER, I., WEBER, M. Osobní management. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4265-0.
|