Předmět: Marketingová komunikace

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Marketingová komunikace
Kód předmětu MUMM/1MAKO
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Barešová Petra, Ing. MSc, Ph.D.
Obsah předmětu
Přehled probírané látky: - Marketing 4.0 a jeho vliv na marketingovou komunikaci. - Úloha marketingové komunikace v marketingovém mixu. - Komunikace a komunikační proces, integrovaná marketingová komunikace. - Marketingový komunikační plán. - Tradiční formy marketingové komunikace. - Moderní (a netradiční) formy marketingové komunikace. - Hodnocení efektivity komunikačních kampaní. - Reklamní agentura, komunikace firmy s reklamní agenturou.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalost předmětů Marketing a Marketingové aplikace
Znalost předmětů Marketing a Marketingové aplikace
Výsledky učení
Student má znalosti o jednotlivých částech komunikačního mixu a jejich aplikace formou integrované marketingové komunikace. Je schopný sestavit a realizovat plán komunikace s optimálním využitím jednotlivých médií i nových trendů marketingové komunikace. Projektuje i vyžití nových forem marketingové komunikace a je způsobilý vypracovat podklady pro tisk, rozhlas, televizi i další média. Orientuje se ve stanovení účinnosti komunikačního sdělení a je schopen operativně měnit kampaň podle reakce trhu.
Student má znalosti o jednotlivých částech komunikačního mixu a jejich aplikace formou integrované marketingové komunikace. Je schopný sestavit a realizovat plán komunikace s optimálním využitím jednotlivých médií i nových trendů marketingové komunikace. Projektuje i vyžití nových forem marketingové komunikace a je způsobilý vypracovat podklady pro tisk, rozhlas, televizi i další média. Orientuje se ve stanovení účinnosti komunikačního sdělení a je schopen operativně měnit kampaň podle reakce trhu.
definovat marketingovou komunikaci a vysvětlit fungování komunikace
definovat marketingovou komunikaci a vysvětlit fungování komunikace
popsat plán marketingové komunikace včetně modelů a analýz, které se dají používat v marketingové komunikaci
popsat plán marketingové komunikace včetně modelů a analýz, které se dají používat v marketingové komunikaci
vyjmenovat nástroje marketingové komunikace, jejich hlavní výhody a nevýhody, a využití v praxi
vyjmenovat nástroje marketingové komunikace, jejich hlavní výhody a nevýhody, a využití v praxi
popsat retail marketing a affiliate marketing
popsat retail marketing a affiliate marketing
vyhledat trendy a novinky z oblasti marketingu marketingové komunikace
vyhledat trendy a novinky z oblasti marketingu marketingové komunikace
define marketing communication and explain how communication works
define marketing communication and explain how communication works
describe the marketing communication plan, including models and analyses that can be used in marketing communication
describe the marketing communication plan, including models and analyses that can be used in marketing communication
list the tools of marketing communication, their main advantages and disadvantages, and their use in practice
list the tools of marketing communication, their main advantages and disadvantages, and their use in practice
describe retail and affiliate marketing
describe retail and affiliate marketing
search for trends and news in the field of marketing and marketing communication
search for trends and news in the field of marketing and marketing communication
Odborné dovednosti
navrhnout cílovou skupinu pro marketingovou komunikaci
navrhnout cílovou skupinu pro marketingovou komunikaci
pracovat s aplikacemi zaměřenými na cílové skupiny zákazníků
pracovat s aplikacemi zaměřenými na cílové skupiny zákazníků
pracovat s aplikací pro tvorbu newsletterů
pracovat s aplikací pro tvorbu newsletterů
pracovat v aplikaci Canva
pracovat v aplikaci Canva
používat symboly značky v rámci marketingové komunikaci
používat symboly značky v rámci marketingové komunikaci
design the target group for marketing communication
design the target group for marketing communication
work with applications aimed at target customer groups
work with applications aimed at target customer groups
work with the application for creating newsletters
work with the application for creating newsletters
work in Canva
work in Canva
use brand symbols in marketing communications
use brand symbols in marketing communications
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • BELCH, George E. & Michael A. BELCH. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective. 2015. ISBN 978-981-4575-11-9.
  • CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Integrated advertising, promotion, and marketing communications: Kennethe, E. Clow, Donald Baack.. Harlow, Essex, England, 2012. ISBN 978-0-273-75328-5.
  • Frey, P. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
  • Karlíček, Miroslav. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2.
  • Přikrylová, Jana. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
  • SMITH, P. R. a Ze ZOOK. Marketing communications: offline and online integration, engagement and analytics.. London, 2016. ISBN 978-0-7494-7340-2.
  • Vysekalová, Jitka. Psychologie reklamy. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr