|
Vyučující
|
-
Barešová Petra, Ing. MSc, Ph.D.
-
Pokluda Zdeněk, PhDr.
|
|
Obsah předmětu
|
- Základní principy, ideová a hodnotová východiska podnikání firmy Baťa. - Výroba, obchod, konkurence. Baťovy boty na domácím a světovém trhu 1894-2010. - Baťova podnikatelská říše, rozvoj podnikatelských aktivit v ČR a v zahraničí. - Firma Baťa a její lidé, komunikace ve firmě Baťa. - Organizace a řízení ve firmě Baťa. - Společenská odpovědnost podniku a podnikání firmy Baťa. - Vedení firmy Baťa a veřejná správa, továrník, starosta, veřejný činitel, město a architektura.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost základů managementu |
| Znalost základů managementu |
| Výsledky učení |
|---|
| Student rozumí systému řízení ve firmě Baťa v období do roku 1945 a významu tohoto systému řízení pro moderní řízení podniku. Kriticky pracuje s historickými informačními zdroji z oblasti systému řízení ve firmě Baťa. |
| Student rozumí systému řízení ve firmě Baťa v období do roku 1945 a významu tohoto systému řízení pro moderní řízení podniku. Kriticky pracuje s historickými informačními zdroji z oblasti systému řízení ve firmě Baťa. |
| popsat důležité milníky a události v životě T. Bati |
| popsat důležité milníky a události v životě T. Bati |
| popsat znalosti o historii firmy Baťa, rozvoj podnikatelských aktivit v ČR a zahraničí |
| popsat znalosti o historii firmy Baťa, rozvoj podnikatelských aktivit v ČR a zahraničí |
| popsat základní principy řízení firmy Baťa |
| popsat základní principy řízení firmy Baťa |
| popsat obchod, prodej, službu a reklamu ve firmě Baťa |
| popsat obchod, prodej, službu a reklamu ve firmě Baťa |
| popsat fungování T. Bati ve veřejném prostoru |
| popsat fungování T. Bati ve veřejném prostoru |
| describe important milestones and events in the life of T. Bata |
| describe important milestones and events in the life of T. Bata |
| describe knowledge about the history of Bata, the development of business activities in the Czech Republic and abroad |
| describe knowledge about the history of Bata, the development of business activities in the Czech Republic and abroad |
| describe the basic principles of Bata management |
| describe the basic principles of Bata management |
| describe business, sales, service and advertising at Bata |
| describe business, sales, service and advertising at Bata |
| describe the functioning of T. Bata in public space |
| describe the functioning of T. Bata in public space |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat životní zkušenosti T. Bati |
| aplikovat životní zkušenosti T. Bati |
| aplikovat zkušenosti T. Bati z vedení zaměstnanců a spolupracovníků |
| aplikovat zkušenosti T. Bati z vedení zaměstnanců a spolupracovníků |
| aplikovat zkušenosti T. Bati z řízení obchodu, vedení firmy a prodeje |
| aplikovat zkušenosti T. Bati z řízení obchodu, vedení firmy a prodeje |
| aplikovat zkušenosti T. Bati z fungování ve veřejném sektoru |
| aplikovat zkušenosti T. Bati z fungování ve veřejném sektoru |
| aplikovat zkušenosti T. Bati z oblasti reklamy, obchodu, služby |
| aplikovat zkušenosti T. Bati z oblasti reklamy, obchodu, služby |
| apply T. Bata's life experience |
| apply T. Bata's life experience |
| apply T. Bata's experience in managing employees and co-workers |
| apply T. Bata's experience in managing employees and co-workers |
| apply T. Bata's experience in business management, company management and sales |
| apply T. Bata's experience in business management, company management and sales |
| apply T. Bata's experience in the public sector |
| apply T. Bata's experience in the public sector |
| apply T. Bata's experience in advertising, business, service |
| apply T. Bata's experience in advertising, business, service |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Analýza výkonů studenta |
| Známkou |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Esej |
| Esej |
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Baťa, T. Úvahy a projevy. Zlín, 2002. ISBN 80-7318-103-7.
-
Lešingrová, R. Baťova soustava řízení. Uherské Hradiště, 2007. ISBN 978-80-903808-4-4.
-
Pokluda, Z. Ze Zlína do světa - příběh Tomáše Bati. Zlín, 2004. ISBN 80-239-2149-5.
-
Stříteský, M. Tvůrčí odkaz Tomáše Bati současným podnikatelům. Zlín, 2003. ISBN 80-7318-152-5.
-
Zelený, M. Cesty k úspěchu: trvalé hodnoty soustavy řízení Baťa. Zlín, 2001. ISBN 8073180464.
|