Předmět: Elektronický obchod

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Elektronický obchod
Kód předmětu MUMM/1ELOE
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Pilík Michal, doc. Ing. Ph.D.
  • Vaněk Miloslav, Ing.
Obsah předmětu
Elektronický obchod na B2C a B2B trzích Internetový trh v různých oblastech podnikání v ČR a Evropě Klasifikace elektronických obchodů Zákaznické chování na internetu, segmentace zákazníků na internetu Faktory ovlivňující zákaznické chování na internetu Analýza online spotřebitelského chování (Google Analytics, Social media analytics, E-mail analytics) Konverze, konverzní poměr, ROI CTA praktiky (co je to Call-to-Action a jak s ním pracovat) Elektronický obchod na sociálních sítích

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Demonstrace, Týmová práce
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 60 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 60 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní znalost internetového business prostředí.
Základní znalost internetového business prostředí.
Výsledky učení
popsat co je to e-commerce a jakou hraje roli v národním hospodářství v ČR a ve světě
popsat co je to e-commerce a jakou hraje roli v národním hospodářství v ČR a ve světě
identifikovat online nákupní chování zákazníků na B2C trzích v ČR a jeho specifika
identifikovat online nákupní chování zákazníků na B2C trzích v ČR a jeho specifika
charakterizovat online zákazníka v ČR
charakterizovat online zákazníka v ČR
klasifikovat elektronické obchody
klasifikovat elektronické obchody
definovat trendy e-commerce v ČR a Evropě pro dané období
definovat trendy e-commerce v ČR a Evropě pro dané období
Odborné dovednosti
vytvořit a navrhnout vlastní online business (e-shop)
vytvořit a navrhnout vlastní online business (e-shop)
připravit online marketingovou strategii pro vlastní e-shop
připravit online marketingovou strategii pro vlastní e-shop
stanovit profil online zákazníka pro své online podnikání
stanovit profil online zákazníka pro své online podnikání
umět využít Google analytics a příbuzné analytické nástroje
umět využít Google analytics a příbuzné analytické nástroje
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Demonstrace
Týmová práce
Týmová práce
Přednášení
Demonstrace
Přednášení
Doporučená literatura
  • BARKER, M. S. et al. Social media marketing: a strategic approach. Second edition. Boston: Cengage Learning, 2017. ISBN 978-1-305-50275-8.
  • CLARK, D. Alibaba: the house that Jack Ma built. New York: Ecco, 2016. ISBN 978-0-06-241340-6.
  • HEINZE, Aleksej, Gordon FLETCHER, Tahir RASHID a Ana CRUZ. Digital and social media marketing: a results-driven approach. London, 2017. ISBN 978-1-138-91791-0.
  • CHAFFEY, D. Digital business and e-commerce management: strategy, implementation and practice. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2015. ISBN 978-0-273-78654-2.
  • LAUDON, K. C., TRAVER, C. G. E-commerce: business, technology, society. Twelfth edition. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-10996-1.
  • PHILLIPS, J. Ecommerce analytics: analyze and improve the impact of your digital strategy. Pearson Education, 2016. ISBN 0134177282.
  • PILÍK, M. Internet and its influence on consumer buying behaviour in the Czech Republic. Praha: Linde Praha, 2013. ISBN 978-80-7201-936-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr