Předmět: Consumer Behaviour

» Seznam fakult » FAM » MUMM
Název předmětu Consumer Behaviour
Kód předmětu MUMM/1CSPE
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Klapalová Alena, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Consumer Behaviour: Meeting Changes and Challenges The Consumer Research Process Market Segmentation and Strategic Targeting Consumer Motivation, Personality and Consumer Behaviour Consumer Perception and Consumer Learning Consumer Attitude Formation and Change Communication and Consumer Behaviour The Family and Its Social Class Standing Influence of Culture and Subculture on Consumer Behaviour Cross-Cultural Behaviour: An International Perspective Consumer and the Diffusion of Innovation Consumer Decision Making and Beyond Marketing Ethics and Social Responsibility

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 16 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Marketing I, Marketing II - knowledge of marketing courses Psychology - knowledge of psychology and sociology
Marketing I, Marketing II - knowledge of marketing courses Psychology - knowledge of psychology and sociology
Výsledky učení
popsat model nákupního chování spotřebitele a definovat typy spotřebitelů
popsat model nákupního chování spotřebitele a definovat typy spotřebitelů
analyzovat proces nákupního rozhodování spotřebitele
analyzovat proces nákupního rozhodování spotřebitele
vysvětlit trikomponentní model postoje, dynamiku motivů, potřeb, a cílů spotřebitelů, a jejich vliv na chování spotřebitele
vysvětlit trikomponentní model postoje, dynamiku motivů, potřeb, a cílů spotřebitelů, a jejich vliv na chování spotřebitele
popsat faktory externího prostředí ovlivňující chování spotřebitele
popsat faktory externího prostředí ovlivňující chování spotřebitele
vysvětlit význam a důležitost marketingové etiky a společenské odpovědnosti
vysvětlit význam a důležitost marketingové etiky a společenské odpovědnosti
to describe a model of consumer buying behavior and define types of consumers
to describe a model of consumer buying behavior and define types of consumers
to analyze the consumer's purchase decision-making process
to analyze the consumer's purchase decision-making process
to explain the three-component attitude model, the dynamics of consumer motives, needs, and goals, and their influence on consumer behavior
to explain the three-component attitude model, the dynamics of consumer motives, needs, and goals, and their influence on consumer behavior
to describe factors of the external environment influencing consumer behavior
to describe factors of the external environment influencing consumer behavior
to explain the meaning and importance of marketing ethics and social responsibility
to explain the meaning and importance of marketing ethics and social responsibility
Odborné dovednosti
navrhnout segmentaci spotřebitelů, včetně demografických, psychografických hledaných výhod produktů a faktorů souvisejících s používáním produktů
navrhnout segmentaci spotřebitelů, včetně demografických, psychografických hledaných výhod produktů a faktorů souvisejících s používáním produktů
rozlišit, kdy použít primární a sekundární data při zkoumání chování spotřebitelů
rozlišit, kdy použít primární a sekundární data při zkoumání chování spotřebitelů
změřit postoje spotřebitelů
změřit postoje spotřebitelů
posoudit vliv kultury na priority a chování spotřebitelů
posoudit vliv kultury na priority a chování spotřebitelů
navrhnout, jak změnit chování spotřebitele pomocí nástrojů marketingové komunikace
navrhnout, jak změnit chování spotřebitele pomocí nástrojů marketingové komunikace
to propose consumer segmentation, including demographics, psychographics, product benefits sought, and factors related to product use
to propose consumer segmentation, including demographics, psychographics, product benefits sought, and factors related to product use
to distinguish when to use primary and secondary data when researching consumer behavior
to distinguish when to use primary and secondary data when researching consumer behavior
to measure consumer attitudes
to measure consumer attitudes
to assess the influence of culture on consumer priorities and behavior
to assess the influence of culture on consumer priorities and behavior
to suggest how to change consumer behavior using marketing communication tools
to suggest how to change consumer behavior using marketing communication tools
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Ústní zkouška
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR.
  • JOURNAL OF CONSUMER RESEARCH.
  • CARTWRIGHT Edward. Behavioral Economics. Routledge N. Y., 2011. ISBN 978-0415573122.
  • HAUGTVEDT Curtis P. HERR Paul M., KARDES, Frank R. Handbook of Consumer Psychology. Psychology Press, 2008.
  • CHOVANCOVÁ, Miloslava, ASAMOAH, Emmanuel, S. and WANNINAYAKE, Bandara, W.M.C. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective. Žilina: GEORG, 2011. ISBN 978-80-89401-58-1.
  • RAO, V. R. Applied Conjoint Analysis. Bern, 2014. ISBN 978-3-540-87753-0.
  • SCHIFFMAN Leon G. and WISENBLIT Joseph. Consumer Behavior.11th Edition. 2014. ISBN 978-0132544368.
  • WÄNKE Michaela. Social Psychology of Consumer Behavior. Psychology Press, 2008. ISBN 9781841694986.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr