Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Klapalová Alena, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Consumer Behaviour: Meeting Changes and Challenges The Consumer Research Process Market Segmentation and Strategic Targeting Consumer Motivation, Personality and Consumer Behaviour Consumer Perception and Consumer Learning Consumer Attitude Formation and Change Communication and Consumer Behaviour The Family and Its Social Class Standing Influence of Culture and Subculture on Consumer Behaviour Cross-Cultural Behaviour: An International Perspective Consumer and the Diffusion of Innovation Consumer Decision Making and Beyond Marketing Ethics and Social Responsibility
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 16 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Marketing I, Marketing II - knowledge of marketing courses Psychology - knowledge of psychology and sociology |
Marketing I, Marketing II - knowledge of marketing courses Psychology - knowledge of psychology and sociology |
Výsledky učení |
---|
popsat model nákupního chování spotřebitele a definovat typy spotřebitelů |
popsat model nákupního chování spotřebitele a definovat typy spotřebitelů |
analyzovat proces nákupního rozhodování spotřebitele |
analyzovat proces nákupního rozhodování spotřebitele |
vysvětlit trikomponentní model postoje, dynamiku motivů, potřeb, a cílů spotřebitelů, a jejich vliv na chování spotřebitele |
vysvětlit trikomponentní model postoje, dynamiku motivů, potřeb, a cílů spotřebitelů, a jejich vliv na chování spotřebitele |
popsat faktory externího prostředí ovlivňující chování spotřebitele |
popsat faktory externího prostředí ovlivňující chování spotřebitele |
vysvětlit význam a důležitost marketingové etiky a společenské odpovědnosti |
vysvětlit význam a důležitost marketingové etiky a společenské odpovědnosti |
to describe a model of consumer buying behavior and define types of consumers |
to describe a model of consumer buying behavior and define types of consumers |
to analyze the consumer's purchase decision-making process |
to analyze the consumer's purchase decision-making process |
to explain the three-component attitude model, the dynamics of consumer motives, needs, and goals, and their influence on consumer behavior |
to explain the three-component attitude model, the dynamics of consumer motives, needs, and goals, and their influence on consumer behavior |
to describe factors of the external environment influencing consumer behavior |
to describe factors of the external environment influencing consumer behavior |
to explain the meaning and importance of marketing ethics and social responsibility |
to explain the meaning and importance of marketing ethics and social responsibility |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout segmentaci spotřebitelů, včetně demografických, psychografických hledaných výhod produktů a faktorů souvisejících s používáním produktů |
navrhnout segmentaci spotřebitelů, včetně demografických, psychografických hledaných výhod produktů a faktorů souvisejících s používáním produktů |
rozlišit, kdy použít primární a sekundární data při zkoumání chování spotřebitelů |
rozlišit, kdy použít primární a sekundární data při zkoumání chování spotřebitelů |
změřit postoje spotřebitelů |
změřit postoje spotřebitelů |
posoudit vliv kultury na priority a chování spotřebitelů |
posoudit vliv kultury na priority a chování spotřebitelů |
navrhnout, jak změnit chování spotřebitele pomocí nástrojů marketingové komunikace |
navrhnout, jak změnit chování spotřebitele pomocí nástrojů marketingové komunikace |
to propose consumer segmentation, including demographics, psychographics, product benefits sought, and factors related to product use |
to propose consumer segmentation, including demographics, psychographics, product benefits sought, and factors related to product use |
to distinguish when to use primary and secondary data when researching consumer behavior |
to distinguish when to use primary and secondary data when researching consumer behavior |
to measure consumer attitudes |
to measure consumer attitudes |
to assess the influence of culture on consumer priorities and behavior |
to assess the influence of culture on consumer priorities and behavior |
to suggest how to change consumer behavior using marketing communication tools |
to suggest how to change consumer behavior using marketing communication tools |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR.
-
JOURNAL OF CONSUMER RESEARCH.
-
CARTWRIGHT Edward. Behavioral Economics. Routledge N. Y., 2011. ISBN 978-0415573122.
-
HAUGTVEDT Curtis P. HERR Paul M., KARDES, Frank R. Handbook of Consumer Psychology. Psychology Press, 2008.
-
CHOVANCOVÁ, Miloslava, ASAMOAH, Emmanuel, S. and WANNINAYAKE, Bandara, W.M.C. Consumer Behaviour and Branding: A Cross Cultural Perspective. Žilina: GEORG, 2011. ISBN 978-80-89401-58-1.
-
RAO, V. R. Applied Conjoint Analysis. Bern, 2014. ISBN 978-3-540-87753-0.
-
SCHIFFMAN Leon G. and WISENBLIT Joseph. Consumer Behavior.11th Edition. 2014. ISBN 978-0132544368.
-
WÄNKE Michaela. Social Psychology of Consumer Behavior. Psychology Press, 2008. ISBN 9781841694986.
|